Podul de la Brăila. ”Îl vom mai plăti de vreo 2-3 ori”!

Incompetență? Lăcomie? Indiferență? Rea intenție? Toate la un loc?

Podul de la Brăila. ”Îl vom mai plăti de vreo 2-3 ori”!

Incompetență? Lăcomie? Indiferență? Rea intenție? Toate la un loc?

O știre care a stârnit revoltă. Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat că antreprenorul Webuild reface asfaltul pe Podul Brăila.

Lucrările durează două luni (în perioada 1 iulie – 31 august) și au început pe sensul de mers Tulcea – Brăila. Ulterior vor continua pe sensul Brăila – Tulcea.

Reacțiile acide nu au întârziat. Profesorul de economie Cristian Păun  de pildă, face o comparatie cu poduri din Grecia și Franța si cere ca administrația publică din România să fie scuturată din temelii.

”Podul de la Brăila!
O ”bijuterie” a administrației publice din România. Un obiectiv numit ”investiție” care va consuma, de acum înainte, multe resurse, an de an. Arată ca un drum de macadam, o aventură de tip ”enduro”, ca să îl traversezi. În câțiva ani îl vom mai plăti de vreo 2-3 ori… La cât de săraci suntem, ne permitem!
Îmi vin în minte cel puțin două poduri pe care am circulat prin Europa: unul din Grecia (Patras) și unul din Franța (Millau). Am pus poze cu ele. Cred că este inutil să precizez că nu am văzut o groapă sau o urmă în asfalt pe niciunul dintre ele. Pe cel din Franța am circulat de 3 ori, pe cel din Grecia de vreo 7 ori.
Când mă uit la acest pod nu pot decât să mă gândesc la toată infrastructura ce trebuie livrată și recepționată de birocrații din România în perioada următoare. Podurile și tunelele de pe Valea Oltului nu vor arăta altfel, cu siguranță.
Incompetență? Lăcomie? Indiferență? Rea intenție? Toate la un loc?
Administrația publică din România trebuie scuturată din temelii. Populată de clasa politică de tot felul de politruci și incompetenți, care se apără și se acoperă în haită, această administrație publică ne pune zi de zi viața în pericol, ne face de rușine în lume, ne izolează de lumea civilizată, ne ține într-un stadiu de nedezvoltare comparativ cu al unei țări bananiere. Atunci când în vârful clasei politice și, implicit al administrației publice centrale și locale, se află oameni slabi, cei de la baza piramidei o țin într-un chef și paranghelii continue, pe stresul și costul tuturor.
Din păcate, din toată această poveste nu vom rămâne decât cu taxe mai multe și mai mari. Și cu astfel de isprăvi!
Suntem penibili!
Și noi că tăcem și nu comentăm, furați fiind pe față. Și cei care ne fură, știind că suntem suficient de captivi și incapabili să avem vreo reacție la adresa lor. Analfabeții funcționali vor fi mândri mereu de ”Podul” de la Brăila, vor căuta mereu știrile pozitive în asfaltul vălurit, vor aplauda și vor vota cu entuziasm pe cel care mai ”face”, chiar dacă ”fură”, a scris economistul pe pagina sa de Facebook.
Distribuie articolul pe:

35 comentarii

  1. @”garantat” … în România

    -acum 25 de ani au asfaltat portiunea strazii Stirbei Voda
    segmentul din fara Casei Radio intre splai si calea plevnei:
    a tinut 15 ani(!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)
    FARA REPARATII,
    or fi gresit grav?

  2. Demolat. Apoi, încă o încercare. Poate iese. Dacă nu, demolat din nou. Încercat până iese. La final, tras linie și calculat prețul total. Câștigăm experiență și putem să facem un calcul cât ar costa să facem România o „țară ca afară”. După care, lăsați păgubași…

  3. ciment teapa nu au pus ce trebuie : ceva elastic ptr ca sunt deformari elastice ale podului..
    comparatia cu alte poduri nu e potrivita: alea par mai „fixe” /rigide decat podul nostru elastic ..
    deci trebuie sa pui ceva ce ai sansa sa se plieze putin dar si sa sustina un nr de tone ..pe care nu le controleaza nimeni cu amenzi !!! (politia ar trebui sa stie tonajul incarcaturii si a vehicolului ptr a fi compatibila transportului schenghen)

  4. Dovadă de inteligență națională..Păi bre, azi foarte multe drumuri in urma caniculei arată cam la fel.. Asfaltul topit e deformat și denivelat.. E la mintea prostului că pomii inalți, de pe marginea drumurilor nu erau de luat,. Căci vegetația are rolul de a ține umbră pe șosea și a nu te pune la cheltuială de refăcut drumul in fiecare an. Are romînu mobilă la mansardă să poată pricepe,. Sau incă ascultă imnul ..

  5. Podul asta sta in gat securistilor lui Coldea. Bine ca s-a facut pentru ca banii oricum se inginereau si eram acum si fara bani si fara pod. Poate cu vreo punte facuta in Kolozsvar.

  6. În condițiile ca acest pod s-a făcut la ordinul stapanilor amerloci, deoarece se știa ca va începe războiul ruso-ucrainean, nu este nicio problema pentru sclaveti privind costurile; poate sa ne coste și de zece ori mai mult…NO PROBLEM(pe limba stăpânului)

  7. Parcă conducătorii noștri spuneau că „chinezii este proști „, noi facem cu italieni, japonezi podul de la Brăila. Na că am făcut!! Și ce bun o ieșit! Să se uite nenea din parlament pe YouTube ce construiesc chinezii…

  8. TREBUIE URGENT REITRODUSA IN CODUL PENAL INFRACTIUNEA DE SUBMINARE A ECONOMIEI DE STAT!
    Si bineinteles PEDEAPSA CU MOARTEA. Sa-l vezi atunci pe autistul de Grindeanu cum se pensioneaza si ca el mai toti caci streangul nu le surade.

  9. grindeanu…prietenul lui rares…doua javre…sa le dau la fiecare cate o poza din suedia.

  10. Treaba e simpla dar nici unul dintre cei aflati la putere nu vrea sa recunoasca. Podul a ajuns in halul asta nu pentru ca neaparat a fost executat prost ci pentru ca e suprasolicitat! El a fost proiectat sa suporte un anumit tonaj, o anumita limita de greutate dar el saracul suporta mult mai mult. Si cine il suprasolicita? Pai prietenii ucraineni ale caror camioane nu pot fi oprite si controlate pentru ca asa vrea UE. Prietenii ucraineni sunt cei care ne distrug infrastructura care include si acest pod dar nimeni nu zice nimic. Contabilizati care camioane ucrainene supraincarcate trec zilnic peste pod si o sa va lamuriti.

  11. Georgică, poate la ține-n pesteră așa o fi dar pe la centrale te plimbi cu comanda-n mână și o pui unde vrei temperatura, de regulă în dormitor.Întreabă-l pe văr-tu de la oraș.Pe centrală se pune receptorul care are doua butoanele și un cablu ce se leagă pe comandă, numită și”placă” ca aia de-ți zisă dentistul de ea.Data viitoare latră și tu pe unde nu ți-o iei.

  12. @Postakel Gudurau
    Emitatorul de la termostatul de ambient l ai inghitit tu?
    Termostatul nu are nici recetor si nici emitator desteptule. Termostatul I termostat si atat.
    Poate vorbesti de TT, Temperature Transmiter, dar nici acolo nu e cazul.

  13. Atâta știu, nea Păune, când zic „ingineri de apă dulce” știu eu ce spun.Unuia, absolvent electronică și telecomunicații, un instalator isteț i-a băgat pe gât receptorul de la un termostat de ambient care-i rămăsese de pe undeva.S-a trezit de-abia după ce i-am dat o vizită cu alta ocazie (defect) la casa pe care și-o construise.E jale, și ăsta e rezultatul formalismului în care „supertalentații” prostoloci administrativi aruncă mâța de pe vremea lui Dej.Un tip capabil nu e unul cu un pix, ci unul cu mâini murdare.

  14. Pe langa datoria guvernului meu facuta din plandemie pana la sfarsit de mandat podul asta este mizilic.

    Este evident ca nu va nimeni tras la raspundere, nimeni nu va raspunde penal, cu demisi8 sau politic din cauza comasarii.

  15. Doar de 2-3 ori? Hahaha, cât optimism! – PÂNĂ CE PODUL NU VA FI PLĂTIT DE 10 ORI, NIMIC NU SE REZOLVĂ! VOI CREDEŢI CĂ ITALIENII SUNT PROŞTI?

  16. Asfaltul ala era turnat cu ce se gasea tehnologic si cu stiingta de pe vreamea lui Anghel Saligny nu tinea doar 3 zile cat tine o minune PSDNL cand incepe sa se dezmebre de la inaugurare si pana se inchide.

    Este evident o facatura dare in folosinta ca fiind gata, stricat „bijuteria” trecuta in caetul de sarcini.

  17. Bai animahlelor guvernamentale ce aveti de gand sa facet cu sistemul feroviar din Romania ?? Intre Iasi si Vaslui e dezastru – Intarziere de O ORA in mijlocul zilei la 45 grade la un personal cu trei vagoane ca e defecta locomotiva ! In Iasi cea mai murdara infrastructura, nici macar o amarata de vopsea nu se foloseste – un JEG total, o indiferenta care nu poate fi inteleasa decat ca o caracteristica genetica a „speciei” rromanistane !

  18. autoarea arunca graunte si gastele ciugulesc imediat, baaaai acolo e vorba despre asfaltul de calitate proasta pe care il intalnesti pe toate drumurile din tara nu numai pe podul acela! podul in sine nu are nici o problema!! dar cand scrii la comanda ca sa primesti ceva parale asta e…

  19. doamne feri de mai rău” l-au construit macaronarii ,de-l construiau chinezii din bambus -ardea de la autobuzul cu „excursioniștii și excursionistele ukraine!!!

  20. Nu, podul e reușit, adică e rău făcut, cum trebuie, mereu în reparații, sac fără fund de bani pt unii. Dacă mai e careva are crede că la peste 100 de ani de la Saligny nu se mai știe face un pod ca lumea.
    La fel la clădiri, dacă sînt clădiri de sute de ani ce, colac peste pupăză, sînt și frumoase, azi sînt garantate maxim 100 de ani și sînt urîte ca doi măgari. Un stat în slujba oamenilor nu ar fi lăsat să se construiască și urît și de mântuială. Nu ar fi lpsat să se vîndă și să se folosească materiale de construcții ce nu țin o veșnicie. Da, lemnul ferit de apă și soare, ține o veșnicie.

  21. 1. In România, lucrările de infrastructură au garanții de sub un an !
    Reasfaltările periodice sunt cele mai profitabile afaceri pentru constructori, CNAIR, primării și primari.
    Având în vedere înrăutățirea rapidă a finanțelor țării, SUNTEM FOARTE APROAPE DE „PEROADA” ÎN CARE PE ȘOSELE / AUTOSTRĂZI VOM CIRCULA FĂCÂND SLALOM PRINTRE GROPI.
    2. La construcții civile, dezastrul e de așteptat la următorul mare cutremur.

    Cu ce se ocupă … Inspectoratul de Stat în Construcții ?!
    In mod logic : STĂ, că doar e de … stat !

  22. @parere…

    8 apr. 2024 · După ani de lucrări și 55 de milioane de euro, Podul Ciurel a fost inaugurat în 2020. Pasajul face parte din străpungerea Ciurel-A1, unul …

    Pasajul Metalurgiei: Primăria Sectorului 4 a început testele de …
    3 nov. 2023 · Primăria Sectorului 4 a început vineri testele de rezistență pentru Pasajul de la Metalurgiei, podul care se construiește pe șoseaua Turnu

    Primăria Sectorului 3 a inaugurat pasajul de la Pallady, la intrarea …
    23 iun. 2023 · Primăria transmite că podul cu o lungime de 344 de metri a costat 36 de milioane lei, jumătate din cât se estima inițial. „Pasajul, ce va fi …

    -acolo ESTE CRIMA CU PREMEDITARE!

  23. Țara lucrului bine făcut : Podul lui Putin , 19 km peste strâmtoare in 2 ani și jumătate cu 3,8 MLD euro ( nici rachetele ricane nu-l pot distruge ) !!! Băi, lingăi de tălpi amerloce , nu vă mai comparați cu rușii care fac de la nasturi la rachete spațiale !!! Rușilor nu le trebuie o „țară” de hoți, mincinosi și slugi băloase ! P. S. Și poate-i numit ” președinte” ( vătaf peste slugi ) …Grindeanu !!!

  24. au ajuns ca sa construiasca poduri.
    Inginerii au fost alungati sau au iesit la pensie scarbiti.
    Poporul roman uraste oamenii cu scoala…

  25. Numai cheltuiti banii aiurea, puneti-i dinamita ca sa nu mai apuce natura sa-l colapseze. Acolo trebuia sa fie construit un pod pe piloni.

  26. Ce-i mai place politrucului Cristi Păun sa se mai bage în seama, ca poate o mai pica vreo sinecura după alegerile din toamna. Măcar un post de consilier de ministru, cum a primit cândva de la Orban Ludovic. Evident ca podul nu e ce trebuie. Și nu e ce trebuie pentru birocrații stau drepți în fără marelui capital, național și internațional. Și mai ales a celui din urma atunci când la mijloc sunt interese ,,strategice”. Vezi autostrada ,,construita” de Bechtel.

  27. Despre acest pod, am scris cu vreo 3 ani în urmă când am trecut dintr-o excursie, nici un sfert din el nu era construit și se simțea duhoarea in aer că nu e corect construit! Eu m-am speriat și glasuiam fara voie, cei din jur se uitau ca la o curca beata. Și, toți de aici de pe blog au sărit cu pietre la figurat! Oare cine trebuie să își revizuiască limbajul😉? Apropo, cate viloaie s-au finalizat in zona cu fonduri de la pod, sau, cate bucăți de șosea care trec prin fata vilei caposilor au răsărit în zona? Deja ersu în construcție cu 3 ani în urmă, destule viloaie in acea zona. Inca ceva:
    – cât procent a fost parandaratul pentru luxoși?

  28. in principiu podu se poate demonta(!!!!!!! tablieru si cablurile)
    propunem mutarea la Giurgiu/Ruse,
    poate ar ajunge de 2 poduri!

  29. Niciun pod nu suntem un stare sa construim pe banii altora! Vai de mama noastra si de javra psd-ista Tudy! Deja blocurile de lângă sosea din Macin s-au fisurat! Succesuri leprelor psd-iste cu motociclistul Dragomir de Brăila in frunte!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.

@2025 Cotidianul.ro. Toate drepturile rezervate