„România din nou pe șine“, dar mai mult pe lîngă

Se întâmplă foarte rar ca un om politic de la noi să laude o firmă românească, majoritatea celor românești avînd parte doar de critici

„România din nou pe șine“, dar mai mult pe lîngă

Se întâmplă foarte rar ca un om politic de la noi să laude o firmă românească, majoritatea celor românești avînd parte doar de critici

Într-o zi de marți dimineața pe la ora 09:00 (neobișnuită oră pentru evenimente  importante), a avut loc Conferința „România din nou pe șine” într-un cadru extrem de restrâns și în care s-au dezbătut probleme legate de transportul feroviar, cu precădere transportul de călători din țara noastră, aflat într-o stare de vai și amar.

Cu o zi înainte, respectiv luni 9 septembrie, pe un post de televiziune, actualul ministru al Transporturilor a participat la o dezbatere pe tema transporturilor în general, unde Sorin Grindeanu a prezentat programul său de construcție a autostrăzilor și unde s-a dovedit a fi suficient  de bine informat. A și prezentat o stare exactă și la zi a situației pe șantierele țării. Ne-a atras atenția faptul că a vorbit mult și laudativ despre o firmă de construcții românească, firmă care deține cele mai mari contracte, pentru aproximativ 350 km de autostradă și drumuri modernizate, și despre care spunea că este firma cea mai performantă, depășind alte companii cu renume internațional și branduri sonore. Se întâmplă foarte rar ca un om politic de la noi să laude o firmă românească, majoritatea celor românești avînd parte doar de critici atât din partea funcționarilor statului, cât și din partea presei autohtone.

InnoTrans: Astra Vagoane Călători își respectă blazonul

Firma cu pricina este patronată și condusă de Dorinel Umbrărescu care într-adevăr își merită laudele.

Umbrărescu a ajuns în acest stadiu datorită faptului că la un moment dat cineva i-a acordat încredere, iar el nu a ratat ocazia și s-a dezvoltat, conștient că succesul nu poate veni decât dacă faci exact ce trebuie și când trebuie. Iar Umbrărescu a făcut.

Ca o prefață, în cadrul emisiunii televizate, ministrul  Sorin Grindeanu a promis că va fi prezent și la Conferința menționată mai sus. Din păcate, nu a dat nici un semn și nici nu a ajuns.

Erau de față câțiva reprezentanți din mediul privat dornici să-l întîlnească pe ministrul cu preocupări de susținere a performerilor autohtoni. Au participat doar un ministru al Fondurilor Europene și un secretar de stat de la ministerul condus de  Sorin  Grindeanu. Ministrul plin -ioc!

Discuțiile aici s-au purtat în general pe zona feroviară și, cu toate că ministrul a lipsit, a fost formulată ideea că n-ar strica să încerce și el sprijinirea consolidării unui Umbrărescu în domeniul feroviar. România are o  istorie și performeri în materie și aici lucrează producători  români care pot ajunge din urmă firmele celebre. Au nevoie doar de puțină încredere și de capital. Din nefericire, încheierea unor contracte de fabricație și achiziție pentru rame electrice cu firme mari din Europa, la prețuri exorbitante (precum cele din  momentul de față) pentru ca apoi acestea să fie subcontractate în țări din lumea a 3-a, cu performanțe tehnologice modeste, nu este o soluție.

Declarația prim-ministrului privind susținerea industriei ar trebui să se materializeze cumva, nu să rămână ca multe altele în stadiul de speranțe și promisiuni.

În loc de diverse ajutoare acordate după diferite forme de selecție, pe bază de relații sau simpatii, care nu vor duce la nimic bun, guvernul României ar trebui să creeze un fond de garantare pentru firmele angajate în marile proiecte ale țării astfel încât acestea să nu rămână doar subfurnizori pentru cei superdezvoltați, executând lucrări pentru prețuri de nimic.

Asta ar fi o adevărată politică economică, nu cea de  declarații făcute în emisiunile de seară!

Distribuie articolul pe:

14 comentarii

  1. avem o firma Softronic care a facut din banii ei ramele Hyperion, Bucuresti Brasov Constanta, sunt excelente, clase deasupra tuturor celorlalte ( inclusiv Siemens urile alea penibile pline de grafiti ). Moderne, curate, gandite bine, eu le caut mereu cand ma deplasez cu trenul. Dar evident ursula nu da voie guwernului sa contracteze asa ceva, noi trebuie sa luam de la straini la preturi exorbitante. In plus firma e din Craiova…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.

@2025 Cotidianul.ro. Toate drepturile rezervate