
Obligaţia de a promova „diversitatea sexuală” în şcoală este una „total abuzivă şi nocivă”, transmite Patriarhia Română înt-un comunicat remis Agerpres. În document, se mai precizează că „ideologia de gen” care descrie ca normalitate o deviaţie psiho-somatică numită „transgenderism”, reprezintă o „artificială construcţie ideatică” în răspăr cu realitatea şi cu ordinea firii structurată de cele două sexe: masculin şi feminin.
Potrivit unui comunicat al Biroului de Presă al Patriarhiei Române transmis miercuri, poziţia Bisericii Ortodoxe Române şi a celorlalte culte religioase din România (care au transmis recent o „Adresă comună” ministrului Educaţiei), poziţie faţă de problema ideologiei în general şi, în context, a „ideologiei de gen”, propuse fără discernământ spre introducere în noile legi ale învăţământului, în special, este una limpede şi constant exprimată, învăţământul public din România trebuind să rămână „total ocrotit de orice formă de ideologizare”.
„Învăţământul public din România trebuie/ ar trebui să rămână total ocrotit de orice formă de ideologizare. Studiul religiei acceptate de stat nu constituie o asemenea formă, întrucât religia creştină este fundamentul real al culturii umaniste europene şi aşa trebuie înţeleasă în şcoală. Ştiinţa europeană însăşi a încolţit nu în pofida creştinismului, ci chiar în solul său, datorită lui”, afirmă Patriarhia.
În opinia BOR, „ideologia de gen” care descrie ca normalitate o deviaţie psiho-somatică numită „transgenderism” nu constituie miezul unei ştiinţe reale, ci este o artificială construcţie ideatică, aşa-zis culturală, orientată în răspăr cu realitatea, cu logica, cu biologia, cu antropologia, cu ordinea firii structurată de cele două sexe: masculin şi feminin/ feminin şi masculin.
„Obligaţia de a promova ‘diversitatea sexuală’ în şcoală, de a li se prezenta copiilor ca ‘normalitate’ posibilitatea aberantă de a-şi schimba genul din masculin în feminin sau ‘neutru’ (genuri strict gramaticale, nu biologice), dar şi prezentarea unor forme de sexualitate marginală ca ‘fireşti’ este una total abuzivă şi nocivă pentru formarea intelectuală şi morală a unor tineri care trebuie să se pregătească în anii de acumulări culturale pentru viaţa şi societatea reale, nu utopice, sprijinite pe familia naturală datorită căreia istoria omenească a mers şi merge mai departe”, precizează sursa citată.
Conform sursei citate, în mod cert există şi un foarte mic procent de persoane transgender la scara umanităţii, aşa cum există şi alte minorităţi sexuale”, în natură apărând uneori devieri de la normă „rarisime şi marginale”, pentru care trebuie să existe, desigur, toată înţelegerea şi sprijinul fireşti.
„De aici nu rezultă că aceste persoane s-ar putea simţi discriminate de folosirea corectă a gramaticii şi a genului masculin şi feminin în comunicarea publică, mai ales în şcoala ca spaţiu al formării în spiritul realităţii şi adevărurilor elementare, aşa cum nu rezultă că alte forme de sexualitate decât heterosexualitatea ar trebui să fie prezentate unor copii în cadrul formator al şcolii ca posibile ‘modele’ de viaţă intimă”, arată Patriarhia.
Patriarhia Română consideră că „prezentarea ignorantă/ peiorativă în noile legi ale învăţământului a sintagmei ‘dogme religioase’ sfidează miezul teologic al creştinismului fertil cultural şi social”.
„Dogma religioasă nu este un construct ideologic situat la polul opus adevărului, ci un adevăr revelat şi apoi formulat care constituie o ‘geamandură’ sau un ‘far’ pentru reflecţia teologică, reflecţie inclusiv de ordin moral. Cineva ca Lucian Blaga însuşi (mai greu de contestat de ideologii anticreştini) afirmă în perfectă cunoştinţă de cauză că ‘dogma are o iraţionalitate bine întemeiată’. Există, desigur, şi supra-raţionalitate, există, desigur, şi o ştiinţă filosofică destul de cunoscută numită ‘metafizică’. Ceea ce poate spune câte ceva despre ‘dogmă’. Nu trebuie nicio clipă uitat că ideologia (oricare ar fi ea) rămâne mereu un atentat la ordinea fără de care societatea începe să se surpe. Istoria mai mult sau mai puţin recentă este copleşitor de grăitoare în acest sens”, a mai transmis Biroul de Presă al Patriarhiei Române
pt unu…iar ai aparut si insiri margele de sticla…faci o confuzie…credinta tine de intimitate,nu religia…orice religie a devenit institutie, are organigrama-deci ierarhie-acasuri de cult, scoli etc…este recunoscuta de stat…diversitatea de gen este o chestiune pur intima, nu este nevoie ca eu sa fiu fortat sa invat ce inseamna fiecare deviatie de comportament sexual…nu ma intereseaza sa-mi imaginez cam ce face fiecare dintre acesti bolnavi in casa lui, cu corpul lui samd…pt afrodita…libertatea de gandire este un dat, nu o poate suprima nimeni, chiar daca ar dori…dar, pt a avea libertatea de alegere-caci asta inseamna libertatea de gandire in definitiv- trebuie sa ai variante intre care sa alegi in mod constient…pt a avea variante, trebuie sa le cunosti, studiezi, analizezi…ori, in momentul in care o ideologie iti este impusa ca materie de curs iar alta este interzisa, s-a cam terminat cu libertatea de gandire-vezi aberatiile postate de 1…parerea mea!…ca o concluzie: ori impuse toate, ori niciuna…
Apreciez foarte mult poziția BOR !
Fiind ideologizate, aceste două proiecte de legi încalcă atât legea educației în vigoare cât și propriile prevederi:
În actuala Lege a educației naționale (la Art. 3 (n)) – ca și în cele două proiecte de legi în discuție (la Art. 3 (l) și respectiv Art. 3 (p), dar și Art. 10) – găsim, printre principiile care guvernează învățământul preuniversitar și superior, „principiul libertății de gândire și al independenței față de ideologii, (dogme religioase) și doctrine politice”.
Deasemenea, în actuala Lege (la Art. 7) – ca și în cele două proiecte de legi în discuție (la Art. 11 și respectiv Art. 24) – găsim că „În unitățile, în instituțiile de învățământ și în toate spațiile destinate educației și formării profesionale sunt interzise … activitățile de natură politică …”.
Religia este ceva ce tine de intimitatea omului.Ea se petrece in casa fiecaruia sau in locul bine stabilit, in biserica. In viata publica si in politica,in scoli nu are ce cauta.BOR in prezent, alaturi de PSD si AUR face jocul Rusiei.Cat despre ortodoxie,tinde sa devina ca islamul
…asadar, primul raspuns pt dezgustat:sunt devastat!…cu sinceritate, nici in ghiocei nu ma doare de dezgustul tau si al altora…e buna si ideologia asta de gen, iti dai seama cand nu ai de-a face cu barbati ci cu genderi, nici macar nu ai avut curajul sa-ti semnezi comentariul, desi ii reprezinti si pe altii…ong?… pt lili: nu cred ca sunt cea mai indicata persoana a da raspuns la intrebarile tale, sunt ateu, dar voi incerca: in mod cert, cei care cred in divinitate cred in tot, nu pe segmente…si cum libertatea de constiinta este garantata de constitutie si toate conventiile internationale, nu vad unde este problema…un mic amanunt: mari oameni de stiinta au fost credinciosi asa incat nu putem considera credinta ca fiind atributul oamenilor cu o pregatire precara…pe de alta parte, credinciosi sau nu, trebuie sa ne convertim la noua religie, diversitatea de gen, fara a tine seama de faptul ca aceasta este emanatia unei minoritati cu grave probleme psihice…eu zic asa, daca tot au adus unii care nu inteleg nici macar titlul articolelor: daca elevii sunt obligati sa invete despre identitatea de gen, de la 4 ani, atunci sa fie la fel de obligati sa studieze si religia…nu luptati voi pt egalitatea de sanse si liber arbitru?…
Cum tot nu puteti raspunde hai sa repet intrebarea .Daca credeti in existenta divinitatii indiferent cum s-ar numi ea credeti si in povestile asociate ce sustin aceasta existenta ?Credeti toate povestirile ce sustin intreaga religie crestina ca sa delimitam doar una dintre sutele de forme ale religiilor foste sau actual existente pe planeta Terra ? Va asociati astfel cunosterea cu existenta Raiului sau a Iadului (doar unul dintre multele exmple )si a formelor adiacente de reprezentare ca parte a povestirilor ce sustin existenta divinitatii ?Tot pun intrebarea asta dar nimeni nu doreste a raspunde .
…atat cat este nevoie, cei peste 80/90% din credinciosii ortodocsi?…gluma cu organizatie paramilitara este buna, nu stiu cati preoti s-ar mai ridica dupa un ordin de culcat…
Ma dezgusti , doar ! Ca si pe altii .
Cine baga in seama o organizatie paramilitara de 60.000 de soldati ai Inexistentului platita de la buget ?
Comentam acum vreo 1 an plus ca o sa vina si la noi toti degeneratii astia, si ca se duc fix catre educatie… acuma poftiti de serviti. legea aia o sa treaca fara probleme, toti tradatorii din Parlament o sa o voteze, Ciolanis o sa o promulge imediat, iar Avocatul Popoului si Curtea Constipationala o sa spuna ca nu sunt probleme… iar voi, voi o sa mergeti si o sa-i votati tot pe ei
…axion, aici este vba despre introducerea educatiei de gen in scoli, nu de locul popilor…se pare ca tu nu prea intelegi asrfel incat nu pot sa te calific, ma jos de prost nu stiu sa existe ceva…in rest, nu ma baga in seama daca sunt ridicol si expirat…ps:nu pot umple site-ul cu prezenta mea, cel mult cu postarile mele…te oftici?…
Vinatorule de … , in biserici este locul popilor , in scoli este locul dascalilor ! Este atit de simplu ! Poate intelege si un prost ! PS- Ai umplut site-ul cu prezenta ta ridicola, de expirat !
…educati de ce gen?…daca pot sa intreb asa…acum, daca tot suntem pe subiect, eu zic:chestia asta de gen ne duce mult mai departe in trecut, undeva in perioada in care inca nu se definitivase tranzitia de la animal la om…si da, valorile morale de baza- sa nu ucizi, sa nu furi, sa nu preacurvesti etc-au fost aparate si in evul mediu, sunt aparate si acum…asadar, dam afara popii din scoli…ce aducem in schimb?…ceva travestiti, pedofili, lgbt-isti?…
…din pacate ai o argumentatie pe…invers…fara Dumnezeu nu ar exista celelalte concepte…si da, dai dreptate bor-ului, deviatiile comportamentale despre care vbim exista si sunt, dupa cum recunosti, decizii personale, intime…in aceasta situatie de ce sa le exhibi, de ce sa impui celor multi o traire de-a ta?…o tii cu adevarul stiintific dar nu-l demonstrezi macar prin citarea vreunui studiu, ceva…te-ai intrebat vreodata de ce fenomenul homo este subiectul psihologiei si nu si al altor domenii medicale?…daca nu, iti raspund eu: in afara de problema psiho, in rest un homo este alcatuit dupa acelasi calapod, in doua sexe, fiecare cu dotarile din fabrica…recunosc, m-ai pierdut in partea cu nevoia temporala…poate ai vrut sa spui temporara?…ultima rugaminte:ce intelegi tu prin filosofie bisericeasca?…
Popii astia ne duc in evul mediu. Vor clienti pentru burtile lor nesatule. Dati AFARA POPII DIN SCOLILE ROMANESTI. Avem nevoie de oameni educati nu de prosti.
Nu putem nega existenta diversitatii formelor ce tin de alegerile facute de fiecare individ in mai toate cazurile ce tin de decizia personala si nci nu putem disocia povestirile ce urmaresc intreaga filozofie bisericeasca de adevarul aratat noua stiintific si nu ca parte a unuei nevoi temporale .Daca aceptam existenta Raiului si existenta Iadului(cu toate celalalte personaje atasate lor ) sau chiar existenta Satanei putem accepta si existenta lui Dumnezeu .A desprinde Divinitatea de poveste nu este posibil atita timp cit crezi in amindoua .Intrebarea este clara : Daca credeti in Divinitate credeti si in toate povestirile asociate?