Modificări privind ITP pentru mașinile vechi

Noile măsuri urmăresc transpunerea unei directive europene pentru creșterea gradului de siguranță rutieră

Modificări privind ITP pentru mașinile vechi

Noile măsuri urmăresc transpunerea unei directive europene pentru creșterea gradului de siguranță rutieră

De la 1 ianuarie 2018 Inspecția Tehnică Periodică pentru mașinile mai vechi de 12 ani se va efectua la interval de un an. De asemenea, pentru mașinile noi, șoferii vor face ITP-ul la trei ani, a precizat în Comisia de Transporturi din Camera Deputaților, George Dincă, directorul general al Registrului Auto Român.

Este vorba despre un pachet legislativ adoptat în Camera Deputaților și care a fost trimis Administrației Prezidențiale pentru promulgare. Măsura urmărește și transpunerea unei directive europene pentru creșterea gradului de siguranță rutieră mai ales că de la începutul anului au fost aduse în țară aprox. 600 000 de autovehicule rulate din import, cu o vârstă medie de 12 ani. Spre comparație anul trecut au fost înmatriculate 340 000 de mașini second –hand din afară cu o vârstă medie de 8 ani.

RAR arată că la mașinile vechi defectele tehnice la sistemele de direcție și frânare sunt mai des întâlnite și de accea a fost redus intervalul de ITP de la doi la un an în timp ce pentru autoturismele mai noi, la prima verficare tehnică, în general nu s-au constatat probleme deosebite mai ales că producătorii auto acordă și garanții extinse.

Totodată, RAR precizează că, șoferii care au înscrisă în certificatul de înmatriculare data următorului ITP la doi ani vor urma acest interval. De asemenea, pentru autovehiculele rulate din import mai vechi de 12 ani care se prezintă la unitățile Registrului Auto Român în vederea eliberării Cărții de Identitate necesară înmatriculării, se va înscrie data ITP-ul la interval de un an.

Potrivit unei directive europene, ITP-ul este obligatoriu și pentru tractoarele agricole sau forestiere însă, din 110 000 de tractoare înscrise/înmatriculate în circulație doar 5200 au inspecții tehnice valabile.

Distribuie articolul pe:

10 comentarii

  1. E o masura fortata . Nu va micsora numarul de accidente . Nu conditia tehnica e responsabila pentru numarul mare de accidente rutiere . E un abuz .

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.