Abrogarea prin Ordonanţă de Urgenţă a obligaţiilor de predictibilitate şi stabilitate ale Codului Fiscal este un derapaj inacceptabil, consideră Radu Burnete, directorul executiv al Confederaţiei Patronale Concordia.
„Din punctul nostru de vedere este un derapaj inacceptabil ca Guvernul să abroge prin Ordonanţă de Urgenţă obligaţiile de predictibilitate şi stabilitate ale Codului Fiscal. Chiar Ministerul Justiţiei, în avizul care însoţeşte această Ordonanţă de Urgenţă la care mă refer, arată că ea este neconstituţională. Guvernul ne spune că acum, cu aceste măsuri fiscale, avem de a face cu o situaţie excepţională care nu se va mai repeta şi în acelaşi timp forţează Constituţia pentru a face posibilă permanentizarea unor astfel de excepţii. Solicităm Parlamentului să respingă acest proiect”, a precizat Burnete.
Acesta a subliniat că nu poate fi realizată dezvoltare economică într-un mediu impredictibil în care orice plan de afaceri poate fi dat peste cap de o decizie intempestivă Guvernului.
„România trebuie să rămână o economie atractivă cu sau fără deficit excesiv, iar ieşirea nu se poate face oricum doar cu măsuri luate pe repede înainte. Această Ordonanţă de Urgenţă ne face să credem că în ciuda asigurărilor pe care le-am primit că episodul de acum este singular, în realitate guvernanţii pregătesc terenul pentru momente viitoare similare, când nu îşi doresc să mai fie încurcaţi de puţinele prevederi ale Codului Fiscal care obligau, teoretic, politicienii să ofere o minimă predictibilitate de 6 luni de zile atunci când vine vorba de taxe şi impozite”, a declarat Radu Burnete.
Consiliul Economic şi Social (CES) a avizat nefavorabil proiectul de Ordonanţă de urgenţă a Guvernului pentru modificarea alineatului (4) al articolului 4 din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, ce prevede ca introducerea de noi impozite sau majorarea celor existente precum şi eliminarea unor facilităţi să se poată aplica într-un termen mai scurt de 6 luni de la publicarea în Monitorul Oficial, în situaţii de deficit excesiv.
Reprezentanţii CES susţin că în contextul repercusiunilor pe care le va genera, nu este oportună promovarea unei astfel de măsuri prin intermediul ordonanţei de urgenţă.
De asemenea, CES precizează că măsura propusă produce impredictibilitate în domeniul legislaţiei fiscale şi, implicit, în activitatea persoanelor fizice şi juridice vizate de noile prevederi fiscale, cu aplicabilitate imediată, în condiţiile unor proiecte personale şi planuri de afaceri aflate în derulare, transformând, practic, o excepţie în normă.
Altă motivare transmisă de CES vizează faptul că în nota de fundamentare se invocă reducerea termenului de aplicare a modificărilor fiscale la mai puţin de 6 luni, iar în cuprinsul proiectului de ordonanţă de urgenţă se introduce prevederea referitoare la aplicarea imediată, odată cu publicarea în Monitorul Oficial.
Proiectul prin care Ministerul Finanţelor a propus ca anumite măsuri fiscale ce vizează introducerea de noi impozite sau majorarea celor existente precum şi eliminarea unor facilităţi să se poată aplica într-un termen mai scurt de 6 luni de la publicarea în Monitorul Oficial, în situaţii extraordinare de deficit bugetar, a fost publicat recent în dezbatere publică.
Instituţia subliniază că în lipsa unor măsuri fiscal bugetare atât pentru gestionarea eficientă a veniturilor bugetare, cât şi pentru eficienţa utilizării fondurilor alocate finanţării cheltuielilor publice, nivelul prognozat al deficitului bugetar este de aproximativ 6,84% din PIB, ceea ce în valoare absolută reprezintă 109,44 miliarde lei cu consecinţe imediate asupra creşterii costurilor finanţării deficitului bugetar dar şi asupra fondurilor alocate pentru investiţii în cadrul Politicii de Coeziune cu un buget alocat de 46 miliarde euro, cât şi asupra fondurilor alocate prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă cu un buget alocat de 29,33 miliarde euro.
România se află în procedura de deficit excesiv, în condiţiile în care a înregistrat un deficit bugetar de 4,4% din PIB în anul 2019, ceea ce a dus la iniţierea propunerii Comisiei Europene (CE) din martie 2020, înainte de activarea clauzei generale derogatorii la nivelul UE.
Conform recomandării formulate de CE şi adoptată de Consiliu în data de 18 iunie 2021, România trebuie să pună capăt situaţiei de deficit excesiv până cel târziu în 2024, ţintele de deficit ESA stabilite de Consiliu fiind de 4,4% din PIB pentru 2023 şi 2,9% din PIB pentru 2024, precizează sursa citată.
Zici privat,hot zici! Ați auzit voi de un privat cinstit care sa nu fure statul? Eu nu am auzit! Capitalismul înseamnă hoție!
Hey! Gogâye, Momâye și alți postaci permanenți, nimic-nimic, nici-o opinie?…
„Patronatele taxează Guvernul”
NIMENI taxeaza Guvernul, doar Guvernul ii taxeaza pe toti si bogatii plange. Taxare placuta a evazionistilor tristi !
are loc distrugerea omului care munceste liber. o natie educata in bolsevism, care vrea sa primeasca bani fara a sti sa faca nimic si, prin urmare, este angajata grupat la stat degeaba. cei care stiu ce sa faca cu libertatea si sa munceasca au fugit.
https://t.me/wwwAurelianRO/14563
„Este un derapaj inacceptabil”
Doar cand se iau din banii pensionarilor contributori e ok. Altfel e derapaj, crima, jaf.
nu noi luam mah pandele, ci statul discretionar ia de la noi toti. si isi plateste noua masa de votanti: cei ce depind de banii pe care ii iau de la noi toti: si de la pesionari si de la cei ce se chinuiesc sa supravietuiasca. interesant ca nu vorbiti despre progeniturile securistilor care-si externalizeaza „beneficiile” in paradisuri fiscale… traim sub un jug mafiot-criminal. securicii postaci la raca pentru dezbinare. avem acelasi dusman mah pandele, daca suntem oameni obisnuiti: este „statul” tradator si criminal care ne capusheaza pe toti de 33 de ani, prin serviciile crimnale care il coordoneaza si-l „alege”.
AIUREA !
Regula lu’ Pristanda este SFANTA :
Curat NON Constituional, da’ UMFLA … Prdon I Beg YOUR Pardon !
Da’ TAXATI-II … 🙂
ARE Conuu’ PATRONAT Osanza indestula … 🙂
Taxe si impozite pe spatelui amaratului de roman ! Eu , o tin pe a mea : vreau sa stiu pana la cent , pe baza de acte , ce s-a facut cu miliardele de euro/dolari imprumutate de Romania de pe piata de capital in decursul anilor? De ce se ascunde acest lucru? Romanul trebuie sa stie, doar, ca are de platit datorii ; ce si cum nu-i treaba lui? De ce? Despre mariririle de taxe si impozite , cu amaraciune spun, ca nu se va cunoaste nimic , situatia dezastroasa a tarii nu se va ameliora ! De ce ? Banii astia vor fi spaguiti , ca si pana acum , in diferite moduri , inclusiv prin institutiile statului! Se stie , suntem pe primul loc la coruptie in UE. Sa luptam sa ne pastram locul ! A fost munca , nu gluma , sa ajungem aici ! Sa fim mandri! Hi,hi,hi!