
Un accident produs în localitatea Coroisânmărtin luni seară, în care un autoturism cu cinci pasageri a fost lovit de un tren, a scos la iveală un detaliu şocant.
Accidentul s-a soldat cu trei persoane rănite iar poliţiştii au constatat că bărbatul care conducea locomotiva era băut, potrivit Inspectoratului de Poliţie Judeţean (IPJ) Mureş.
„Din primele informaţii, coliziunea laterală s-ar fi produs pe DJ 142 C, la trecerea la nivel cu calea ferată simplă, fără bariere, între un autoturism, condus de un bărbat de 56 de ani, cetăţean german, şi trenul care circula pe relaţia Târnăveni -Bălăuşeri. În urma evenimentului, 3 persoane, pasagere în autoturism, au fost transportate pentru acordarea îngrijirilor medicale, respectiv o femeie de 65 de ani, cetăţean german, o femeie de 34 de ani din localitatea Viişoara şi o minoră de 11 ani, din Viişoara”, arată IPJ Mureş.
Conducătorul autoturismului a fost testat alcoolscopic, rezultatul testului de respiraţie fiind negativ.
De asemenea, în urma testării cu aparatele din dotare a conducătorului locomotivei, un bărbat de 59 de ani, din comuna Adămuş, a rezultat o concentraţie de 0,61 mg/l alcool pur în aerul expirat, acesta fiind condus la o unitate medicală în vederea prelevării mostrelor biologice necesare stabilirii alcoolemiei în sânge, precizează sursa citată.
Poliţiştii Biroului Rutier Târnăveni continuă cercetările cu privire la împrejurările producerii evenimentului, în cadrul unui dosar penal de „vătămare corporală din culpă” şi „conducerea unui vehicul sub influenţa alcoolului”.
Totodată, poliţiştii Serviciului Judeţean de Poliţie Transporturi Mureş s-au sesizat din oficiu şi continuă cercetările sub aspectul săvârşirii infracţiunilor de „părăsirea postului şi prezenţa la serviciu sub influenţa băuturilor alcoolice ori a altor substanţe” şi „distrugerea sau semnalizarea falsă”.
„Precizăm că în urma verificărilor efectuate la faţa locului de către poliţişti nu au fost constate nereguli privind dreptul de a conduce vehicule pe drumurile publice de către conducătorul autoturismului, astfel cum în mod fals a fost prezentat în spaţiul public”, adaugă reprezentanţii IPJ Mureş.
Muscalii conduc bauti avioane……[Rumburak]
”nu au fost constate nereguli privind dreptul de a conduce vehicule pe drumurile publice”. „părăsirea postului şi prezenţa la serviciu sub influenţa băuturilor alcoolice ori a altor substanţe” şi „distrugerea sau semnalizarea falsă”. Din aceste formulări trag concluzia că cei care le-au redactat ar trebui testați alcoolscopic, existând ”suspiciunea rezonabilă” (termen la modă în mediu juridic) să nu-și fi revenit după sărbători. În altă ordine de idei nu înțeleg de ce acest tip de accidente sunt considerate ”feroviare” când de fapt sunt ”rutiere” fiind generate de șoferi căscați și iresponsabili.
La 59 de ani numai România mai are mecanici de locomotivă în și singuri în măgăoaie.Dacă face infarct, nu contează, rămâne sistemul de oprire automată și dacă n-au electricieni să-l reapare, aleluia.Pe vremea lui Ceașcă era ca-n toată lumea de atunci: erau doi și ieșeau la pensie ca minerii.Și așa nu mai sunt mulți.
Cum adică, era mecanicul de locomotivă vinovat de accident😯? Adică, facă nu era cu capsa pusă era obligat să oprească trenul pentru un zbuciumat care nu respectă regulile de circulație?
Băsescu era beat și conducea o tara pai asta de ce nu poate conduce un amarat de tren?educația oricum este la pamint așteptări mari nu mai avem.
Coliziunea dintre tren si masini ( ar trebui sa fie imposibila din moment ce nu au aceasi cale de rulare), se datoreaza exclusiv soferilor care nu se asigura la trecerea la nivel cu calea ferata.
Mi-aduce aminte de o caricatura a lui Mihai Stanescu: un militian care tipa la vatmanul unui tramvai : Trage pe dreapta, trage pe dreapta!!!!!
Domnul Dan : corect, trenul trebuia sa acorde prioritate 🙂
Va fi găsit vinovat arcarul Păun..
„şi o minoră de 11 ani”
-si neamtzu cumpara copii……
si daca nu era baut mecanicul oprea trenul in 10 metri, ca sa treaca alea fara sa se asigure? gandim si noi un pic, totusi?