Rușii de la Kaspersky închid subsidiara din România

Producătorul rus de soluții antivirus Kaspersky a decis să închidă subsidiara sa din România, conform unui anunț transmis de companie. Decizia face parte dintr-un plan mai amplu de eficientizare a operațiunilor în Europa de Est.

”Închiderea biroului local din România face parte dintr-un proces mai amplu, derulat în Europa de Est, proces care reflectă orientarea Kaspersky asupra eficienței operaționale, o componentă cheie în strategia generală a companiei. Decizia nu afectează clienții și partenerii noștri, care au în continuare acces la echipele locale, regionale și globale ale companiei, precum și la rețeaua noastră solidă și recunoscută de parteneri de distribuție. România rămâne o piață cheie pentru activitatea companiei în Europa”, a declarat compania.

Subsidiara Kaspersky Info Systems din România, înființată în 2016, desfășura activități de consultanță în afaceri și management, având doar doi angajați. În 2023, afacerile locale au scăzut cu 16%, ajungând la 6,2 milioane de lei.

Context legislativ și implicații

Decizia vine pe fondul unor măsuri legislative adoptate de România în decembrie 2022, care interzic achiziționarea de produse și servicii antivirus de la entități din Federația Rusă sau aflate sub controlul acesteia. Legea, adoptată în contextul războiului din Ucraina, vizează protecția rețelelor informatice ale autorităților și instituțiilor publice, inclusiv cele care gestionează informații clasificate.

Guvernul atrăgea atenția că multe instituții publice românești utilizau soluții antivirus rusești datorită costurilor reduse, însă acestea reprezentau o vulnerabilitate cibernetică. Primăria Capitalei, de exemplu, utiliza antivirusul Kaspersky încă din 2012, iar în trecut a organizat licitații pentru achiziționarea unor astfel de soluții.

Despre Kaspersky

Kaspersky, înființată în Rusia în 1997, este una dintre cele mai cunoscute companii de securitate cibernetică la nivel global. În 2023, compania a raportat afaceri de aproximativ 721 milioane de dolari și are peste 240.000 de clienți la nivel mondial.

Chiar dacă biroul din România va fi închis, Kaspersky și-a reafirmat angajamentul față de piața locală, asigurând că va continua să distribuie produsele și serviciile sale prin intermediul unei rețele de parteneri.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 5
Cosmin Pam Matei 4951 Articole
Author

11 Comentarii

  1. RE:” a raportat afaceri de aproximativ 721 milioane de dolari și are peste 240.000 de clienți la nivel mondial.”
    Kaspersky provides cybersecurity and anti-virus products and services to over 400 million users and 270,000 corporate clients globally. Pentru conformitate, … nu de alta!

  2. Păi rămîi cu yankeul, care te va taxa la un moment dat de vede că ești dependent..Restul cu ușurință te exclud din circuitul mondial, in care oricum nu meriți să fi.

  3. excelent pentru Android. Restul, vechea gargară pentru trotinetiști:
    Ruuuusiiiiaaaa, Ruuuusssiaaa, Puuuutiiin, Puuuutiiin.
    Si nu uitați să cotizati la McAfee, măR🤣g…
    ● mElena PoMpa 1 -🌈Ba ●

  4. foarte bine:
    ca sa nu fie acuzati ca RASPANDESC VIRUSI!

    -in popor circula ideea ca cei care fac anti-virusii fac si virushii,
    ca e un plan de afaceri si atata tot.

    cine crede in virushi de calculator
    sa se mai vaccineze incaodata
    cu pfizer,johnson,astra-zeneca sau oxford.

  5. „Guvernul atrăgea atenția că multe instituții publice românești utilizau soluții antivirus rusești datorită costurilor reduse”…
    Soluțiile antivirus rusești au costuri reduse și EFICIENȚĂ MARE, în timp ce cele amerloce („Norton”, să zicem) au costuri mari și eficiență redusă……[Rumburak]

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.