Podul ruină de la Grădiștea a dispărut

PORR Construct a dat jos ultimul tăblier metalic rămas de la podul prăbușit de la Grădiștea, aflat pe traseul liniei ferate București-Giurgiu, și se pregătește pentru reconstrucția acestuia, conform contractului semnat cu CFR.
”Odată cu ultimul tablier metalic dat jos sperăm că era neputinței, indolenței și a indiferenței va lua sfârșit și va începe epoca normalității secolului în care trăim”, scrie România Feroviară. Podul de cale ferată de la Grădiştea s-a prăbuşit în 2005 din cauza unor inundații puternice. Lucrările de reconstruire au fost amânate mai mulţi ani la rând din cauza lipsei fondurilor. De atunci, circulaţia trenurilor a fost redirecţionată pe ruta Bucureşti – Videle – Giurgiu.

În toamna lui 2017, Marius Chiper, fost director general al CFR, anunţa că podul ar putea fi redat circulaţiei în octombrie – noiembrie 2019, odată cu împlinirea a 150 de ani de la punerea în funcţiune a căii ferate Bucureşti-Giurgiu. El estima atunci costul proiectului, care includea şi asigurarea gabaritului navigabil pe potenţialul Canal Dunăre-Bucureşti, la 50-60 de milioane de euro.

Pe 1 septembrie 1865 compania engleză John Trevor-Barkley a început construcția liniei București–Giurgiu. Această linie a fost deschisă pentru trafic la 26 august 1869 și a fost prima linie construită pe teritoriul românesc din acel timp.

Demolarea a început în acest an după ce s-a semnat contractul dintre compania Naţională de Căi Ferate CFR SA și compania austriacă Porr Construct pentru Modernizarea liniei CF București Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontieră”, Lot 1: ˮRedeschiderea circulației feroviare pe podul CF peste râul Argeș, între Vidra și Comanaˮ, în valoare de 472.049.303 lei fără TVA, finanțat din fonduri nerambursabile. În cadrul acestui contract este prevăzută de fapt refacerea podului de la Grădiștea, prăbușit în 2005, în urma unor indundații devastatoare. CFR a declarat câștigătoare oferta depusă de austriecii de la Porr Construct, singura de altfel.

Obiectivul general al investiției prevede proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare, în conformitate cu legislația și reglementările tehnice în vigoare, pe linia de cale ferată dintre stațiile Vidra și Comana (inclusiv stația Comana), de la km 18+180 (capătul Y al stației Vidra), până la km 30+200 (capătul Y al stației Comana), un traseu în lungime de 12,02 km cu 6 lucrări de artă (4 poduri și 2 viaducte):  pod CF km 23+607 peste râul Argeş, între Haltele Vidra şi Grădiștea; pod km 18+265 peste râul Sabar.Noul tablier va avea deschiderea de 45 m; pod km 18+402 peste râul Sabar. Noul tablier va avea deschiderea de 45 m; pod km 28+375 peste râul Neajlov. Noul tablier va avea deschiderea de 70 m; viaducte de acces, de la km 23+201, până la km 24+554.

Valoarea contractului este de 472.049.303, 77 lei fără TVA, cu termen pentru proiectare de 6 luni și de 24 de luni pentru execuția lucrărilor – de la emiterea ordinului de începere -, sursa de finanţare fiind asigurată din Fonduri Externe Nerambursabile, aferente cadrului financiar 2014 – 2020.

Modernizarea infrastructurii și suprastructurii feroviare pentru ˮRedeschiderea circulației feroviare pe podul peste râul Argeș, între Vidra și Comanaˮ reprezintă un obiectiv de utilitate publică, cu impact direct asupra dezvoltării durabile a judeţelor Ilfov şi Judeţul, linia CF București – Giurgiu fiind o importantă legătură feroviară între Coridorul Rin – Dunăre şi ţările din sud-estul Europei (Bulgaria, Grecia, Turcia), prin traversarea Dunării pe Podul PRIETENIEI, în sectorul de graniță dintre România și Bulgaria.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 8
Cosmin Pam Matei 4562 Articole
Author

4 Comentarii

  1. Sigur l-au cei de la CFR??…s-au a dispărut peste noapte!!..țiganii..

  2. La chinezi constructia Marelui Zid lung de 4000 de km a durat mai putin.Asta spune totul despre impotenta noastra ca popor si tara.

  3. Mda,. Tocmai am ascultat la postul național de radio eufm povestea despre lucrările patriotice desfășurate in zonă.. și evident de paguba creată..de ”viitură”. Mă intreb de cei constatatori, cei de ”anchetă”, mai sunt in funcție și încasează salarii cu spor cu tot, nerușinate. Insă treaba e serioasă și vastă, generalizată.. Vezi cum la fiecare curbă a Oltului sau Mureșului există câte o ”carieră ” care legal nu are voie de scos din albie ”material”,. Insă cine cunoaște legile..? In plus creează gropi de mai multe hectare,. in care ce să vezi, autoritatea locală și localnicii fac loc de depozitare a deșeurilor, mai exact se otrăvește apa, din care la aval se adapă mai multe localități. Insă, cui pasă ?? Executanți sunt toții români buni patrioți.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.