Primul autobuz electric românesc, produs la Baia Mare

În august 2019, ATP Trucks a lansat pe piața din România camionul Truston, produs la Baia Mare, omologat în două variante: basculantă și betonieră. Au fost comercializate deja 48 de camioane.

“Contextul actual generat de: infrastructura problematică în orașe; parcurile de autobuze îmbătrânite, poluante și costisitoare, cu impact direct în bugetele locale; criza de sănătate care ne-a arătat cum foarte mulți putem lucra de acasă astfel că într-un viitor nu foarte îndepărtat nu se vor justifica mai multe autoturisme într-o familie iar transportul în comun trebuie să fie unul sigur, economic și igienic; nevoia de a seta cât mai repede cum arată construită și dezvoltată o nouă rețea de drumuri urbane adaptată orașelor Smart din secolul XXI, a condus spre decizia acestui nou proiect îndrăzneț pentru ATP Group. Este un demers pur românesc și absolut necesar.”, a declarat dl. Mircea Cirț, Președintele ATP Group.

Primele informații despre noul autobuz electric sunt evident cele în legătură cu capacitățile sale de transport:  83 locuri, 25 (+1) pe scaune, podea joasă, 3 uși și o autonomie de 200 km, ce poate fi  extinsă până la 360 de kilometri. Componentele sunt achiziționate de la furnizori consacrați, iar provocarea majoră în acest proiect a fost alegerea bateriei. În cele din urmă, s-a mers natural către producătorul CATL, gigantul bateriilor EV, o companie de tehnologie fondată în 2011, specializată în fabricarea de baterii litiu-ion pentru vehicule electrice și sisteme de stocare a energiei, precum și sisteme de gestionare a bateriilor.

Contemporary Amperex Technology Co. Limited (CATL) este producătorul și furnizorul de baterii pentru cele mai prestigioase brand-uri auto – vehicule pentru pasageri dar și vehicule comerciale. CATL vine cu inovație, clienții săi pot mai departe să o transpună în realizări ancorate cerințelor actuale pe segmentul mobilitate.

Structura autobuzului electric este gândită pentru a-i putea extinde autonomia până la 360 km. Prototipul este în proces de omologare la nivel european. Va avea 83 de locuri însă producătorul transmite că produsul de serie va putea fi dotat opțional cu 90 locuri astfel încât să asigure o calibrare corectă a rutelor și să aibă încărcare 100%. “E ceva unic în produsul nostru, vom dezvălui mai multe la începutul lunii mai când vom avea produsul. Datorită faptului că nu depinde de infrastructura rutelor existente, va putea intra imediat pentru teste dar și pentru folosire. Deși este mai scump la achiziție, costurile de mentenanță pentru acest tip de produs se reduc la jumătate față de modelul clasic. Iar nivelul de poluare este zero. Este un produs inovativ, care va ține pasul cu tehnologia.”, a mai menționat dl. Mircea Cirț.

Distribuţia ATP Bus în piaţă se va realiza prin ATP Motors (https://www.atp-motors.com/), dealear-ul auto deja consacrat din cadrul ATP Group. Clienţii beneficiază astfel de servicii și produse integrate: servicii specializate de mentenanţă şi reparaţii auto în service-uri autorizate, acces la piese de schimb pentru autovehicule – originale dar și aftermarket, asistenţă în service caroserie cu decontare directă a asigurărilor, servicii specializate de consultanţă pentru achiziție și vânzare auto, posibilitatea de a recepționa oferte prin platforme de licitații, finanţare și asigurări auto.

Despre ATP Group

ATP Group este un partener de încredere al transportatorilor, din 1995 activând în domeniul auto ca furnizor de produse şi apoi servicii pentru profesioniștii din lumea transporturilor. În 2019, prin ATP Trucks și producția camionului Truston, poziţia ATP Group s-a consolidat pe piaţa auto din România și a făcut posibile noi parteneriate și oportunități de afaceri. Astfel, din 2020, dintre produsele din protofoliul Grupului fac parte și stațiile de betoane și utilajele de construcții.

ATP Group are structurat businessul în patru divizii distincte:

ATP Automotive acoperă o mare parte din grupele de produse europene ale producătorilor de camioane, remorci, semiremorci, microbuze, autocare, autobuze, autoturisme, comercializând piese ale unor branduri precum: DAF, Iveco, MAN, Mercedes-Benz, Renault, Scania, Volvo, Fliegl. Totodată, prin produsele brand propriu, ATP Automotive își întărește poziția pe piața de profil activând prin 22 de sucursale la nivel național, dar și pe plan extern, în Ungaria și Bulgaria.

ATP Motors oferă o largă paletă de servicii de tip consultanță în vederea achiziționării de autovehicule noi și rulate, mentenanță și reparații auto. ATP Motors este dealer autorizat Mercedes-Benz, Mazda, Opel, Suzuki, Hisun, Shantui, ATP Trucks, Ford Trucks, ZF Service.

ATP Transit operează ca și transportator internațional de mărfuri.

ATP Trucks Automobile este producătorul românesc pentru autovehicule de transport rutier şi persoane.

(material preluat integral de pe Cotidianul Transilvan)
Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 5
Mihai Petean 155 Articole
Author

2 Comentarii

  1. Camioanele românești s-au numit Steagu Roșu, Bucegi, Carpați, Roman. Autobusele românești se numeau Tudor Vadimirescu, Rocar. Acum le numiți în titlu românești și ele se numesc camionul Trucson, autobusul ATP Bus. Să nu fi distrus descreierații și nemernicii industria românească ce motoare de curent continuu pentru masinile cu tracțiune electrică ar fi livrat în toată lumea UMEB!!! Și sârma de cupru era din România, și tabla de stator și rotor era din România, și rulmenții erau din România, tot din ce se făcea un motor electric de orice dimensiune, sau marile transformatoare electrice din stațiile de transformare erau din România. Electroputere Craiova este probabil proiect imobilar.

  2. Hopa, daca-i romanesc sa te tii acuma boicotari si dat la gioale ca sa nu se vanda! Tot la cele turcesti vom ajunge in final.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.