Apă minerală din România se găsește la vânzare în 50 de țări ale lumii, “din SUA până în Japonia”, a spus Răzvan Marian Pîrcălăbescu, director de Cabinet al Ministrului Economiei, Antreprenoriatului și Turismului, Radu-Ștefan Oprea, în cadrul unei conferințe organizate la Palatul Parlamentului de Societatea Națională a Apelor Minerale(SNAM), care a adunat mare parte din actorii din piața românească de profil.
Oficialul citat a precizat că a văzut acest lucru cu ochii lui, în cadrul numeroaselor vizite de lucru făcute în afara țării. “Dumneavoastră chiar contribuiți la reducerea deficitului comercial al României”, le-a transmis oficialul MEAT îmbuteliatorilor, adăugând că apa minerală poate funcționa ca un veritabil brand de țară.
Acest lucru a fost întărit și de directorul SNAM, Victor-Andrei Dimitriu, societatea de stat care livrează circa 50% din apele vândute în piață de către îmbuteliatori. “După cum bine știm, țara noastră beneficiază de importante resurse de apă minerală naturală, cunoscute și apreciate de secole pentru beneficiile lor, pentru calitățile lor terapeutice și pentru rolul esențial în menținerea sănățații. Societatea noastră are privilegiul de a fi garantul valorificării lor durabile și de a susține cu responsabilitate îmbuteliatorii locali în dezvoltarea acestui sector economic important”, a spus Dimitriu.
România este țara cu cele mai multe izvoare de apă minerală din UE. În fapt, țara noastră dispune cam de 60% din rezerva de apă minerală a Europei. Acest lucru a făcut ca industria de profil din România să fie bine dezvoltată, chiar matură. Stă dovadă faptul că avem zeci de îmbuteliatori în piață, majoritatea cu capital românesc, deși loc de creștere ar fi, dat fiind faptul că media consumului anual de apă minerală a românului este la mai puțin de jumătate decât cea a Vestului Europei. Dimensiunea actuală a pieței locale este de circa 1 miliard de euro.
Faptul că industria apelor minerale este una așezată și diversă a fost remarcată și de președintele Consiliului Concurenței, Bogdan Chirițoiu.
Îmbuteliatori și parteneri ai SNAM, în cadrul evenimentului, au fost Maspex România, Aqua Biborțeni, Vega Invest, Romaqua, Natural Springs, Aur’a Mineral Water, Karparten Schulze, CCHellenic (Coca – Cola), Perla Harghitei, Ape Minerale Băcâia, Terraqua Zero și Nicoltana.
SNAM este deținută integral de statul român, prin Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului. Societatea furnizează jumătate din volumele de apă minerală comercializate de către îmbuteliatori. Sunt alți îmbuteliatori care au propriile licențe luate de la ANRM. În ultimul an, SNAM s-a extins și către zona de turism balnear și wellness prin achiziția unor licențe de exploatare apă terapeutică din stațiunea Geoagiu-Băi.
”Ne-am găsit brand de țară: Apa Minerală”
Ma mir ca ne-a mai ramas si noua macar apa minerala….dar nu-i tarziu……