Revoluția digitală la ANAF ne costă momentan aproape 18 milioane de lei

Ministerul Finanțelor a lansat o licitație pentru implementarea de soluții digitale care vizează modernizarea serviciilor ANAF, în special dezvoltarea unor funcționalități noi pentru serviciile electronice și telefonice existente. Valoarea estimată a contractului este de 17,76 milioane de lei, fără TVA, iar durata acestuia este de opt luni.

Printre companiile care s-au înscris la licitație se numără Enterprise Business Systems, Pentagon Business Com, Orange Romania, ASEE Solutions și Vestra Industry. De asemenea, mai participă și asocieri de firme precum Crayon Software Experts Romania îngemănată cu Wisevoice AI, Druid în parteneriat cu Ernst & Young, Intrarom alături de Voiceweb, și Winfo Solutions Romania împreună cu Multi Data Soft.

Potrivit documentației de atribuire consultate de Profit.ro, obiectivele principale ale proiectului includ implementarea unui sistem informatic bazat pe chatbot, capabil să răspundă automat întrebărilor contribuabililor, și a unei platforme de comunicare audio-video pentru interacțiuni avansate. Aceste instrumente vor fi integrate cu portalul ANAF, Spațiul Privat Virtual (SPV), centrul de contact și alte canale existente.

Chatbot și interacțiune video – pilonii modernizării

Un chatbot, conform caietului de sarcini, este un software conceput pentru a simula conversația umană, oferind contribuabililor informații relevante despre obligațiile fiscale sau drepturile de care pot beneficia. Utilizarea acestei tehnologii are scopul de a reduce volumul de muncă pe alte canale de asistență și de a crește încrederea în serviciile electronice oferite de ANAF.

Pe lângă chatbot, administrația fiscală intenționează să extindă utilizarea comunicării video, deja implementată pentru înregistrarea persoanelor fizice în Spațiul Privat Virtual, și în alte tipuri de interacțiuni, precum audieri sau discuții cu structurile de control.

Transformare digitală pentru eficiență sporită

Proiectul își propune să sprijine migrarea interacțiunilor cu contribuabilii către canale electronice, aliniindu-se tendințelor globale. ANAF estimează că noile soluții vor fi utilizate de aproximativ 5,5 milioane de persoane fizice și societăți comerciale. În același timp, digitalizarea promite să optimizeze alocarea resurselor materiale, financiare și de timp, îmbunătățind atât eficiența administrației fiscale, cât și experiența contribuabililor.

Recomanda
Cosmin Pam Matei 5033 Articole
Author

3 Comentarii

  1. Încearcă și ei, daca dobitocii accepta, de ce nu! ANAF este o Agenție privata de extorcare de bani de la muncitori, de la întreprinzatori .

  2. digitalizare, boti, etc. dupa care o sa-ti vina amenzi acasa pe minciunile botilor… ma rog, unde in articolul asta scrie ca noul sistem o sa contribuie la concedierea angajatilor ANAF? „reducerea aparatului de stat”, stiti voi, vrajelile obisnuite

  3. Bani pentru securistii it. Pai ce ministerul „digitalizarii” sa nu-si hraneasca furile sparte? 100 de mii de firme mici si mijlocii desfiintate in 2024 din cauza aceste escrocherii de sifonat banii bugetului! CRrIMINnALI ORDdINAaaRI!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.