
Dacă arăți lumii că progresismul occidental e o combinație de birocrați obtuzi, de impostori care pretind aplauze pentru “calitățile” lor de salvatori tehnocrați, de politicieni corupți și de idioți utili ai mahărilor de la butoane, te califici imediat ca teoretician al conspirației. Din această perspectivă mă mândresc că sunt primul “conspiraționist” al țării.
În plandemie ni s-a cerut să renunțăm la libertăți individuale pentru siguranța colectivă. Acum ni se cere să renunțăm la siguranță personală pentru ordinea liberală mondială.
De fiecare dată, cineva a beneficiat financiar sau geostrategic, iar oamenii normali, concreți, diferiți de omul nou de tip comunist/nazist/digital, și-au pierdut drepturile, proprietățile, veniturile și idealurile.
În timp ce Europa luptă cu Poutine cu arma “sobrietății” energetice, a înfometării voluntare și a igienei amânate, China invadează Europa cu mașinile produse în China. Mașinile europene clasice dispar – nu doar că s-a ajuns ca puținii cumpărători interesați să aștepte ani de zile mașinile noi comandate, dar motoarele termice urmează a fi eliminate treptat, până în 2030. China nu și-a asumat o asemenea țintă. China face mașini cu motoare termice în continuare. În plus, China are producători de mașini electrice care au depășit ca vânzări Tesla. De exemplu, BYD a devenit numărul unu mondial în domeniu și ia cu asalt Europa. La recesiunea deja instalată pe motiv de “luptă” cu plandemia și cu Poutine, se va adăuga și șomajul masiv cauzat europenilor (inclusiv nouă, românilor) de acest asalt. Dar, nu-i nimic, noi luptăm cu sârg și drag pentru ordinea mondială liberală, așa cum o înțeleg birocrații europeni nealeși de nimeni și jenant de mult plătiți de
noi, din munca și sărăcia noastră.
Dacă atitudinea anti-prostie și anti-ipocrizie este euroscepticism, atunci nu mă deranjează să fiu astfel ștampilat.
PS Între timp, naivii plini de bani care și-au cumpărat cu zeci de mii de euro mașini electrice pentru a contribui la înfrigurarea climatică stau la cozi cu orele în parcările mall-urilor pentru a-și încărca gratis bateriile (gratis ca și vakseenul – noi toți plătim aceste gratuități). Acasă e scumpuț și curând va fi friguț. Link.

Nea Piperea e ofuscat pentru tratamentul la care este supus si ca sa mascheze „se considera onorat” ignorandu-si reflexele marxiste
inconfundabile…Reflexe anticapitaliste care ar mai putea fi intelese stiut fiind ca e, ca si noi toti, format in iepoca de aur!
De fapt altceva il roade, faptul ca e considerat prin reflex, zice dansul, prorus!!! Vezi Doamne, nu poate omul sa atace Lumea Libera in ce priveste atitudinea fatza de AGRESIUNEA SOVIETICA cu incalcarea normelor/tratatelor internationale asupra Ucrainei
ca imediat e tratat prorus!? Daca pe batranii si harsitii PROFI ai marxism-leninismului Marga si Severin nu-i mai poate schimba nimeni, ei fiind condamnati pe viata sa ramana asa cum au fost instruiti de Partid, de la tanarul profesor Piperea aveam alte asteptari, total contrare adevarului general acceptat ca „lupii tineri” pot fi mai „feroci ideologic” decat ai batrani…
Cine comenteaza despre piata auto nord-americana cunoaste putin spre nimic despre subiect. In principiu piata auto este reglementata politic dar subiectul este mai vast. Simplist spus: „Eu nu ma bag peste tine daca tu nu te bagi peste mine”. Este folosita productia la fata locului pentru a evita taxe vamale mari etc. Chiar si intre tarile nord americane exista bariere privind inmatricularea automobilelor. Asa de exemplu un auto produs pentru SUA se poate inmatricula foarte greu in Canada si asta numai dupa ce s-au facut modificariile cerute de legislatie care sunt hilare cateodata. Ex: vitezometrul american arata mile/ora si secundar km/ora iar cel canadian arata km/ora si secundar mile/ora. Solutia este sa schimbi vitezometrul dar pana atunci nu circuli cu masina. Nici macar peste granita chiar daca punctela vamale sunt la 100m distanta. Plus alte si alte.
hai sa facem un calcul simplu. inmultiti numarul de masini din Bucuresti ( vreo 1.5 milioane poate ? ) cu cati kilowati trebuie ca sa incarce o masina electrica. Lasand la o parte faptul ca 90% din Bucuresti sta la bloc si de la et 7 nu ai cum sa tragi zeci de fire pana in parcare, rezulta 33 Gigawati necesari doar pentru Bucuresti. In 2006, cf. wikipedia, capacitatea Romaniei de a genera electricitate (puterea instalata) era de 17.6 gigawati. acum e mai mica, pentru ca Virgil Popescu si UE. Credeti ca marii comentatori, politicieni, economisti, europeni, useristi, etc, etc, nu stiu asta ? De ce nu zice nimeni nimic ? e un calcul de clasa a 4-a.
Si in Europa si in USA numarul unu este Tesla. Byd nu apare prin statistici. Comparatia cu Tesla e pentru piata chineza
De exemplu in Europa: https://thedriven.io/2022/04/29/nearly-one-in-four-new-car-sales-in-europe-are-plug-in-electrics/
Excelent domnule Piperea !
Prostia se plateste. Orice societate socialista, marxista va ajunge la tiranie si la colaps. By design. E imposibil ca o asemenea societate sa existe. si mai mult e imposibil sa existe ca o societate libera.
De ex. Ion lucreaza la privat 8-10h pe zi si castiga 800euro. Alex freaca menta la stat si ia 2000euro plus bonusuri. Si iese la lensie la 42 de ani.
Ion o sa-si invete si el copiii fie sa se angajeze la stat fie sa emigreze. Practic in generatia urmatoare nu va mai vrea nimeni sa munceasca. (we are here). Si atunci fie societatea se prabuseste, fie apare tirania.
Acum, europa se indreapta spre tiranie. o tiranie moderna cu certificate CO2, pasapoarte de vaccinare, socialcreditscore (China is here), cbdc …
Urmariti sistemul de social credit score din China ca sa stiti ce urmeaza. Deja GreenPass e acelasi lucru.
La intrarea in UE masinaria de marketing era cum ca uniunea va proteja locurile de munca si industria europeana de mari competitori. Realitatea arata ca protectia de fapt renuntarea la locurile de munca, industrii intregi mutarea in China in scop de Great Reset. Vointa unor globalisti incorsetata in uniune impotriva a sute de milioane. China nu are interes sa reduca poluarea inclusiv emisia de gaze efect de sera. Reducerea gazelor cu efect de sera din Europa este compensata de relocarea productiei departe de ochii fraierilor, China si India nu reseteaza nimic. Great resetul anuleaza locurile de munca europene sa polueze in China unde nu-i vede Greta. In lipsa gazelor rusesti UE cu toata productia de energie verde civilizata a ramas cu ochii-n soare si frig in asteptarea combustibilor fosili sa revina in porturi, pe conducte, cisterne.
Si prostiti si in frig si fara locuri de munca furate de Schwab, Soros si globalizare. Greta injura europenii dar indienii si chinezii sunt bine si au liber sa polueze cu CO2 si ce vor ei. Tarile UE devine depenedente si subordonate celor mai mari poluatori. Dar tarilor UE le este interzis sa polueze. Cum vine asta treaba tarilor din UE sa se saboteze singure fara sens cand nu este nimic de castigat si numai de pierdut.
Bagati electrice, combustibil scump si negasit pe drumuri.
Nu este nimic nou. Cu cateva zeci de ani in urma americanii au inceput sa adopte masinile asiatice, japoneze mai exact.In timp ce in uzinele americane procentul de robotizare in fabricatie era de 3o-40% si sindicatele foarte puternice, Japonia era lidera mondiala in robotizare, peste 80%. Masinile lor erau precise si ieftine comparativ cu cele clasice americane scumpe si marcate de mana de lucru bine platita si supusa micilor erori umane. Vanzarile s-au echilibrat pentru ca apoi masinile asiatice sa domine (inclusiv cele coreene). Nu am vazut in America masini chinezesti, nici clasice si nici electrice pentru ca nu au loc de cele japoneze si coreene ce si-au castigat increderea. Tesla ramane insa electrica de baza pentru familiile americane cat de cat instarite atat prin calitate cat si pentru noutatile tehnologice cu care surprind permanent.
Ei aș! Vezi de treabă jupâne, io zic că Byd e masină occidentală! Byd vine de la Biden… Hunter Biden! Ha!Ha!Ha! Ce-mi plac glumele mele!! ?
In Romania se fredona slagarul „n-am bani de dat, am datorii la stat”, de cand cu electricele pe roti „am bani de dat, dar nu la stat”, ci la start. La cata ipocrizie si nemernicie exista in specimenele politice, nu ma mai mira nimic. Apropo, faceti un exercitiu de imaginatie si faceti paralela intre generalii si guvernul rus plus seful, si, guvernul roman, plavanul plus generalii. Asemanari si manifestari izbitoare la vedere. Daca faci paralela intre astea doua entitati enumerate si europa+occi, gasesti doar parte de asemanari, cele mai grave sunt psihotic pe psihoza si catalogari cu baza doar pe uriase afaceri initial ascunse de ochii cetatenilor.
„șomajul masiv cauzat europenilor”
Ha, ha, ha!
Somajul nu e o consecinta a luptei cu „incalzirea globala”, ci este chiar scopul Great Reset.
Incalzirea globala e unealta cu care se ajunge la falimentul, resetul total.
Cu cat mai rau, cu atat mai bine pentru Great Reset.
Sa ne bucuram: conducatorii romanilor necivilizati au pus botul la toate masurile nebunesti ale lumii civilizate.
Vakseenul liberal de la M.. PSD a ajuns ..UE tuturor gratie politicilor liberale chinezul ia bani si ieuropenii coada la mall.
În orașul nostru Profi și Liedl au anuntata ca mașinile electrice nu vor mai alimenta pe gratis. Capcana începe sa strângă latul. PS. Ciobanul navetist de oi sterpe si-a trimis MaCiuca la Tebea ca să facă o sauna de mulțime. Ce sa caute un trădător la Tebea? Poate sa intineze memoria marelui Iancu. Sincer, consider ca a fost prea puțin huiduit, pentru ca rolul unui general de armata este acela de a apară independenta și suveranitatea tarii și nu de a o ceda. Un general adevărat si-ar fi pus capăt zilelor, decât sa se lase umilit de progresistii corecți politici ai restarii. Dar unde demnitate, nu e nimic nu e si unde slugărnicie e pupincurism e. Îl așteptăm pe transipranul numărul unu al natiunii sa stabilească plafonul de amenzi pentru depășirea temperaturii în case. Parca îl și vad cu termometrul în gura umblând prin apartamentele oamenilor. O simpla specificație. Sunt convins ca în momentul în care va ajunge la navetist, securiști și ambasada Americii în locul termometrul va lua altceva în gura. Altceva atat de drag lor progresistilor lgbtiqisti si la care nu ar renunta chiar de ar fi sa vândă și puținele hidrocentralelor care mai sunt în proprietatea statului.
Gura lumii spune ca japonezii dupa WW2 nu au avut voie sa produca armament. Cind piata amerloca a fost invadata de bunuri de larg consum ,amerlocii le-a interzis . Japonezii au spu atunci ce sa faca daca nu mai pot vinde produsele ,iar amelocii le-au spus : fabricati arme. Da dar noi nu mai stim sa le fabricam ,ne ajutati , Si le-au trimis amerlocii niste poze . Iar niponii au facut arme din nou. Asa si chinezii . Au cumparat citeva masini ,le-au dezasamblat si acum construiesc masini. Bune si ieftine.Iar alor nostri le put chinezii ca-s comunisti . In ’68 daca nu era „miculpopor chinez”era URSS-ul si peste noi ca peste cehoslovaci.Dar „ai nostri” nu stiu si nu vor sa stie. Autostrada Comarnic- Brasov era gata daca nu-l tocau pe Pinocchio -Tonta …