Săptămâna viitoare

Protest cu 5000 de taxiuri în Piața Victoriei

Taximetriștii autorizați din București anunță că vor protesta pe 13 și 14 decembrie în Piața Victoriei din București nemulțumiți de concurența neloială a platformelor on line de Carsharing tip Uber.

Potrivit unui comunicat de presă al Confederației Operatorilor și Transportatorilor Autorizați care reprezintă și interesele taximetriștilor aceste aplicații nu ar respecta legea taximetriei din 2003: „Zecile de mii de autoturisme care practică activitatea de transport persoane prin intermediul acestor aplicații – UBER, TAXI FLY, BLA BLA CAR etc. – sunt licențiate, autorizate, șoferii sunt atestați? Fac ITP din 6 în 6 luni? Respectă toate prevederile legale din domeniu? Mai mult: 25% din veniturile ilicite obținute, care rămân în Olanda și sunt purtătoate de taxe și impozite, TVA, ale cui sunt? De ce nu vor să se autorizeze în România? La aceste întrebări, reprezentanții acestor platforme ori nu au răspuns, ori răspunsurile lor nu au avut nicio legătură cu întrebarea pusă.”

Ieri, Primăria Generală a anunțat că va promova o hotărâre care va stabili norme și reguli clare pentru șoferii care practică taximetria. Conform noulului regulament, operatorii de taxi vor fi obligați să aibă o ținută civilizată, un limbaj adecvat, mașini curate și care să garanteze siguranța cetățenilor.

De cealaltă parte UBER România spune că serviciile de carsharing, de taxi și transportul în comun constituie, împreună, soluții care pot duce la reducerea aglomerației, a poluării și pot rezolva problema parcărilor din București. Peste 350.000 de bucureșteni se bazează pe Uber pentru drumurile zilnice și mii de șoferi parteneri fac un venit în plus, prin intermediul aplicației și contribuie la bugetul public.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1

8 Comentarii

  1. Nu contest faptul ca unii dintre taximetristi sunt ok, dar procentul este muuuulllt prea mic pt cat de multi taximetristi traiesc intr-o nesimtire crunta…jigodeala. Sa incercati sa luati un taxi dupa ora 21.00 sa vezi tocmeala cu nesimtitii.
    Nu strica concurenta.

  2. Conform legislatie fiscale europene (adoptata, ratificata si semnata si de mioriticii nostri parlamentari), o firma care desfasoara tranzactii transfrontaliere pot alege in ce tara sa plateasca impozitele. Daca ei vor sa plateasca in tara in care au sediul juridic principal, atunci e absolut legal, nu ilicit cum declar ilustrii nostri taximetristi.

    Daca le impune Firea un set de norme si de reguli care le interzica sa nu injure, atunci ramanem fara taximetristi in Bucuresti.

  3. Concurenta este intotdeauna benefica, insa UBER NU este serviciu de carsharing atata timp cat clientul isi comanda masina care vine si il ia de unde vrea el si il duce unde vrea. Carsharing era daca proprietatrul masinii avea un drum pe un anumit traseu si isi gasea companioni care sa il insoteasca pe acel traseu. In consecinta UBER ar trebui sa respecte legislatia in vigoare referitaore la transportul de presoane.

  4. Circulatia cu taxi-ul in Bucuresti inseamna de cele mai multe ori raspunsuri de genul „pai nam rest” (cratima omisa special) sau „nu, eu merg in Militari” sau „facem fara aparat, frate?”…. In aceste conditii am ajuns sa prefer RATB-ul imputit si aglomerat, dar macar acolo platesti 1 leu 30 si atata face. Taxi as mai folosi numai in cazuri de forta majora. Dar sa fiu luat de prost si umilit pe banii mei este inacceptabil. Sa circule cine se simte bine primind astfel de servicii.

    • In Oradea avem 2,50 ron un bilet , lde 5-6 ani valabil pe un singur mijloc de transport nu 60 minute.Cu primar liberal

  5. Problema Bucurestiului este aglomeratia de masini. S-ar putea reduce daca s-ar face metrou pe calea giurgiului…calea rahovei…ghencea….si o centura de metrou noua …un alt cerc exterior. Ar scadea numarul de auto….pentru ca multi soferi din afara Bucurestiului ar lasa masinile in parcarile de la metrou

    • Sincer, sunt tare curios cati dintre cei care locuiesc in Drumul Taberei si care baga acum scuza ca nu au metrou ca sa mearga cu masina or s-o lase acasa in momentul in care se da drumul la magistrala.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.