”Mitul constructorilor chinezi vitezomani, spulberat (și) în România”

Asociația Pro Infrastructură, ONG care monitorizează lucrările de infrastructură din țară, acuză constructorul chinez Sinohydro că a întârziat lucrările la centura Zalăului și că în loc de 100% stadiu fizic în prezent este de doar 45%.

”La Zalău, cei de la Sinohydro au ajuns, cu chiu cu vai, la doar 45% stadiu fizic când ei trebuiau să fie la… 100%! Contractul a fost parafat în 31.07.2020 și are ordin de începere emis în 25.09.2020 cu 6 luni de proiectare și 24 de execuție.

În acte, lucrările au început în 14.04.2021 deci ar trebui să fie gata în 3 săptămâni. Dar abia au ajuns la 45% pe un ciot (dificil, e drept) cu o bandă pe sens de doar 5,53 kilometri.

Fix acum un an, progresul în teren era de 20%. Cu o viteză de 20-25% pe an, o să circulăm pe această secțiune a centurii cândva prin 2025”, spun cei de la Pro Infrastructură.

”Din păcate, Sinohydro nu a rupt gura târgului pe Centura Zalău, ba dimpotrivă. Vom vedea dacă China Civil Engineering Construction Corporation (CCECC), o altă companie deținută de statul chinez, va spăla rușinea compatrioților pe lotul 3 al Autostrăzii A0 Nord, contract proaspăt semnat în 16 martie 2023, după o licitație de 3 ani și 9 luni cu lupte epocale în instanță.

Sperăm că pe A0 Nord cei de la CCECC vor avea un cu totul alt ritm, dar nu ne grăbim să pariem pe asta. Tot ce dorim momentan este ca oficialii CNAIR să se pună la masă cu chinezii de la CCECC și să le ceară rapid documentația tehnică pentru emiterea autorizației de construire pe zona nodului A0-DN2, fără să aștepte un an de zile ca să fie gata proiectarea pe întregul tronson Afumați-Pantelimon (8,6 km)”, mai afirmă reprezentanții ONG-ului amintit.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Cosmin Pam Matei 4594 Articole
Author

10 Comentarii

  1. Muncitorii estem romani si indienii de aia este in intarziere, daca erau muncitori chinezi pana acuma era gata de 2 ori. Da cum asociatia PRO ceva ceva nu stie decat sa manance rahat turcesc cu polonicul

  2. Mă române,. Nu-i bai că nu te pricepi, dar să nu te apuci de lucru,..că uite ce minune iese,..de se crucește și chinezul..

  3. Da’ Cine-‘la-mea E ăștia de la „Asociația Pro Infrastructură, O.N.G. CE monitorizează lucrările de infrastructură din țară”?!
    …”Mitul Asociației „Pro Infrastructură”, O.N.G. CE monitorizează lucrările de infrastructură din Țarrră, spulberat (și) în Romînia!”, ar fi trebuit să fie titlul articolului! Că, altfel, justificat ne gîndim la o nouă manipulare mediatică a Ambasadei, complice cu „Bechtel”-u’ Türkiyé ce a tîrît o amărîtă dă autostradă dă 100 dă kilometri lungime timp dă ZECI DĂ ANI, miticilor!
    CHIAR! …cine-s ăia dă la Asociația „Pro Infrastructură”? …ce nivel de competență au? …cine le-a delegat competențe de a măsura stadiile lucrărilor, și ce acuratețe au „măsurătorile” și datele comunicate de ei în media? Le-a verificat cineva? …că și în media (aveți obligația – De Ontolojikă – de minimum 3 surse privind informațiile banale de-zi-cu-zi), și la licitații la proiecte de miliarde (unde C.E. impune minimum 3 ofearte), aveți cerințe minime, așa cum și la evaluatori care să-și dea-cu-părerea despre probleme AR TREBUI să aveți LA FEL! Comprendes?

  4. Acum 4 zile ziceai pe forum ca pakinezii fac autostrada intr-un an. Intr-un an facura 25%, astfel ca acum au ajuns la 45% in loc de 100%……[Rumburak]

  5. Pro infrastructura, bre burrek, de unde vă vin banii? De la competitionarii italieni, turca bre, sau de la Soros? Două vorbe despre Autostrada Unirii, semnata in josul paginii de insusi Plavanis in campanie pt TreiCoceni Reload. In ce stadiu se afla? In stadiul preferat de Șica mandolina , cumva? Refacerea studiului de oportunitate? Sau in stadiul evaluarii lipitorilor din apa Ozanei ori al broaștelor garla Siretului? Cine le numără, Pro infrastuctura cu sursa de finanțare Nibelunghia?

  6. mey Mare URS ,n-ar trebui astia de la ,, Asociația Pro Infrastructură, O.N.G,,sa le spuna romanasilor sa apeleze numai la Bechtel,ca e ,,partener strategic,, !

  7. Băh, stat degeaba român, toți kubikașii(de la metru cub lopătat) de drumuri românești, sunt săriți de 50 de ani și alți fraieri la banii pe care-i dați, nu găsiți.Iar dacă n-aveți decât ingineri de apă dulce, închideți naibii facultățile de profil sau plătiții din salariile voastre salariile șk întreținerea lor.I-auzi ia”centură” proiecfstă și „construită” de chinezi!

  8. Or face la ei acolo repede unde nu se respecta nimic.
    Au facut si podul acela,cel mai lung,cel mai repede construit. Dupa un an incepuse sa cada din el.

  9. PĂI AVEȚI VOI „ONG-UL” UN CONSTRUCTOR MAI HARNIC ? DACĂ DA,ADUCEȚI-L! ORI VĂ CREȘTE INIMA-N -PEPT- CĂ AȘA MAI SALVAȚI O POPULAȚIE DE CĂPUȘE NEVĂZUTE DE CINEVA-DAR IMPORTANTE „BIVOLOGIC”

  10. Daca lucrau chinezii totul era gata in jumatate de termen. Dar cand lucrezi cu fosti vacari si palincari ca verii lui Bode nu poti avea alt rezultat. In Salaj nu s-a muncit niciodata. Tot ce le-a facut Ceusescu (fabrica de anvelope si cea de tevi care tin acum in viata tot judetul) s-a realizat cu muncitori adusi din alte zone ale tarii.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.