O autostradă e gata, dar nu poate fi dată în folosință

Cei 22 de km noi recepționați luni, 12 august, pe Autostrada 1 (A1), între localitățile Șoimuș și Ilia din județul Hunedoara (Lotul 4 Lugoj- Deva), nu au putut fi deschiși circulației din cauză că nu poate fi descărcat traficul rutier de pe acest sector. Lotul 4 al autostrazii Lugoj- Deva este parte integrantă a coridorului 4 Pan european ( Rin- Dunăre) , iar pe traseul acestuia se află Dealul Soimuș unde a fost pusă în operă una dintre cele mai spectaculoase lucrări de infrastructură din România. Antreprenorul acestui contract în valoare de peste 419 milioane de lei fără TVA este Asocierea S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. – S.C. SPEDITION UMB S.R.L.
Bretelele rutiere care ar fi permis descarcarea traficului auto de pe lotul 4, se află pe lotul 3 al autostrazii Lugoj-Deva, pe care nu a putut fi începută receptia din cauză că nu au fost îndeplinite condițiile tehnice necesare.
Recomandarea ca recepția să nu fie demarată pe lotul 3, a venit chiar din partea Consultantului, care a monitorizat șantierul.
În această situație, antreprenorul spaniol (Asocierea S.C. Teloxim Con S.R.L. -COMSA S.A. – Aldesa Construcciones S.A.- Arcadis Eurometudes S.A.) a refuzat propunerea CNAIR de a recepționa ca obiect separat un sector care asigură accesul la bretelele rutiere de la Nodul Ilia, ceea ce ar fi permis deschiderea circulației între Nodurile Șoimuș și Ilia. De altfel nu este pentru prima oară când antreprenorul de pe lotul 3 al Autostrazii Lugoj- Deva creează probleme din cauza calității slabe a lucrărilor.
Asocierea S.C. Teloxim Con S.R.L. -COMSA S.A. – Aldesa Construcciones S.A.- Arcadis Eurometudes S.A a fost la un pas de rezilierea contractului în anul 2017 tocmai din cauza faptului că a folosit materiale de slabă calitate și nu a respectat metodologiile de lucru, situație care a dus printre altele la prăbușirea, încă din faza de șantier a unui segment de drum, pe o lungime de 70 m și o lățime de 11 m.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1
Cosmin Pam Matei 4557 Articole
Author

11 Comentarii

  1. Specific mafiei interlopilor ozerieni. Va asteptati la altceva ?

  2. De unde provin materiale(le) de slabă calitate menționate în articol? Balastiere și/sau stații de sortare și/sau transportatori etc. DETALII. Altfel, articolul nu ne interesează.

  3. Poate un ciot de autostrada!
    La Constanta exista A4, ce masoara 20km!
    Avem si A8, cu lungimea de 1 m!

  4. ….cum s o deie in folosinta ..pai sa se deterioreze acum inainte de asemenea evenimente politice ca cele care ne asteapta…?

  5. Afara cu acesti „antreprenori cu laptop”! Incujatjati antreprenorii romani, care inteleg mai bine sufletul romanesc! Ajutati-i, nu-i bagati la inchisoare pentru vendete politice! Constructorii romani, de orce fel, au facut lucrari deosebite in Romania, incepind cu anii 50, ajungand in anii 90, cind tara era plina de fabrici si uzine, cai ferate, canale navigabile si sosele! Nu erau autostrazi, traficul fiind mic, in schimb aveam trafic CFR! A venit Basel Scaraoschi si a distrus calea ferata, facind o divizare care a dus la dezastru! Pina ce nu avem principalii antreprenori in constructii,romani, treaba va merge rau, cu preturi mari si calitate proasta. Nu mai vorbesc de termenele de dare in functiune! Uitati-va la metgroul bucurestean si trageti singuri concluzii!

  6. sa l puna pe basascu, canalia suprema, sef la transporturi cat mai poate tine capatana (relativ) drept pe umeri. are tot ce i trebuie sa faca succes: expertiza, carisma si, mai ales, timp liber.

  7. Dar nu l-am văzut pe ministrul Cuc, dând din aripi pe acolo şi să ne explice cum se construiesc 20 km de sosea in 5 ani, iar Transfăgărăşanuls-a construit în 4 ani.

  8. orban sau boagiu, ar fi buni, nu numai base. au avut numai „succesuri” pe timpul ministeriatului lor.

  9. De fapt Boagiu a avut suficiente ouă ca sa realizeze contractul pentru bucata din A2 Cernavoda Constsnta desi lalaitii de la Autor amenințau cu proces si daune. După aia s-a facut autostrada rapid cu altcineva , mai serios

  10. Oricum, nici măcar pentru traficul rutier intern nu mai sunt suficiente cele două benzi pe sens și vor deveni absolut insuficiente în condițiile în care traficul rutier European va trece și pe la noi!

  11. Prietene pai parca nu va plac comuniștii, acolo la Transfăgărășan au murit oameni că sa se facă era dictatura nu se poate compara cu acum când trebuie pupata in fund UE și cerut aprobare pt orice.Atunci dădea ordin Ceaușescu și de făcea.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.