Pierdem bani europeni. Calea ferată Braşov-Sighişoara, nicio lucrare în ultimii 7 ani

 România riscă să piardă până la 300 de milioane de euro din finanţarea pentru calea ferată Braşov-Sighişoara, obţinută în mecanismul financiar anterior pe Instrumentul Conectarea Europei (CEF), din cauza faptului că nu a făcut lucrări în ultimii circa 7 ani, a declarat marţi, la Strasbourg, comisarul european pentru transporturi, Adina Vălean.

Pot să vă spun că există posibilitatea, riscul, de a pierde până la 300 de milioane de euro din finanţarea pe Braşov-Sighişoara pe cale ferată, un proiect care a fost depus în cadrul Mecanismului pentru interconectarea Europei în mecanismul financiar anterior, deci nu cel curent, iar acolo, din cauza faptului că nu s-au efectuat lucrări, este posibil ca acei bani să fie pierduţi. Sunt două variante: ori se recunoaşte acest fapt, ori se mai fac măcar parţial anumite lucrări ca să nu se piardă în totalitate„, a declarat Vălean în cadrul unui briefing pentru jurnalişti români.

Ea a precizat că, „din înţelegerea noastră”, nu s-au realizat lucrări în ultimii circa şapte ani la acest proiect.

„Am mai discutat despre defazarea proiectelor din Connecting Europe Facility, dar acum s-a ajuns la o limită, nu mai poate fi prelungită”, a mai spus Vălean.

Ea a remarcat totuşi faptul că România a accesat bani de la bugetul general competitiv al CEF, la care ţările membre au acces în afară de un buget garantat al lor, care pentru România este de 763 de milioane de euro.

„Trebuie să spun că, pentru prima dată de când există acest mecanism, România a accesat bani din bugetul competitiv. Asta şi datorită faptului că m-am asigurat că experţii Comisiei sunt întotdeauna la dispoziţie. Şi acum vor avea, în noiembrie, o întâlnire cu cei de la Ministerul Transporturilor, pentru a trece din nou în revistă proiectele, a sprijini în pregătire şi în aplicarea acestor proiecte, tocmai pentru a avea a spori gradul de absorbţia al României”, a afirmat ea.

În primul apel de proiecte în cadrul acestui mecanism, România a luat 119 milioane de euro pentru trei proiecte, iar în al doilea call România a primit 559 milioane de euro.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

15 Comentarii

  1. SIGUR SE VOR PIERDE ! ȘI VOR FI TRIMIȘI ÎN ISRAEL CA VITEJII LUI AVRAAM SĂ POATĂ SCHIMBA RAPORTUL—ADICĂ ACUM ESTE DE 200 LA 6000 LA „200 –LA 600.000 ” NU DE ALTA DAR SĂ AIBĂ -MATERIAL- CU CE UMPLE „LABORATOARELE DE MONTAJ A COZILOR DE MĂTURĂ DE PE CARE „HAMAȘII” AU BOMBARDAT ȘI UCIS PAȘNICI FII A LUI IACOV !!

  2. Hai bre, merg completare la contrubutia anuala a Romaniei pentru statul palestina! Ha, ha, ha, credeau hoiturile din politica romaneasca ca nu se va afla adevarul! Ghinion! Romania contribuie cu o suma anual la statul palestina, punct. Este realitate, nu bascalie!

  3. Ne spune Grindeanu de ce un tren care a sosit dimineata inainte de pranz pleaca inapoi cu intraziere de 25 de minute din gara Brasov si de fapt toate trenurile CFR din Brasov sunt ”li se fabrica intrazieri” si toate trenurile private, din aceeasi gara terminus, adica Brasov Bucuresti, Brasov Galati pt ca sunt de la CFR au intarzieri? Cine saboteaza CFR-ul si favorizeaza firmele private in gara Brasov? Sunt din interior? Ministerul Transporturilor stie? Cat despre Calea ferata Brasov Sighisoara sigur este din acelasi scenariu cu ”zborurile” trenurilor din Brasov. Fara logica, daca ar fi avioane, daca ar avea doar doua ore pt retur s-ar intelege, dar dupa 5 ore de asteptare sa pleci cu intarziere deja e prea mult. A spre Bucuresti a avut 45 de minete…

  4. Ne spune Grindeanu de ce un tren care a sosit dimineata inainte de pranz pleaca inapoi cu intraziere de 25 de minute din gara Brasov si de fapt toate trenurile CFR din Brasov sunt ”li se fabrica intrazieri” si toate trenurile private ZERO INTARZIERE, din aceeasi gara terminus, adica Brasov Bucuresti, Brasov Galati pt ca sunt de la CFR au intarzieri? Cine saboteaza CFR-ul si favorizeaza firmele private in gara Brasov? Sunt din interior? Ministerul Transporturilor stie? Cat despre Calea ferata Brasov Sighisoara sigur este din acelasi scenariu cu ”zborurile” trenurilor din Brasov. Fara logica, daca ar fi avioane, daca ar avea doar doua ore pt retur s-ar intelege, dar dupa 5 ore de asteptare sa pleci cu intarziere deja e prea mult. A spre Bucuresti a avut 45 de minete…

  5. sa fie recuperați de la politicienii și agențiile lor. Ca ei numesc hoții și necalificații .
    Dar cine sa-ii recupereze, justiția ce a primit de curând pensii speciale, pe încă 40 de ani?

  6. Dar comisăreasa ce a facut pana acum, ca pare luata ca din oala? A prevenit guvernele Orban, Cazzo, Ciu-Cio, ca STA la Bruxel de 3 ani? In afara de beut si pipat nu a facut nimic madama.

  7. „Pierdem” milioanele dar dobanzile la milioanele astea le vom plati!!! Voi va dati seama cum impostorii astia ne termina, ne distrug? Bunica din Apuseni cu 32 de lei pensie pe luna in timp ce „persecutatii etnic” traind in alta tara sunt platiti cu mii de lei!! Absurditati si faliment de tara facut de hotii astia prosti care ne conduc!!! Cat mai votati mizeria asta securista?

  8. Hai s-o zicem p-a dreaptă: vămuirea lucrărilor la stat e de 50%, șpaga de 30% iar cu restul, faceți un studiu de fezabilitate, cu o firmă de partid. Dacă mai rămâne ceva, cumpărați o găleată de șuruburi, zece traverse și cinci metri de linie.Asta-i povestea peste tot.

  9. Pierdem bani de la UE? Nicio problema ; nu raspunde nimeni pentru asta ,niciun „special”, nu raspunde nimeni pentru habarnism si bataie de joc ! Nu avem motive sa pierdem banii, dar pretexte sunt potop, cum ar fi ca UE este de vina!

  10. Păi, nu se ocupă de calea ferată Braşov-Sighişoara (și pierd banii ioropeniși) pentru că se SUPRA-ocupă de Vințu’-Arad!
    DE CE? …pentru că e calea ferată a eminențelor Lor cenușii kustoada ‘lii care nu știe vorovi rromînește șî a consortului kustoadei, aktoru’ șuolduovian ratat a’ Sirviciilor miticejdi, Dudă I-ul! Care vor linie șî gară la Săvîrșin ca să retzeptzioneze acolo, pă peron, familii monarchice ioropenise venite în vizită cu trinu’ ultra-rapid. Atît dă rapid că acum merge cu 30-40 de km pă oră, unde mergea cu 50-60 de km pă oră pă vremea Împușcatului oltean! …fiindcă noile linii sunt făcute ne-profesionist, balkanik, vagoanele se balansează și vibrează dă parcă-s raketili N.A.S.A. păntru zboru’ pă Marte…
    https://www.youtube.com/watch?v=xe3wiE34hPg
    La Săvîrșin dăștepții mitici au kontzeputt renovarea gării austro-ungare p’în răzuirea caracteristicilor arhitectonice de atunci (pur-și-simplu au răzuit ancadramentele tipice ale ferestrelor, în rest au lăsat structura cum a fost, acum arată ca șpitalu’ dîn Vasluiu’ lu’ analfabietu’ Tataru Nielu – bagatoru’ di camierî vidio-‘n coor – șî a’ lu’ dimukrata Ana Pauker; o minune, nu altceva! HAHAHAHAHAHAHAHAHA!). Celelalte gări de sat din apropiere, mult mai importante pentru transportul feroviar și mai solicitate de navetiști, mor în întuneric și anonimat! Nu li se pun table cu numele, nu există lumină pe peroane și la clădiri, unele n-au nici impiegați de mișcare, altele sunt dezafectate și clădirile sigilate, nu știi unde să cobori dacă călătorești noaptea! Ăsta e CheFeReu’ balkanik
    https://www.youtube.com/watch?v=9A3FYvVxk4M
    ce în Transilvania a moștenit de la Austro-Ungaria cea mai densă rețea de cale ferată din Europa de atunci! CheFeReu’ șî monarchiia lui „dă Rromînika”, LA GUNOI!
    Javrele „dă Rromînika” să fie trimise-‘napoi, de unde au venit……[Rumburak]

  11. ai scris:”Bunica din Apuseni 32 de lei”, dar ai omis sa spui ca Statul roman ii da inca 1093 lei, adica 1125 de lei desi n-a muncit niciodata eventual barbatul sau sa fi fost angajat, dar atat de putin incat a rezultat 32 de lei. Nu mai dezinformati oamenii. De aceea pensionarii care au munci 25 sau 35 de ani si iau tot 1125 lei sunt revoltati pt ca statul asigura aceasta indemnizatie/pensie minima si celor care n-au muncit, n-au contribuit la fondul de pensii. In acest caz chiar daca unii au pensii astronomice totusi au muncit 25 de ani…speciali s-au nu au fost activi pt tara nu doar pt casa lor…

  12. Parca la putorile alea care se ocupa cu…absorbția banilor europeni tocmai ce le a mărit leafa oricum uriașă. Putori românești incapabile, incompetente pile de securisti

  13. nu răspunde nimeni, le putem pierde. Și apoi, cu cine sa faci proiecte, sa gândești, sa socotești, sa anticipezi?…
    Credeam ca mai rău ca Veorica nu se poate, cum-necum, tanti veo avea o facultate pe bune dar acum a venit altul cu bacalaureatul pe la 35 de ani!!!
    În curând vom avea și copii de la grădiniță pe posturi de miniștrii!

  14. Inainte 1918 ziarele tiparite seara, in Budapesta, au ajuns dimineata la ora 6 in toate colturile Transilvaniei. Dimineata la 8 le puteai citi la cafenea. Astazi? Deci: Austro-Ungaria rulez!

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.