Proiectul BRUA faza 1, încheiat cu o economie uriașă

Așa cum este binecunoscut opiniei publice, SNTGN TRANSGAZ SA a finalizat cu succes, lucrările la gazoductul BRUA – faza 1. Proiectul „Dezvoltarea pe teritoriul României a Sistemului Național de Transport Gaze Naturale pe coridorul Bulgaria-România-Ungaria-Austria” (Proiectul BRUA faza 1) a constat în realizarea următoarelor obiective:
 conductă Podişor–Recaş 32” x 63 bar în lungime de 481,92 km: LOT 1 executat de la km 0
(în zona localității Podișor, Județ Giurgiu) la km 180,62 (în zona Localității Văleni, Comuna
Zătreni, Județ Vâlcea); LOT 2 executat de la km 180,62 (în zona Localității Văleni, Comuna
Zătreni, Județ Vâlcea) la km 322,01 (în zona localității Pui, Județ Hunedoara); LOT 3
executat de la km 322,01 (în zona localității Pui, Județ Hunedoara) la km 481,92 (în zona
localității Recaș, Județ Timiș).
 trei staţii de comprimare gaze (SC Podişor, SC Bibeşti şi SC Jupa), fiecare staţie fiind
echipată cu două agregate de comprimare (unul în funcţiune şi unul în rezervă), cu
posibilitatea de asigurare a fluxului bidirecțional de gaze.

Gazoductul BRUA faza 1 are în prezent întreaga capacitate de transport rezervată pe direcția
spre Ungaria, prin punctul de interconectare de la Csanádpalota (Ungaria) și tranzitează gaze
naturale care intră din Bulgaria în România, prin punctul de interconectare de la Kardam (BG)-
Negru Vodă1 (RO). Capacitatea transportată în prezent prin gazoductul BRUA – faza 1, este de
4,6 milioane mc pe zi, ceea ce înseamnă un volum anual de 1,68 miliarde metri cubi, respectiv un
grad de încărcare a conductei de transport de 96%.

Odată cu finalizarea fazei 1 a proiectului BRUA, au fost atinse următoarele obiective:

  • îndeplinirea angajamentelor asumate față de Comisia Europeană, angajamente înscrise în Decizia C (2020) 1232 din 06.03.2020, respectiv de a asigura capacitatea maximă disponibilă utilizatorilor de rețea de export gaze naturale din România către Ungaria și Bulgaria;
  • asigurarea pe direcția Bulgaria a unei capacități de transport de 1,5 miliarde m3/an gaze naturale; dezvoltarea unei capacități de transport pe direcția Ungaria de 1,75 miliarde m3/an;
  • asigurarea securității alimentării cu gaze a României prin acces la noi surse de gaze;
  • diversificarea surselor de alimentare cu gaze naturale a țărilor europene;
  • transportul spre piețele Central Europene a rezervelor de gaze naturale din regiunea Caspică.

Vă reamintim faptul că, proiectul „Dezvoltarea pe teritoriul României a Sistemului Național de
Transport Gaze Naturale pe coridorul Bulgaria-România-Ungaria-Austria” (Proiectul BRUA-faza
1) a fost finalizat la data de 30 noiembrie 2020 și acum, după tranșa recent primită din grantul
de 179,32 milioane Euro de la European Climate, Infrastructure and Environment Executive
Agency (CINEA) suntem în măsură să vă comunicăm următoarele:

 Proiectul BRUA faza 1 s-a încheiat la valoarea de 377,4 milioane euro (valoare calculată la
cursul actual al EUR), respectiv cu o economie de 21 % (101,1 milioane Euro) față de
valoarea scoasă la licitație de 478,5 milioane Euro; raportată la media cursului EUR din
perioada de realizare a proiectului, valoarea este de 387,8 milioane Euro, ceea ce
înseamnă o economie de aproximativ 19% (90,7 milioane Euro);
 Costul total pe km al gazoductului BRUA faza 1, la cursul actual, incluzând și stațiile de
turbocompresoare (Podișor, Bibești, Jupa) este de 783,2 mii Euro; raportat la media
perioadei de realizare a proiectului, costul total /km este de 804,8 mii Euro;
 Costul total pe km al gazoductului BRUA faza 1, fără stațiile de turbocompresoare, la
cursul actual, este de 546,5 mii Euro; raportat la media cursului EUR din perioada de
realizare a proiectului, costul total /km este de 561,6 mii Euro.

BRUA Faza 1 reprezintă o etapă esențială în dezvoltarea Sistemului Național de Transport gaze
naturale. Odată cu punerea lui în funcțiune, România se conectează la culoarele regionale de
transport și va putea să-și asigure aprovizionarea cu gaze naturale din noi surse, ceea ce va
satisface într-o măsură mai mare cererea existentă pe piața internă și va conduce la un nivel mai
ridicat de predictibilitate și securitate energetică pentru consumatorul român. În același timp,
BRUA Faza 1 înseamnă și o cale de acces la piețele europene pentru potențiala producție de
gaze naturale extrase de țara noastră din Marea Neagră.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 4
Author

3 Comentarii

  1. Pentru cetateanul de rind nu prezinta absolut niciun interes si nu are nicio importanta ! RomaniI vor plati scump si foarte scump metrul cub de gaz , cu toate ca avem zacaminte nu ne vom putea bucura de vreun avantaj ,totul merge la strainiI de la care noi romanii cumparam la suprapret ! O situatie ciudata si hilara datorita gravei coruptii , prostiEi Si incompetentei lighIoanelor CE S-au PeriNdat la conducerEa staTului din ’89 si pina acum .

  2. Are importanță deocamdată doar când e expropriat cu un ou la metrul pătrat.

  3. Idioți, lărgirea infrastructurii de distribuție a gazelor, dar la sărăcia de la noi, cine va plati prețul de la gaze. eu nu vreau gaze , mă încălzesc cu orice altceva

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.