Preşedintele Academiei, calificativ „nesatisfăcător” Legilor educației

Proiectele de legi ale educației nu aduc vreo „perspectivă clară de îmbunătăţire a domeniului”, iar propunerile avansate se află „într-o fundătură”, spune președintele Academiei Române, Ioan-Aurel Pop.

„Din păcate, problemele acute nu s-au schimbat, chiar dacă ni se promit nişte legi noi ale educaţiei şi cercetării. Aţi văzut în ce fundătură se află ele în acest moment, propunerile. Şi, deci, nu s-a rezolvat. Ele, aceste propuneri, nu aduc, după părerea mea, vreo perspectivă clară de îmbunătăţire”, spune preşedintele Academiei Române, Ioan-Aurel Pop, în deschiderea unei sesiuni ştiinţifice dedicată Zilei Limbii Române.

Ministrul Sorin Cîmpeanu a declarat, la începutul ședinței de guvern de joi, că pachetul legislativ „România educată” are în permanenţă în atenție echitatea, pe de o parte, și performanța și excelența, pe de altă parte.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 2
Author

6 Comentarii

  1. Actualul ministru al invatamanruluu lasa imaginea unui om rau, plin de venin, aldrehkuluui om, capos si necitit; Incult! Incompetent! Slugarnic de moment cu adevaratul bulibasa al tarii, dar cu un potential mare de razbunare
    daca i se va ivi ocazia. Altfel nu pot explica nici insusirea prostiilor altuia, creat dupa acelasi calapod moral si intelectual. Romania educata?! Nu pot intelege nici cum de i-a editat capul si a imputit iar scoala romaneasca cu prostia pe care el o numeste iar reforma! Cred ca si eu sunt foarte prost, altfel as pricepe si nepriceperea.

  2. S-a trezit din adormire și președintele Academiei. Acest personaj, istoric de formație este inexistent în spațiul cultural românesc. Sau învățământul nu contează pentru acest popor umilit, batjocorit, călcat în picioare ? Rușine, domnule Ioan-Aurel Pop!

  3. ‘Ai să fim serioși! De pe vremea lui Saligny nu crec-am mai avut învățământ”performant”.Poate prin anii ’60 se mai făcea ceva cu proaspeții liberați din’63, câți mai erau, și ăia deja bătrâni și cu un deceniu, minimum, hiatul pe carieră.După asta, economie copy-paste și formalism la tehnic, cu cadre rămase douăzeci de ani în urmă, și politică pe mămăligă la științe cu care partidul nu se avea bine, ca socio și psiho.Generații de grămătici și poeți de birt cu care nu faci nimicDe aici provine Academia Română iar restul învățântului e un ciur pentru workforce-ul companiilor străine de sourcing.Unde și pleacă produsul triat, să-nvețe ce trebuie, cu ceva mate și engleză la bord ori, mai târziu, doftorimea cu pospai experiență.Restul, Dumnezeu cu mila!.

  4. Daca se dorea Romania educata din primul mandat de la Treicoceni se putea sa avem deja o lege cum trebuie. Nu s-a dorit pentru ca dam forta de munca ieftina altora, asiguram studenti fabricilor de diplome, nu avem nevoie de muncitori ca totul importam. Iar tinerii pleaca pe capete sa faca liceul si facultate in alte tari si nu se mai intorc. Seful de la TreiCoceni a omorat si opozitia si democratia reala. Ce avem acum o cacialma sinistra.

  5. Ion Aurel Pop nu are calificarea, menirea, competența de a deschide gura și a comenta, califica ceva in lume. Orice, chiar și un pingelit de pantofi. E impostorul perfect ajuns academician șef pe căi românești.. restul din academie știu, dar tac căci impostorul are spatele prea puternic, iar nici ei nu sunt de fapt academicieni decât cu titlul..Loc călduț, leafa nare, treaba zero..gura mică.

  6. Motto:
    “Multe drame sociale -să nu zicem tragedii- sunt datorită schimbării prea frecvente a legilor. Nicăieri nu se produc însă dezastre mai mari , prin desele modficări , decât tocmai în învățământ, fie acelea de orice categorie. Să nu ne jucăm cu sufletele generațiilor tinere!”
    (Iuliu Hațieganu – Anuarul Universității din Cluj, 1930-1931)

    Cele mai multe contestări sunt legate de propunerile de modificare a legilor Educației supuse dezbaterilor de ministrul Sorin Cîmpeanu, considerând-u-se că acestea nu răspund nevoilor de modernizare a sistemului educațional al României si nu se circumscriu principiilor programului „România Educată“ așa cum au fost ele enunțate de președintele României, Klaus Iohannis.
    De aceea, USR consideră că Legile educatiei ar trebui retrase de urgență, nu „trecute rapid prin Parlament”, așa cum a sugerat prim-ministrul Nicolae Ciucă, beneficiar direct al prevederilor privind absolvirea plagiatorilor de orice răspundere.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.