Românii dispuși să-și ia electrocasnice smart

Cel mai recent studiu de piață realizat de Reveal Marketing Research și-a propus să evalueze preferințele și comportamentele de achiziție ale românilor privind categoria electrocasnicelor și modul în care acestea au evoluat comparativ cu studiul similar desfășurat în februarie 2021.
  • Cei mai mulți dintre români (70%) nu își schimbă electrocasnicele dacă nu sunt stricate
  • În topul criteriilor de achiziție a electrocasnicelor regăsim prețul (70%), performanța (54%) și consumul de energie (54%)
  • 74% dintre români sunt deschiși să aleagă electrocasnice smart pentru casele lor, însă prețurile ridicate sunt principala barieră în decizia de cumpărare

Când aleg românii să își cumpăre electrocasnice noi?

Conform datelor studiului Reveal Marketing Research, 70% dintre români își achiziționează aparate electrocasnice noi atunci când cele vechi se strică, în timp ce 31% declară că le cumpără atunci când descoperă promoții avantajoase, iar 17% deoarce iși doresc dotarea casei cu tehnologii noi/ inovații.

În funcție de gen, observăm că femeile se diferențiază ca fiind mai pragmatice, acestea obișnuind în mai mare măsură să înlocuiască un aparat electrocasnic ce s-a stricat cu unul nou (75% vs. 65% barbați), iar bărbații ca fiind mai atrași de urmărirea și achiziționarea noilor tehnologii (21% vs. 14% femei).

De asemenea, presiunile economice îi fac pe români mai chibzuiți, procentul celor care aleg să repare electrocasnicele stricate crescând semnificativ comparativ cu 2021, ajungând de la 6% la 15% în prezent.

Tot din dorința de economisire, programul Rabla pentru electrocasnice se bucură de o popularitate crescută în rândul românilor, 64% manifestându-și interesul de a se înscrie în program, în timp ce un procent de 6% declară că sunt deja înscriși.

Majoritatea consumatorilor (70%) aleg electrocasnicele în funcție de preț, iar promoțiile la electrocasnice (46%) s-au dublat ca importanță în decizia de achiziție comparativ cu anul 2021

Principalele criterii în funcție de care consumatorii achiziționează electrocasnice au rămas aceleași ca în urmă cu 2 ani, românii fiind atenți în primul rând la preț (70%), la performanță (54%) – în special cei cu vârste între 44-55 ani (66%), și la consumul de energie (54%) – în special persoanele mature peste 55 ani (70%).

Este important de semnalat amploarea pe care au căpătat-o promoțiile în contextul scumpirilor constante din ultima perioadă, acestea fiind menționate de 46% dintre români comparativ cu 21% în 2021.

În ceea ce privește importanța mărcii la achiziția produselor electrocasnice, comparativ cu rezultatele studiului realizat în 2021 se observă o creștere semnificativă a importanței acestui criteriu, de la 14% la 22% dintre români care menționează importanța mărcii, în mai mare măsură cei cu vârsta între 45 și 55 ani (27%).

Îndreptându-ne atenția către metodele de informare înainte de achiziționarea electrocasnicelor, în topul preferințelor regăsim site-urile magazinelor (48%), recenziile din cadrul magazinelor online (43%) și solicitarea de informații direct din magazin (39%). La o privire mai atentă descoperim că atât site-urile magazinelor, cât și recenziile online din cadrul acestora sunt preferate într-o măsură semnificativ mai mare de persoanele între 45-55 ani, acestea înregistrând scoruri de 57%, respectiv 50%, pe când persoanele mature de peste 55 ani preferă mai degrabă să solicite informații direct de la personalul din magazin (49%).

Alte alternative la care apelează românii pentru a se informa sunt sfaturile apropiaților (33%), reclamele online (32%) sau reclamele TV (23%).

7 din 10 români preferă magazinul fizic pentru a-și cumpăra electrocasnicele dorite

Dacă ne referim la modalitatea de achiziție a electrocasnicelor dorite, 7 din 10 români preferă mai degrabă să meargă în magazine fizice, această alegere facilitând interacțiunea directă cu produsele și cu personalul din magazineAșadar, aceștia optează pentru magazinele de profil (44%), secțiunea de electrocasnice a hypermarket-urilor (15%) și în mai mică măsură pentru magazinele producătorilor (9%).

Pe de altă parte, 30% dintre români declară că aleg să comande online de pe site-urile magazinelor de profil.

Mai mult decât atât aproape jumătate dintre românii care aleg să comande online electrocasnice (47%) menționează că obișnuiesc să meargă înainte în magazinele fizice pentru a vedea sau testa produsul înainte de a plasa comanda, într-o măsură semnificativ mai mare bărbații (53% vs. 41% femei) și rezidenții din mediul urban (52% vs. 39% rural)

74% dintre români sunt dispuși să achiziționeze electrocasnice smart pentru a-și dota casa, principalul motiv fiind reducerea costurilor de energie electrică

Referitor la electrocasnicele smart mai mult de două treimi dintre români (74%) își manifestă intenția de a investi în astfel de produse, principalele beneficii percepute fiind reducerea costurilor de energie electrică (79% vs. 62% in 2021), eficiența dispozitivelor (61% vs. 48% în 2021) și ușurarea activităților casnice (51% vs. 42% în 2021).

Cu toate acestea, ceea ce i-ar împiedica pe români să cumpere electrocasnice smart ar fi prețul ridicat al acestora, motiv menționat de către 73% dintre respondenți. Un procent de 23% dintre români consideră că nu sunt utile, iar 17% sunt de părere că ar fi greu de folosit.

 

Recomanda
Author

3 Comentarii

  1. vai de ele, atat timp cat firmele de telefonie mobila care ne taxeazaa in euro (ai auzit dom’ manole?) doar se prefac ca investesc in tehnnologie si semnalul e sub orice critica, tot ce e smart e doar de decor si ca sa te lauzi la musafiri!

  2. Smart, energy efficient s.a. la electromenajere sînt prosteli. Ținta sînt femeile ce nu-s tehnice precum bărbații. Nevastă-mea i-a cumpărat frigider lui soacră-mea după culoare.
    Dar sînt destui bărbați ce cred datele tehnice fără a le lua la purecat. Cîți am avut curiozitatea să măsurăm cît consumă un frigider Fram sau Zil, fabricate anii 1970, încă funcționează, și unul modern, ține cam 10 ani. Cine a fost curios a avut surpriza să nu vadă nici o deosebire în consum.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.