Probleme mari la transportul pe Dunăre

Probleme mari la transportul pe Dunăre. Tranzitul persoanelor şi mărfurilor pe pasarelele care leagă malul Dunării la Tulcea de navele care fac transport regulat pe fluviu între municipiu şi localităţile din Deltă este îngreunat, din cauza înclinaţiei tot mai accentuate a acestora înregistrate pe fondul cotelor scăzute ale Dunării.

Şeful flotei societăţii Navrom Delta SA, Robert Costache, a declarat că situaţia este mai dificilă pentru persoanele care asigură încărcarea navelor cu produse de primă necesitate pentru localităţile izolate din Deltă.

„Având în vedere cotele scăzute, accesul pe nave se face pe schele care acum au o înclinaţie foarte mare, iar lucrătorii noştri care încarcă mărfurile trebuie să urce şi să coboare în repetate rânduri. Este un efort fizic peste măsură. Suntem axaţi pe mărfuri de strictă necesitate şi acestea trebuie să ajungă la populaţia din Deltă”, a menţionat reprezentantul societăţii, Robert Costache.

La rândul său, directorul executiv al firmei, Nicolae Chichi, a afirmat că situaţia putea fi prevenită încă din faza de proiect a falezei Ivan Patzaichin, reabilitată în urmă cu câţiva ani de Consiliul Judeţean (CJ).

„Proiectantul putea să prevadă ca la cote scăzute să avem o altă cotă de aşezare a pasarelelor. Lucrul acesta s-a omis. Vom notifica administratorul portului, să vedem dacă reuşim în extrasezon să corectăm această situaţie. Trebuie făcută o modificare de aşezare a pasarelelor. Sunt lucrări care durează şi care se pot face în extrasezon, treptat”, a afirmat directorul executiv al societăţii Navrom Delta SA, Nicolae Chichi.

El a precizat că în zilele de transport marfă angajaţii societăţii încarcă în navele care se deplasează pe cele trei braţe ale Dunării chiar şi 35 de tone de produse, pe zi.

Pentru a evita apariţia unor accidente din cauza gradului de înclinaţie a pasarelelor şi a aglomeraţiei, angajaţii societăţii supraveghează îmbarcarea pasagerilor, iar până în prezent nu s-au înregistrat probleme.

„Pe pasarelă, merg mai încet şi mă ţin de bară. Vin săptămânal la Tulcea, pentru că la Băltenii de Jos, unde locuiesc, nu avem niciun magazin, nici pâine, nici nimic”, a menţionat Angela Manea, pasager pe o navă a societăţii Navrom Delta SA.

Faleza Ivan Patzaichin, gestionată timp de 25 de ani de Administraţia Porturilor Dunării Maritime din Galaţi şi de Primăria municipiului Tulcea, a fost preluată în administrare în anul 2014 de Consiliul Judeţean pentru reparaţii, iar după reabilitare a fost predată regiei Administraţia Zonei Libere (AZL) din Sulina.

Încă din faza de proiect a lucrării au fost semnalate probleme tehnice, însă doar unele soluţii au fost luate în considerare de proiectanţi.

De la începutul acestei luni, cota Dunării a scăzut sub 100 de centimetri pe raza judeţului Tulcea, potrivit Administraţiei Fluviale Dunărea de Jos din Galaţi. La Tulcea, sâmbătă, cota fluviului este de 55 de centimetri, în scădere cu doi centimetri faţă de vineri.

Tendinţa apelor Dunării în următoarele două zile este de creştere cu până la opt centimetri la Brăila şi de scădere cu până la 12 centimetri la Giurgiu.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 2

3 Comentarii

  1. BINEANTELES CA , DRAGNEA SI-A BAGAT , NASUL IN PROBLEMA ..!! IDIOTILOR …

  2. Aveți macarale la dana de balastru ,drum la fost i.p.o. hale lîngă hotel Iberon ,de ce nu folosiți spațiul pentru aprovizionarea in delta? Nu se vrea ori sunt incompetenți cei din primărie.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.