Pasagerii abandonați de Blue Air, repatriați pe cheltuiala statului

UPDATE
Sorin Grindeanu a declarat în şedinţa de Guvern că aducerea românilor în țară după ce Blue Air a anunțat sistarea zborurilor necesită punerea în funcțiune a unui mecanism, pentru că „lucrurile nu sunt simple – să mergi să găsești sloturi în fiecare aeroport, să poți să aterizezi să preiei călătorii”.

„Avem un regulament european care se aplică tuturor companiilor din acest domeniu. Regulamentul european spune, printre altele, că în cazul unor anulări de zboruri sau întârzieri mai mari de șase ore călătorii pot cere dezpăgubiri la compania respectivă. Acest lucru se aplică și companiei Blue Air. Vorbim de o companie privată, Blue Aitr, o companie care chiar dacă a primit un ajutor în anul 2020 de vreo 300 de milioane și pe care statul trebuie să-l recupereze, mulțumesc că ați dat sarcină către anumite structuri guvernamentale și către ANPC, și eu cred că e cazul și către ANAF și către celelalte instituții care se ocupă de recuperarea acestor datorii…”, a spus la începutul ședinței de guvern Sorin Grindeanu.

El a fost completat de premierul Nicolae Ciucă – „Absolut toate instituțiile trebuie să se implice în recuperarea datoriilor către stat, indiferent de companie”.

„În acest moment știu că se află această companie într-o procedură de concordat, dar repet vorbimd e relații comerciale, vorbim de regulamente europene, dar Guvernul trebuie să se preocupe de cetățenii săi aflați într-o situație deosebită. Va trebui și se lucrează la punerea în funcțiune a unui mecanism, pentru că lucrurile nu sunt simple – să mergi să găsești sloturi în fiecare aeroport, să poți să aterizezi să preiei călătorii, să găsești pe un alt aeroport – dar colegii mei încearcă să pună la punct acest mesanism, astfel încât să putem depăși această situație”, a adăugat Grindeanu.

Ştirea inițială

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat că Guvernul va aloca 5 milioane de lei companiei TAROM, pentru a trimite aeronave care să preia românii afectaţi de suspendarea zborurilor Blue Air.

Într-o declarație la Antena 3, Grindeanu a precizat că, ulterior, Guvernul se va îndrepta împotriva companiei Blue Air, pentru a recupera suma de bani, dar şi celelalte restanţe pentru care Administraţia Fondului de Mediu a pus poprire pe conturi.

În plus, toţi cei afectaţi de decizia companiei Blue Air de a opri zborurile pot cere în instanţă recuperarea banilor plătiţi pe bilete.

„Preocuparea noastră este de a aduce românii în ţară, iar vizavi de această companie, care a beneficiat de ajutor din partea Guvernului României, trebuie să vedem cum funcţionează partea economică, pentru că nu poate să rămână situaţia în acest mod”, a spus Sorin Grindeanu.

În opinia ministrului Transporturilor, poprirea impusă de AFM nu trebuia să aibă legătură cu zborurile.

”Am discutat cu domnul ministru Tanczos Barna şi mi-a spus că această soluţie pe care au adoptat-o este urmare a unui lung şir de discuţii avute cu cei de la Blue Air. Blue Air nu era forţat să oprească zborurile. Această poprire nu duce automat la întreruperea zborurilor. Situaţia de la Blue Air nu a apărut peste noapte, au fost semnale în trecut”, a declarat Grindeanu.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Author

11 Comentarii

  1. Lucru românesc, companie care ființează în curtea aeroportului otopeni, subvenționată de stat, adică de proștii plătitori de taxe și impozite,oare ce legături se află intre patronul companiei și fostul PDL al lui băsescu,udrea,falcă, flutur, Boc ?…
    Să n-ai tu 6 milioane de euro să-ți plătește taxele către stat,taxe adunate de ani buni, când ai facut profit de zeci de milioane de euro anul trecut si anul ăsta?…
    Dle Grindeanu luați-le liciența de zbor,…

  2. De secu ai auzit ? De 32 de ani SECU este mai tare decat statul care a devenit anexa sa prin institutiile sale de baza suprainfiltrate cu oa,emii securitatii. Ai statului paralel asa cum ii place lui Ion Cristoiu sa alinte securitatea.

  3. Adica a noastra, a popoolimii.Asta e comunism, preturi mici, riscuri mici.. Pret mic, riscuei mari=capitalism

  4. Speram ca banii publici vor fi recuperati de la Tanczos Barna,care face politica UDMR de a crea permanent probleme romanilor!
    Daca guvernul pune botul la mizeria UDMR , propunem o plangere penala de la cei blocati pe aeroporturi

  5. In mod sigur ai stat sa cugeti pe bancile in trei culori ale lui Ghita Funar desi dupa istetime pari a fi ruda cu Boc.

  6. nu Blue Air i-a abandonat ci ministrul UDMR si implicit GUVERNUL ROMANIEI DIN CARE FACE PARTE care a blocat conturile firmei si n-a mai putut cumpara combustil face plati/taxe pe aeroporturile unde opera…daca plecam urechea la TV, pare o actiune de falimentare a unei firme romanesti in favoarea uneia din Ungaria, doar unii au si dubla cetatenie si visuri marete..

  7. in toata Europa sunt probleme sau au fost create probleme…de mult ”verzii” fac tot felul de calcule, n-ai auzit ca si Lufthansa are probleme? Chiar crezi ca o firma autohtona si mica (poate strategica in caz de probleme) poate rezista pe Piata internatinala?

  8. adica pe buzunarele nostre romanashii MIEI calatori. dar firmele de asigurari? aceste deplasari NU sunt asigurate?

  9. @marin: nu se baga asigurarile in prostiile guvernamentale, ei functioneaza tot politic dar fiecare e pe banda lui! Cati cetateni la modul real a primit despagubiri dupa nemultumiri de la asigurari?
    O ingrozitoare escrocherie care ascunde multe porcarii dar e sustinuta de la cel mai inalt nivel.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.