(FOTO) Așa arată noile tramvaie pentru București, de la Astra Arad

Primarul General, Nicușor Dan, a vizitat luni, 28 martie, fabrica de tramvaie Astra Vagoane Călători Arad, companie care urmează să livreze cele 100 de tramvaie care vor ajunge în Capitală, anunțând că primele tramvaie, în număr de 6, vor sosi în iunie, cu câteva luni înainte de data contractuală.
„Așa arată noile tramvaie pentru București! Am fost azi la fabrica Astra Arad, cu care Primăria Capitalei are un contract pentru execuția a 100 de tramvaie, ce vor începe să fie livrate în acest an. Vestea bună e că primele tramvaie, în număr de 6, vor sosi în iunie, cu câteva luni înainte de data contractuală.
Am vrut să văd cum merge producția tramvaielor și am făcut chiar o călătorie de testare, pentru a vedea cum se comportă tramvaiele pe traseu și ce performanțe au din punctul de vedere al siguranței și confortului călătorilor.
Am discutat la Astra cu proprietarul companiei, Valer Blidar, cu muncitori și ingineri angajați în producția efectivă a tramvaielor, dar și cu europarlamentarul arădean Gheorghe Falcă. Tramvaiele de la Arad sunt foarte necesare pentru înnoirea parcului de tramvaie bucureștean, care e compus în marea majoritate din tramvaie fabricate înainte de 1990.
Împreună cu cele 100 de troleibuze și cele 100 de autobuze electrice pe care PMB le va cumpăra, achiziția tramvaielor e un pas important pentru electrificarea flotei de transport public în Capitală”, a declarat Nicușor Dan.
Primarul Capitalei a fost însoţit de viceprimarul Stelian Bujduveanu, precum şi de o delegație de specialiști din cadrul Primăriei Capitalei și al Societăţii de Transport Bucureşti.
Primăria Capitalei a încheiat, în anul 2021, un contract în valoare de aproximativ 200 de milioane de euro cu societatea Astra Vagoane pentru achiziția a 100 de tramvaie, mai menționează instituția într-un comunicat.
Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 11
Author

28 de Comentarii

  1. 2 bulioane bucata?????
    -poa’ sa bage trenuri de metrou,
    iesim mai ieftin….

  2. Bucuresci… TRONCA-ZDRONGA…. NOILE Tramvaie vor deveni repede EPAVE !

  3. Decat autobuze poluante si greoaie in trafic mai bine tramvaie. In Europa tramvaiele domina.

  4. In Sfirsit o Veste Minunata !
    Parazitii Regimului Fanariot Iohannis – Klaus Iohannis – incep sa Simta cum Funia se Apropie de Par.
    Nicusor Dan a Platit Meditatii Trancedendale la Cotroceni pentru a Intelege Algorithmii de Evaluare si a Evita Rascoala Iobagilor Mioritici Pauperizati cu Furcile la Vedere.
    Uzina de Vagoane Arad – cu Istorie si Reputatie in Spate – va fi Revitalizata cu Bani Romanesti pentru a Fabrica Produse Competitive pentru Confortul Romanilor si Salarii Decente Acasa.
    Cimpanzeul Nicusor o Face de Groaza Ideii ca va Trebui sa Plateasca Neghiobiile Comise de Gabriela Firea – Kadina Sultanului Erdogan – cu Tramvaiele si Autobuzele de Baklava.
    IOHANNIS FII BOIER CUM A FOST SI HONECKER !!!
    Boboru o Cere..

  5. Poate Mucușor repară și străzile, dar slabe speranțe. Nu s-a schimbat un bec ars pe stradă, parcurile sunt paragină, de parcări nici vorbă, o mat nulitate marca #rezist.

  6. In orasul Praga am vazut tramvaie produse de Skoda si nu ce firme turcesti sau chinezesti, iar la intrebarea pe care am adresat-o cehilor de ce au ales aceste tramvaie raspunsul a fost acelasi – patriotism si incredere in forta de munca calificata din tara lor si eu am ramas neplacut surprins, pentru ca PNL -USR si PSD ne invata ca a-ti iubi tara este anti-UE sau pro PUTIN mai recent.
    Firea Gabriela Pandele in calitate de primar general al Capitalei a reusit imposibilui in materie de achiztii, respectiv sa devina dependenta pur si simplu de patronatul turc si ne-a surprins cu achizitii publice din Turcia – in total dispret fata de industria noastra nationala – adica produse care se fabrica in Romania, iar deontologii din conducerea actuala a PSD au fost pur si simplu vrajiti de povestile orientale cu iz fanariot.
    Asa ca te intrebi, mai ai incredere in PSD !?

  7. La pretul de 2 milioane euro bucata vin poleite in aur cu sampanie gratuita ptr. calatori? Au fost testate la sange pe o perioada indelungata in toate conditiile sau pur si simplu sunt niste subansambluri straine puse impreuna cu ceva sfoara/sarma pe un sasiu ruginit? Fiind un nr. mic de utilaje nu se putea gasi in alte tari la preturi mai mult decat avantajoase ceva testat cu o istorie de folosinta?

  8. Sunt cam cele mai ieftine tramvaie de pe piata raportat la performamte si calitate. Trebuiau cumparate de acum 10 ani. Ma mir ca Frigusor a primit ok-ul de a cumpara ceva din ce mai fac inca românii.

  9. Tramvaiele Astra de tipul Imperio sunt ultamoderne,realizate in cooperare cu Siemens,dar brotacii PSD isi dorea probabil ceva rafinat, turcesc,cu rahat si apa rece , daca se poate si cu parandarat asigurat! Plus ceas cu rubine pentru Sarmancur! Postaci kopeikari, ce sa le ceri obiectivitate

  10. care vor merge cu tramvaie pe care scrie marca ”imperio” austro-hungar… Gura mare, minte puțină, cunostinte – ioc.

  11. @ halal patrioti:editatule ‘imperio; in latina inseamna ‘regula”mai degraba e imprumutat din Harry Potter,pocitanie!
    E mai bine cu Dusterul(buleandră in engleza) :)))

  12. Cum oare le-a testat acest caraghios care trebuia sa trimeata acolo un specialist in material rulant? Mare ti-e gradina (Cismigiu) si plina cu ciori!Primarul fritz din orasul vecin Aradului a cumparat tramvaie turcesti.

  13. Astra e asociată cu o firmă din China. Deci care era problema dacă luam de la turci? Sigur e preferabil să cumpărăm de la români când e posibil dar aici Astra nu avea capacitatea de producție necesară, dovadă că iată, sunt ceva ani de când Astra a participat la licitație fără să aibă produsul finit. Urmează să/ se va livra.. (deja cunoscutul stil usr-ist).. in iunie!? Păi în ritmul ăsta câți ani vor trece până veți furniza 100 de tramvaie? Înțeleg că Nicușor (acompaniat de presa de propagandă care l-ar fi făcut invidios chiar și pe celălat Nicu) a putut abia ACUM să vadă produsul finit și sa-l testeze fiindcă la data licitației produsul era doar pe hârtie. Dacă nu era anulată licitația inițială, bucureștenii ar fi avut tramvaie noi încă de acum 3 ani. Eu nu am o problemă cu produsele turcești, am multă aparatură turcească in casă și merge foarte bine (inclusiv „germanul” Grundig!). Multe firme din vest si-au mutat producția (sau acțiunile cu totul) în mâna turcilor, de ex. mult-hulitul Otokar e în aceeași familie cu Land Rover etc. Mă rog, să dea Domnul să vină în sfârșit tramvaiele româno-chineze in capitală și să funcționeze mult și bine și fără evenimente. Dar numa’ să vină odată, că deocamdată am aflat că „vor veni”… La vară… „Cu 3 luni mai devreme decât s-a stabilit”, ele (6 buc) neexistând încă fizic!… Ce propagandă grețoasă, de tip ceaușist fac televiziunile sorosiste pt. îngâimatu ăsta de primar!…(EL a fost în vizită de lucru, vă dați seama!?…I-au adus și microfon în hală, să țină el un speach…Parcă era un boschetar buimac în fața unor oameni care se întrebau pt ce dracu s-au oprit din lucru!?).. Dacă eu vă spun că suntem o nație de năuci câtă vreme lăsăm asemenea specimene să ne conducă! (lăsați-o pe aia că „au fost votați”… Nu mai contează ce votăm noi – din urne ies tot soiul de bizari!)…

  14. @Doina Oltului. Da, nemaipomenita Siemens care au corupt peste tot pe unde a umblat, Grecia, Romania…,și nu a pățit nimic. Știu, pe corupții altora ii pupat la dos cu patimă, dar vă bucurați când face Dragnea pușcărie pentru cinci mii de euro.

  15. Dumitraș care scria idi… in apararea „imperio”, maaare antiturc si antiFirea; acum nu intervine cu cateva randuri in ajutor? Ca i se alatura bo zz gorului de lb. aproximativ romana.

  16. Foarte bine, frati romani, sa avem productie romaneasca! In realitate tramvaiul este Siemens! Sa facem si garnituri de metrou, sa nu mai luam de la altii! Asa se reface si industria locala, prin componente si angajarea fortei de munca! Bai Mucusor, dar sa nu desfintezi fabrica STB de tramvaie din Bucuresti, ca te ia ma….!

  17. ESTE UN SEMN DE CIVILIZATIE EUROPEANA . SI SUNT FABRICATE IN ROMANIA . Asta inseamna foarte mult pt. romanii adevarati , nu slugi de partid .

  18. (ca nu-i mare branza), dar sluga pe la licurici tot esti.

  19. Ce căuta pe-acolo „europarlamentarul arădean Gheorghe Falcă”? Finul lui Băse’ nu-i arădean, îi regățean. A decăzut Băse’, a fost demis Coldea, așa că a zburat și Jorj Falcă din scaunul de primar la Arad… Sic transit gloria Mundi.

  20. Verstea e buna, doar ca vor circula pe aceleasi linii cu tramvaele vechi, adica aceeasi Marie cu alta palarie, deci tot prost. Ca sa nu mai zic de capacitate. Daca ma itrebati pe mine, prefer sa merg cu masina proprie, fara nici o problema fata de banchiza din nord sau din sud, decat sa astept 20-30 de minute tramvaiul. In Barcelona sau in Paris, un autobuz sau un tramvai vine la cateva minute ( maxim 5 ) si chiar vine. In plus nu este aglomerat la capacitatea maxima ca in Romania. Acest Domn Primar face dovada zilnica, ca ia cele mai ciudate ( sa nu zic proaste ) decizii IMPOTRIVA Bucurestenilor si, dupa aparerea mea ESTE CEL MAI PROST PRIMAR AL BUCURESTILOR

  21. Daca nu reparati infrastructurade rulare, tot degeaba. Sine rupte, macazuri manuale, garnituri de cauciuc lipsa,etc. Asa au facut si la calea ferata. Trenuri noi care circula cu doar 50-70 km/ora. Punem mereu caruta inaintea boilor.

  22. Cum sa pui in circulatie vehicule mai lungi decat intersectia ?! Lasati-ne cu olimpicii, Romania a ajuns ultima tara din UE condusa doar de catre premianti !!! Il astept pe Nastase in Cotidianul, sa dea lectii de cat de destept este unul condamnat de 2x. Cineva are slabiciune la astia.

  23. Noile tramvaie au capacitate de transport vizibil mai mica decat a vechilor tramvaie. Asta este un mare minus. Estetica exterioara nu compenseaza scaderea capacitatii de transport.

  24. Primaria nu este in stare sa planteze un pom fara un plicusor consistent.

    La cat s-a furat extindeau linia tramvaiului 41 pana la Constanta si inapoi si se calatorea gratis.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.