O autostradă ar putea fi finalizată la 22 de ani după ce s-a dat prima lopată

După mai bine de două decenii de blocaje, întârzieri și contracte reziliate, tronsonul de 26,35 kilometri al…

O autostradă ar putea fi finalizată la 22 de ani după ce s-a dat prima lopată

După mai bine de două decenii de blocaje, întârzieri și contracte reziliate, tronsonul de 26,35 kilometri al…

După mai bine de două decenii de blocaje, întârzieri și contracte reziliate, tronsonul de 26,35 kilometri al Autostrăzii A3 dintre Suplacu de Barcău și Chiribiș capătă, în sfârșit, contur. Asociația Pro Infrastructură transmite un mesaj prudent optimist privind evoluția lucrărilor, încredințate în prezent companiei Erbașu, al patrulea antreprenor care încearcă să ducă la capăt această lucrare cu istoric complicat.

Contractul pentru acest lot a fost semnat pe 24 noiembrie 2023, cu o durată de 6 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuție. Cu toate că proiectul tehnic a fost aprobat cu întârziere, abia pe 19 decembrie 2024, iar ordinul de începere pentru lucrări a fost emis pe 20 ianuarie 2025, termenul contractual actualizat rămâne sfârșitul lunii iulie 2026.

Lucrările la Subsecțiunea 3C1 – Suplacu de Bărcău – Chiribiș au fost începute inițial de compania americană Bechtel în anul 2004, dar au fost abandonate în 2013 odată cu rezilierea contractului.

Potrivit monitorizării realizate de Asociația Pro Infrastructură, stadiul fizic al lucrărilor este încurajator: se înregistrează un progres bun atât la nivelul terasamentelor, cât și al structurilor. Aproximativ o treime din traseu are deja balast stabilizat și asfalt turnat, iar lucrările la viaducte și pasaje avansează constant, cu pilele ridicate într-un ritm susținut.

Totuși, există în continuare zone problematice. Un punct critic rămâne sectorul de vest al viaductului peste lacul Suplacu de Barcău, unde lucrările au înregistrat întârzieri vizibile, deși în ultimele luni pare că șantierul s-a deblocat parțial. De asemenea, consolidările și taluzările necesare pe anumite segmente impun o atenție sporită și pot consuma timp prețios în calendarul de execuție.

„Avem încă emoții în ceea ce privește structurile, în special până când vom vedea plăcile de suprabetonare turnate”, notează reprezentanții Asociației. Totuși, comparativ cu istoricul de stagnare, câteva luni de întârziere peste termenul din iulie 2026 ar fi, spun ei, „insesizabile” pentru un proiect început încă din 2003, atunci când firma americană Bechtel a tras prima lopată.

Distribuie articolul pe:

6 comentarii

  1. Autostrada 3 v-a fi gata când se va finaliza și tronsonul Tg-Mureș/Brașov/Ploiești.
    Nu înțeleg de ce UDMR-iștii se opun acestor tronsoane.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.