În toamna lui 2017, Marius Chiper, fost director general al CFR, anunţa că podul ar putea fi redat circulaţiei în octombrie – noiembrie 2019, odată cu împlinirea a 150 de ani de la punerea în funcţiune a căii ferate Bucureşti-Giurgiu. El estima atunci costul proiectului, care includea şi asigurarea gabaritului navigabil pe potenţialul Canal Dunăre-Bucureşti, la 50-60 de milioane de euro.
Pe 1 septembrie 1865 compania engleză John Trevor-Barkley a început construcția liniei București–Giurgiu. Această linie a fost deschisă pentru trafic la 26 august 1869 și a fost prima linie construită pe teritoriul românesc din acel timp.
Demolarea a început în acest an după ce s-a semnat contractul dintre compania Naţională de Căi Ferate CFR SA și compania austriacă Porr Construct pentru Modernizarea liniei CF București Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontieră”, Lot 1: ˮRedeschiderea circulației feroviare pe podul CF peste râul Argeș, între Vidra și Comanaˮ, în valoare de 472.049.303 lei fără TVA, finanțat din fonduri nerambursabile. În cadrul acestui contract este prevăzută de fapt refacerea podului de la Grădiștea, prăbușit în 2005, în urma unor indundații devastatoare. CFR a declarat câștigătoare oferta depusă de austriecii de la Porr Construct, singura de altfel.
Obiectivul general al investiției prevede proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare, în conformitate cu legislația și reglementările tehnice în vigoare, pe linia de cale ferată dintre stațiile Vidra și Comana (inclusiv stația Comana), de la km 18+180 (capătul Y al stației Vidra), până la km 30+200 (capătul Y al stației Comana), un traseu în lungime de 12,02 km cu 6 lucrări de artă (4 poduri și 2 viaducte): pod CF km 23+607 peste râul Argeş, între Haltele Vidra şi Grădiștea; pod km 18+265 peste râul Sabar.Noul tablier va avea deschiderea de 45 m; pod km 18+402 peste râul Sabar. Noul tablier va avea deschiderea de 45 m; pod km 28+375 peste râul Neajlov. Noul tablier va avea deschiderea de 70 m; viaducte de acces, de la km 23+201, până la km 24+554.
Valoarea contractului este de 472.049.303, 77 lei fără TVA, cu termen pentru proiectare de 6 luni și de 24 de luni pentru execuția lucrărilor – de la emiterea ordinului de începere -, sursa de finanţare fiind asigurată din Fonduri Externe Nerambursabile, aferente cadrului financiar 2014 – 2020.
Modernizarea infrastructurii și suprastructurii feroviare pentru ˮRedeschiderea circulației feroviare pe podul peste râul Argeș, între Vidra și Comanaˮ reprezintă un obiectiv de utilitate publică, cu impact direct asupra dezvoltării durabile a judeţelor Ilfov şi Judeţul, linia CF București – Giurgiu fiind o importantă legătură feroviară între Coridorul Rin – Dunăre şi ţările din sud-estul Europei (Bulgaria, Grecia, Turcia), prin traversarea Dunării pe Podul PRIETENIEI, în sectorul de graniță dintre România și Bulgaria.
Un stat eșuat, ce nu reușește să repare ceea ce au construit alții…
https://adevarul.ro/locale/timisoara/podul-lugoj-construit-administratia-maghiara-iesit-demult-garantie-1_579330a95ab6550cb82012d5/index.html
Sigur l-au cei de la CFR??…s-au a dispărut peste noapte!!..țiganii..
La chinezi constructia Marelui Zid lung de 4000 de km a durat mai putin.Asta spune totul despre impotenta noastra ca popor si tara.
Mda,. Tocmai am ascultat la postul național de radio eufm povestea despre lucrările patriotice desfășurate in zonă.. și evident de paguba creată..de ”viitură”. Mă intreb de cei constatatori, cei de ”anchetă”, mai sunt in funcție și încasează salarii cu spor cu tot, nerușinate. Insă treaba e serioasă și vastă, generalizată.. Vezi cum la fiecare curbă a Oltului sau Mureșului există câte o ”carieră ” care legal nu are voie de scos din albie ”material”,. Insă cine cunoaște legile..? In plus creează gropi de mai multe hectare,. in care ce să vezi, autoritatea locală și localnicii fac loc de depozitare a deșeurilor, mai exact se otrăvește apa, din care la aval se adapă mai multe localități. Insă, cui pasă ?? Executanți sunt toții români buni patrioți.