Rata de promovare la Bacalaureat 2023 este de 72,8%, a anunțat Ministerul Educației, după ce au fost făcute publice rezultatele obținute la sesiunea iunie – iulie 2023.
Rata de succes se menține la peste 70% pe ansamblul tuturor promoțiilor, această situație înregistrându-se pentru al doilea an la rând în ultimii 11 ani (înainte de soluționarea contestațiilor) – se spune în nota informativă.
Astăzi, la ora 11:00, Ministerul Educației a publicat rezultatele obținute de absolvenții studiilor liceale care au susținut probele examenului național de bacalaureat în sesiunea iunie – iulie 2023.
„Au promovat 91.246 de candidați (87.226 de candidați din promoția curentă, respectiv 4.020 din promoțiile anterioare) din totalul celor 125.352 de candidați prezenți, rezultând o rată cumulată de promovare (înainte de contestații) de 72,8% (73,3% – 2022 și 67,8% – 2021).
Pentru promoția curentă, rata de promovare este 78,4% (în ușoară creștere față de sesiunea din anul anterior – 78,3%)”, a anunțat Ministerul Educației.

Date de la Ministerul Educației
56 de candidați au încheiat probele scrise cu media 10.
Numărul notelor de 10 pe probe/discipline de examen:
Limba și literatura română: lucrările a 511 candidați au fost notate cu 10;
Limba și literatura maternă: lucrările a 179 de candidați au fost notate cu 10;
Proba obligatorie a profilului: 4.604 note de 10 (Matematică – 2.036 / Istorie – 2.568);
Proba la alegere a profilului și a specializării: 3.823 (cele mai multe note de 10 au fost obținute la biologie: 1.050).
Rezultatele au fost afișate atât online, cât și în centrele de examen, cu anonimizarea numelui și a prenumelui candidaților, în concordanță cu prevederile art. 5 și ale art. 6 din Regulamentul UE 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor – GDPR).
Contestațiile pot fi depuse/transmise astăzi, 3 iulie, în intervalul orar 12:00 – 18:00, inclusiv prin mijloace electronice. Candidații care contestă rezultatul inițial al evaluării trebuie să completeze, să semneze și să depună/transmită prin mijloace electronice și o declarație-tip în care se menționează faptul că au luat cunoștință că nota acordată ca urmare a soluționării contestației poate modifica, după caz, nota inițială, prin creștere sau descreștere.
Rezultatele finale (după soluționarea contestațiilor) vor fi comunicate în data de 7 iulie.
Pentru a fi declarat promovat la acest examen, un absolvent de liceu trebuie să îndeplinească următoarele condiții (cumulate):
– recunoașterea/echivalarea tuturor probelor de evaluare a competențelor lingvistice și digitale;
– susținerea tuturor probelor scrise și obținerea notei 5 (cel puțin) la fiecare dintre acestea;
– obținerea mediei 6 (minium) la probele scrise.
De acord 100% cu dumneavoastra! Am speranta pentru Romania. Acum, in acest moment, in Romania sunt multi oameni valorosi si de toate varstele care pot schimba directia. Nu ne mai putem intoarce la nivelul de industrializare al Romaniei din 1989. In 1989 depaseam Germania ca industrializare; tari ca Germania nu aveau agricultura Romaniei. Acesta este principalul motiv pentru care Romania a fost pradata atat de salbatic in ultimii 33 de ani. Inca mai avem regiile si in jur de 2000 de intreprinderi de stat. Plus resursele naturale care ar trebui exploatate cu grija dupa modelul norvegian. Eu eram student in 1989/1990 incercand sa conving romanii ca Piata Universitatii este buna…24 de ani in America m-au invatat multe, cum ar fi increderea in romani si in puterea lor si in bunul simt al lor. Compar cu celelalte tari occidentale si constat ca in Romania lucrurile inca stau mai bine. M-am intors de doi ani si cu tot socul strazii in promiscuitate, Romania este mai bine decat alte tari. Trebuie sa ne unim cu mic cu mare si trebuie sa avem incredere si mandrie ca suntem romani.
POATE am fost dur, in schimb, aspru … 🙂
Dar IO sunt supărat pe Invatamantul romanesc, inca de prin 1970.
Student fiind, dadeam Lectii de Matematica, Fizica, Chimie, la domiciliul elevuLUI, adica numai cu UN elev.
Orice alta combinatie este furt, pentru ca nu toti au aceeasi viteza de pricepere …
Am descoperit ca cea mai mare parte dintre elevi, eru SPERIATI de destui de foarte multi Profesori NAROZI la predare, nu neaparat la pregatire.
Dar, cu toate astea Invatamantul Comunist era ca Titu Maiorescu : o PUTERNICA Inteligenta Mediocra, George Calinescu dixit.
ACUM Invatamantul este, per ansamblu, TEMBEL de a binelea.
Afara de SABOTAJUL Ticalos cu manuale ALTERNATIVE …
Afara de TOLERAREA PLanuita Jegos a comportamentelor COCALA-MANELISTE ale elevilor in scoli.
ASTA am vrut sa zic : ) de procente dintre elevi pot face Liceul BINE si COMPLET, adica la TOATE Materiile.
Numai profesori BINE PLATITI si RESPECTATI SOCIAL trebuie.
Iar Ciurucurile pot si scoase din invatamant cu suturi in cur, prin controale dese, in schimb dure.
Odata ce s-ar porni aceasta miscare, s-ar duce veste si ar navali in invatamant oameni de VOCATIE ca Dascali.
Mie mi-ar fi placut sa fiu Profesor Particular : intre 1975 si 1982 faceam cu UN ELEV, la el acasa, 6000 de lei lunar …
Ca un Director de uzina : 3000 leafa de Director, 3000 de de SECURIST … 🙂
Dacă acei Comuniști ar fi avut MINTE, scotoceau dupa indivizi CA MINE si ii plateau cu 6600 fr lri lunar.
Aveam o cu TOTUL ALTA Clasa Politică in 1989 si in nici un caz nu pateam RUSINICILE Îngrozitoare din acești 33 de ani infernali …
@CONTESTATARUL…M-ai inteles gresit. Mai bine ca elevii sa termine o scoala de ”vocatie” decat fara nici o scoala si fara nici o diploma de scoala. Sunt multe exemple in lume, Elvetia este unul dintre ele, in care un absolvent de scoala de meserii are posibilitatea sa devina inginer daca intr-o zi descopera ca vrea sa faca mai mult. Sistemul actual descurajeaza copii cu aptitudini spre partea aplicata a stiintelor…ce sa mai spun despre degradarea invatamantului romanesc in totalitatea lui. Guvernul finanteaza licee private pentru loazele guvernantilor si in marea majoritate a liceelor publice lipsesc laboratoarele si atelierele. Romania pregateste ”IT-isti”???!! Si ce facem cu ei daca magistralele de transport de electricitate pica din lipsa de ingineri si de tehnicieni adevarati?
ROMANIA va scapa din MIZERIA Endemica, DOAR atunci cand va reuși sa scoleasca SERIOS la nivel de LICEU, 80 de procente din tineri.
Restul de 20 de procente sunt de la SUB limita de minte la iertati de Dumnezeu la minte.
Deci, VOCATIONALII, … 🙂 la care ne indeamna Unuu’ de mai sus, cu Limba de Sarpe .
Iar daca MESERIASII, la care facea trimitere Limba de Sarpe ar avea TOTI Liceul, bine facut, ALTA ar fi Fata Romaniei.
Dar, NU SE VREA, din Afara, pentru ca atunci nu le va mai iesi JOCUL Mizerabil de disparitie a Romaniei.
Sunt cel putin TREI Directii de Atac …
Suntem ok. In Europa occidentala analfabetismul functional depaseste 35%. In Romania trebuie reinfintate scolile de meserii, asa numitul ”invatamantul vocational”. Un specialist ”vocational” electrician, sudor sau instalator va fi intodeauna mai bogat decat un detinator de diploma de inginer care nu stie sa faca nimic. Oamenii care lucreaza pe afara pe meserii de vocatie si care castiga bani frumosi au reinvatat mandria de a munci si de a fi apreciati pentru vocatia lor. Asa ca felicitari tuturor, inclusiv ”picatilor” care au o sansa de la Dumnezeu sa-si gaseasca vocatia in loc sa se rataceasca in minciuna diplomelor false.