Metrorex, o companie cu pierderi uriașe și cu salarii mari

Statul român a plătit subvenții de 683 milioane de lei 2020 pentru transportul de călători cu metroul, sumă de 2,2 ori mai mare decât în 2016. Pentru 2021, suma cerută de Metrorex ar fi de 1,04 miliarde de lei. Aceste venituri din subvenții reprezintă doar 60% din veniturile de exploatere a Metrorex, se arată într-un proiect de rectificare a bugetului Metrorex, elaborat de Ministerul Transporturilor, proprietarul companiei. Respectivele subvenții nu pot acoperi cheltuielile privind activitatea curentă de exploatare a metroului, decât în proporție de 64,61% din necesarul fundamenta. Conform actului, pierderea programată pentru 2020 este de 350,4 milioane de lei, mai mare cu 6,74% decât în 2019. Trebuie spus că subvențiile sunt plătite de la bugetul de stat ceea ce înseamnă că toți românii suportă din buzunarul propriu ținerea în viață a metroului, chiar dacă ei nu sunt din București și nu au ocazia să utilizeze această metodă de transport. În plus, tariful la metrou este nemodificat de ani de zile, fiind unul dintre cele mai scăzute din Europa.

Cheltuielile Societații de Transport cu Metroul Bucureşti „Metrorex” – S.A sunt preponderent fixe prin natura activității (cheltuieli cu energia electrică, termică și apă, cheltuieli cu mentenanța materialului rulant, cheltuieli cu chiriile, cheltuieli cu asigurarea și paza, cheltuieli cu salubrizarea, deratizarea, dezinsecția, etc., cheltuielile de personal și cheltuielile cu amortizarea imobilizărilor corporale și necorporale), iar ponderea lor în total cheltuieli este de aproximativ 92%. Celelalte categorii de cheltuieli, din care, cheltuielile variabile, au scăzut direct proporțional cu scăderea traficului de calatori și au o pondere mică în totalul cheltuielilor (aproximativ 8%).

Chiar dacă societatea de transport pierde an de an sume imense și este subvenționată de stat, salariile sunt consistente. Directorii din Metrorex, precum și unii șefi de serviciu câștigă în fiecare lună între 10.000 și 12.000 de lei net, iar cel mai mare salariu în mână din companie este de aproape 15.000 de lei. Cele mai mici salarii în mână din Metrorex sunt în jur de 3-4.000 de lei. Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a dezvăluit recent că sindicaliștii conduși de Ion Rădoi, fost parlamentar PSD, și-au negociat creșteri salariale în 2020, în condițiile în care compania nu-și acoperă bugetul decât 30% din venituri proprii. Din 5.678 de persoane salariate de la Metrou, 4.533 (80%) au salariu net, în mână, de peste 5.000 de lei, iar aproape 1.478 (26%) de persoane iau în mână peste 7.260 de lei (circa 1.500 de euro). În plus, toți angajații primesc un „spor de tunel” de circa 20% agreat prin contractul colectiv de muncă.

Recomanda 3
Cosmin Pam Matei 5227 Articole
Author

16 Comentarii

  1. De multa vreme tovarasii admiratori ai orcarui comunist,sau neocomunist,care se da el de dreapta,asa cumm a fost Basescu si toti din gasca lui si apoi Iohannis si totii din gasca lui, admiratorii care si ei se cred de dreapta dar,in realitate,sunt atat de calici incat pun problema si nu pot sa doarma de necaz ca au altii salarii mai mari ca ei,dar nu pun problema de frica ce le este ca sa le ceara de la patronii lor salarii mai mari,s-au sa plece la altul,cu toate ca vad cat de imbuibat este patronul lor si in ce lux traieste.Si uite asa sta si asteapta sa moara si capra tuturor,incantat de promisiunile mincinoase sau cretine ce i le-au spus marionetele iohaniste pana s-au ales aia la butoane de catre fraieri.Adica tot felul de gogosi ca au sa taie aia pensii speciale si salarii nerusinate,plus sporuri uriase pentru nimic.Dar se mai racoresc fraierii,care nu castiga ei un leu in plus din treaba asta,atunci cand li se mai taie cate ceva,nu lor,ci… altora.

  2. Cosmine, o vinzatoare la hypermarket in Franta cistiga 1400 euro pe luna ia acel hypermarket are rata de profitabilitate de trei ori mai mica decit cel similar din Romania!!!!
    deci daca un mecanic la metrorex cistiga 1000 de euro pe luna inseamna ca e mult???!!!
    pai sa te vad cum o sa mergi tu cu metroul cind o sa stii ca mecanicii si ceilalti angajati cistiga 100 de euro pe luna si nu se gindesc decit cum sa aiba bani de mincare… sa vad cum o sa fii dat la televizor ca decedat intr-un deraiaj de metrou!!!!
    bafta Cosmine…

    bai scriitorasi de articole propagandistice mai lasati slugarnicia fata de neoliberalism si nu mai prokovati sclavagismul, militati pentru salarii mari sa plateasca toate mizeriile de corporatii care au rata de profitabilitate de zece ori mai mari in Romania decit in occident din cauza salariile de citeva ori mai mici platite la nivel de sub supravietuire sclavilor romani!!!!!

    JOS DICTATURA NEOLIBERAL-MARXISTA

  3. gigi -bigi ! cine este acest ,,director,, al Metrorex numit de cateva zile ( de CINE ?) . aseara 25.03.2021 angajatii de la METROU ( nu metro au fost ,,anuntati,, ca urmeaza taieri din salarii de 25% ( specialitatea banditilor din pnl=pd) si concedieri masive ! aflam ca azi 26.03.2021 romanica a primit ultimul sicriu zburator numit F 16 ca sa fie 35 ! Ce fac MERCENARII TICALOSI pentru Tara si POPOR ? cer : BANI<AVANTAJE,ORICE SCUTIRE de RESPONSABILITATE cu un oorecit de ministru CIVIL ,devenit membUA ? alo? UE ?

  4. Deci… idiotul care vrea gazare e publicat… Cei care spun adevarul nu… Halal mai Matei… Esti din tagma lor?… Hai recunoaste, ca nu e mare rusine… Poate mai scapi de cosmaruri.

  5. ‘și-au negociat creșteri salariale în 2020’, de ce nu a reacționat anul trecut conducerea Metrorex si MT atunci când s-a acceptat/aprobat creșterile ?!

  6. Chiar nu vede nimeni ca, o mina de jidani dementi, se joaca cu economia mondiala si vietile noastre???
    Cit mai facem egal intre ei si bolsevici?… Nu avem curajul sa numim bolsevicii?… Cine sint, de unde au venit, sunt rusi sau alceva… Haideti domnilor ca se poate. Adevarul ne va eligera pe toti, chiar si pe ei.
    Pentru o gasca de nenorociti, pesemne undeva la max un milion, suferim toti. Servitorii lor actuali, pot fi recuperati cu ceva munca reala… Inca mmai putem ridica, capul si vocea.

  7. O treabă românește, adică prost făcută evident nu aduce foloase ci pierderi,. In acest caz trebuie să știi ce ai de făcut, Iar de nu poți,.ia măgaru și teleguța române, Astea sunt pentru tine, Ceea ce nu merge nu trebuie forțat,.. căci te costă ochii din cap..

  8. Tetea, ma confirma… Javra jidaneasca vrea gazare. Au mai facuto si alta data si au dat vina pe nemti… Acum cine va fi vinovatul???????????

  9. Mai domnu Matei… De ce are pierderi Metrorex? Cumva, pentru ca pretul biletului e tinut mic, din cauza ca salariile sunt de rahat? Daca am avea salarii normale si biletul ar fi la valoarea normala… nu ar mai fi pe pirderi… Economic corect??? Intreb pentru un prieten… Ce fac nemernicii de la butoane acum? Vechea metoda, invrajbirea prostilor. Aia de la metrou sunt noul dusman… so pe ei. Si prostimea… Batman, batman…

  10. Arestati imediat si militarizat metroul.
    Pana cand o sa acceptam ca viata noastra sa fie data peste cap de niste derbedei.
    Cand ai 330 milioane pierderi, un miliard subventii, tu mai vrei?
    Inchise toate usile si gazati.

  11. Nu cred că există pe glob vreun metrou care să nu fie subvenționat, să aibe venituri care să le acopere cheltuielile. Ca dovadă că nu există nicăieri pe glob un metrou privat. Nu ies bani, privații nu se bagă, nu e treaba lor.
    Că salariile sunt uriașe, asta este o problemă! Dar la ce ne raportăm când vorbim de salarii uriașe? La minimul pe economie sau la salariile magistraților!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.