Miliarde de euro pentru schimbarea la față a Romexpo

Camera de Comerț și Industrie a României și compania IULIUS, controlată de Iulian Dascălu, vor să investească 2,87 miliarde de euro pentru transformarea Centrului Expozițional Romexpo într-un proiect cu funcțiuni mixte.

Investiția, realizată în etape, va revitaliza și integra Romexpo în circuitul internațional, va crea muzee și sală multifuncțională de evenimente, un nou parc și conexiuni urbane verzi, a realiza cel mai mare business district, va genera peste 30.000 de noi locuri de muncă. Romexpo va deveni singurul centru expozițional din Europa care va fi complet integrat într-un proiect cu funcțiuni mixte, contribuind la potențialul de evoluție sustenabilă și durabilă a Capitalei.

„Demersurile noastre constante sunt îndreptate spre consolidarea și extinderea activității Romexpo, care stau la baza acestui amplu demers investițional. Dorim includerea Romexpo în circuitul internațional și avem convingerea că funcțiunile conexe vor avea capacitatea nu doar de a ne impune pe harta atracțiilor europene din domeniu, ci de a revitaliza social, cultural și economic Bucureștiul. Un proiect de o asemenea importanță necesită cooperarea și implicarea mediului public și privat, dar și susținerea autorităților și comunității”, a spus Mihai Daraban, preşedintele Camerei de Comerţ şi Industrie a României.

„Proiectul propus reprezintă materializarea unei noi viziuni de dezvoltare pentru întreaga țară, care să ne reprezinte dincolo de granițe și să ne aducă aproape de Europa. Este un demers care depășește tot ceea ce am realizat până acum în materie de revitalizare urbană și care suntem convinși că va deveni un etalon internațional. Dezvoltarea aceasta este despre comunitate, simboluri românești și potențial autohton”, a declarat Iulian Dascălu, președintele companiei IULIUS.

Conceptul proiectului gravitează în jurul unei componente culturale dominante, un omagiu adus marilor valori autohtone. Aici va fi primul Muzeu de Artă din România dedicat exclusiv sculptorului Constantin Brâncuși, care va deveni un simbol național, dar cu rezonanță internațională. Totodată, pavilionul central va fi reconfigurat în Sala multifuncțională „George Enescu”, oferind Capitalei un spațiu artistic la standarde internaționale, care să stimuleze potențialul mediului cultural contemporan și care, prin evenimentele găzduite, să devină o atracție pentru publicul de entertainment inclusiv din afara țării.

Proiectul integrează pavilioanele expoziționale Romexpo, pe care le reconfigurează și modernizează într-un Centru de Conferințe și Congrese de anvergură, adaptat nevoilor unei capitale Europene. Pus în valoare de funcțiunile culturale, sociale și economice dezvoltate în jurul său, care asigură infrastructura necesară pentru organizarea evenimentelor de amploare, acesta va fi o destinație europeană în sine.

Conform inițiatorilor, Centrul Expozițional Romexpo se va deschide spre comunitate, prin intermediul unei succesiuni de atracții publice: parc central, grădini înierbate, arbori maturi și vegetație luxuriantă, alei de promenadă, esplanadă și piațete. Noul parc, care va ocupa 30% din suprafața proiectului, va face o legătură directă cu Parcul Regele Mihai I al României și va realiza o conexiune verde de la Piața Charles de Gaulle până în inima proiectului.

Dezvoltarea presupune ample investiții în noi soluții pentru modernizarea infrastructurii rutiere și pietonale și creșterea conectivității urbane. Proiectul pentru fluidizarea traficului este realizat în colaborare cu una dintre cele mai mari companii specializate din Europa, incluzând crearea de noi artere rutiere și lărgirea unor benzi de circulație, dar și piste de bicicletă și facilități care contribuie la mobilitate urbană. Mai mult, va fi realizată și cea mai mare parcare din România, cu peste 12.000 de locuri, subterane și supraterane.

Propunerea de revitalizare urbană include și cel mai puternic pol de business din țară, construit în conformitate cu principiile pentru „clădiri verzi”, care va contribui la consolidarea atractivității investiționale și la sustenabilitatea economică. Componenta office va concentra principalele companii multinaționale din segmentul tech și nu numai și va genera crearea a peste 30.000 de noi locuri de muncă, o infuzie a capitalului uman care permite retenția tinerelor talente. Totodată, alte 2.000 de locuri de muncă sunt estimate pentru perioada construcției.

Proiectul înglobează cel mai mare spațiu destinat producătorilor și comercianților autohtoni, într-un concept de fresh market dezvoltat în premieră în România. Totodată, va fi accesibil un centru al antreprenoriatului românesc, unic în țară, facilități de tip coworking capabile să genereze oportunități pentru mediul de business local.

Un element inedit este și Muzeul de Istorie Monetară, o inițiativă în premieră națională, dar și cel mai mare Oceanariu din țară, un adevărat parc acvatic, care va reprezenta un nou punct de interes turistic.

Ca o funcțiune complementară unui centru expozițional de anvergură va fi realizat și un hotel de 5 stele, în linie cu exigențele unei capitale europene.

Romexpo este cel mai mare organizator de târguri şi expoziţii din România, cu o experienţă de aproape o jumătate de secol, care creează şi impune tendinţe pe piaţa autohtonă de profil, prin vectori strategici cum sunt modernizarea, diversificarea şi specializarea. Anual, organizează peste 40 de târguri, expoziții și saloane comerciale cu participare internațională, în majoritate manifestări specializate, care reprezintă factori importanți ai accelerării proceselor complexe de restructurare a economiei naționale, de dezvoltare și modernizare a infrastructurii, de retehnologizare a ramurilor industriale, de sprijinire a informatizării activităților economico-sociale etc.

Înfiinţat în anul 1991, IULIUS este singurul dezvoltator şi operator de proiecte de tip mixed-use din România, cu un portofoliu care cuprinde peste 300.000 mp de spaţii de retail şi peste 253.000 mp de spaţii office, dintre care 107.000 mp în dezvoltare.

Compania a creat reţeaua naţională IULIUS MALL, cu patru shopping mall-uri regionale (în Iaşi, Timişoara, Cluj-Napoca, Suceava) şi ansamblurile mixte Palas Iaşi și Iulius Town Timișoara. Cu un trafic anual de peste 68 milioane de vizitatori, proiectele companiei sunt lidere de piaţă la nivel regional. Pe segmentul office, IULIUS se numără printre cei mai mari dezvoltatori și operatori de spații de birouri, având 12 clădiri clasa A integrate în proiecte mixte și construite conform normelor LEED, sub brandul United Business Center, în Iași, Timișoara și Cluj-Napoca.

Anul trecut, IULIUS și Atterbury Europe au inaugurat proiectul Iulius Town, care a presupus integrarea Iulius Mall Timişoara într-un amplu proiect de regenerare urbană. Este cea mai mare investiţie din vestul țării, în valoare totală de 442 milioane de euro.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Cosmin Pam Matei 4571 Articole
Author

8 Comentarii

  1. …n-ati mentionat numele presedintelui Camerei de Comert si Industrie, Mihai Daraban ! … va poate costa omisiunea, intrucat viseaza sa ajunga prim-ministru ( e drept, inca din iepoca PSD, da’ poate acum sub PNL ii iese…)

  2. schimbe infatisarea, construind cateva blocuri in perimetru.
    Ce zici Petrica, mai merg doua blocuri de birouri, alaturea?

  3. Aveti timp sa ii credeti pe securistii astia ?Macar scriati rubrica :Gluma zilei
    Contractul de asociere ajunge gaj la banca si ROMEXPO va fi transformat intr-un bazar ,asa cu a ajuns Politehnica ieseana…..

  4. Mishto, asta da „spirit antreprenorial” !! Dai citeva sute de euro unui arhitect (eventual chiar designer, ca sa iasa treaba mai ieftin !), ai deja in servieta citeva zeci de „studii de fezabilitate” si dupa aia astepti cuminte, ca doar stii ca banetul va fi directionat de catre securistii care dirijeaza TOTUL, DOAR pentru firma ta (si altele din gasca de „colaboratori”), sa vina fondurile promise de UE ! … La foamea care se intrevede deja in Romania in anii urmatori, ca urmare a situatiei de culoare cam la fel de cacanie din intreaga lume, as putea spune sigur ca e exact tichia de margaritar care-i lipseste chelului !

  5. Exact proiectul de tara de care avem nevoie in plina criza. Tara arde la propriu si voi securistii cu mintea pe pereti la „Centru de Conferințe și Congrese de anvergură, adaptat nevoilor unei capitale Europene”. Care capitala europeana , frate , ca toti sunt plecati afara, doar bancile evident straine ce ne mai jumulesc fericite.Conferinte si Congrese le trebuie lor ca economia inclusiv sanatatea sunt deja falimentare, iar capitalul autohton e pe duca si el cu ajutorul nepretuit al indivizilor gen citzu orban si iohanis.La un sistem scolar performant nu va duce mintea sa claditi, ca nici voi nu cu scoala ati „performat”..si nu va intereseaza,copiii vi-i trimiteti afara sa nu se mai intoarca ,numai moluri regionale visati..banditilor!

  6. Nu stricați zona sau ce a mai rămas de ea. Terminați cu minciuni de genul asta, pentru a umple spațiul cu blocuri de birouri. Zona trebuie sa rămână cu spații mari si deschise, completata cu multa verdeață si nu betoane. Articolul miroase de la o posta cea este făcut la comanda si plătit cu …floricele.

  7. GOGOASA DE LA ROMEXPO !,ia gogoasa neamule ,umbla astia cu miliardele de euro in gura ca porcul cu paiul in cur !.
    Au gasit motorul care sa reporneasca economia romaneasca :GOGOASA DE LA ROMEXPO ARE SI O CIREASA !.
    Unde mai pui ca o sa fie cea mai grozava gogoasa care o sa lase EUROPA cu gura cascata !!!

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.