S-a semnat cel mai mare contract din istoria Companiei de Autostrăzi

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii (CNAIR), societate deținută de Ministerul Transporturilor, a semnat luni contractul pentru construcția secțiunii 3 a autostrăzii Sibiu-Pitești, în valoare de 5,3 miliarde de lei fără TVA.

”„Este cel mai mare contract semnat de CNAIR vreodată. Într-un final, cu foarte mare întârziere avem aceste contracte semnate, urmând ca cei care au câştigat licitaţiile să se ţină de termenii contractului şi să avem după zeci de ani o autostradă care traversează Carpaţii. Sper ca traversarea Carpaţilor cu autostradă, prima, să nu fie un vis foarte, foarte îndepărtat”, a declarat Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor.

Lotul 3 al autostrăzii Sibiu-Pitești, între Cornetu-Tigveni, are 37 de kilometri și este cel mai dificil.

Pe 12 mai 2022, CNAIR a desemnat câştigător al acestui contract tot Asocierea Webuild SPA – Tancrad SRL, cu preţul de 5,323 miliarde de lei, fără TVA.

Compania Webuild nu este alta decât Salini Impregilo, constructorul așa-zisei autostrăzi demolate, de 22 km dintre Cunța și Săliște, care a fost deschisă prematur în 2014, în timpul campaniei electorale pentru Cotroceni, și închisă câteva luni mai târziu pentru că au apărut infiltrații. CNAIR a reziliat contractul iar italienii au mers în instanță. Salini Impregilo a câștigat în 2020 procesul privind rezilierea abuzivă a contractului la Curtea Internațională de Arbitraj de la Paris, care a obligat statul român să repună în contract constructorul și totodată să plătească despăgubiri de 232 milioane de lei, plus alte câteva milioane drept cheltuieli de judecată.

Acum, Salini, rabranduită Webuild, a participat la o nouă licitație și a câștigat. Este vorba de una dintre cele mai grele secțiuni din autostrada Sibiu-Pitești. Contractul are o perioadă de proiectare ofertată conform factorului de evaluare de 12 luni și o perioadă de execuție de 45 de luni. Perioada de garanție a lucrărilor ofertată este de 120 de luni. Traseul are o lungime de 37.4 km. Principalele lucrări ale aceastei secțiuni sunt:

– 95 de poduri și pasaje

– Tunel cu două galerii independente, în lungime de 1.7 km/galerie

– Nod rutier Cornetu și Nod rutier Văleni

– Ecoduct în zona localității Călinești

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 4
Cosmin Pam Matei 4565 Articole
Author

15 Comentarii

  1. Alora li s a surpat drumul la campie, prin munti va fi o minunatie mai mare. Oricum nu companii romanesti au voie sa castige si nu vom lega transilvania de tara in nici un caz, ca asa e ordenu’

  2. Oare cât e paraîndărăt la suma asta?..că bombonel a luat un sfert de miliard de la bechtel pe autostrada transilvania!!…

  3. In Romania nu exista drumuri expres sau autostrazi nu pentru ca nu se poate ci ca nu se vrea.
    Aia care controleaza DNA tergiverseaza im mod evident voit cu dosare penale orice tentative.
    In Moldova nu exista nici macar 1mm de autostrada dar exista o gramada incepute in Transilvania.

  4. Dacă realizările guvernului meu PNL Ludovic Orban s-au limitat la alungarea companiilor din China facem cu cine a câțiva ani mai târziu cu cine putem. Totul este ca noul câștigător să nu fie obligat să cumpere balast neconform de la rudele doamnei Kövesi și să nu primescă al n-șpelea giob ca directoare de lucrare doamna Clotilde Armand primar european sector 1 București!

  5. Oricum, trebuie arestati toti care in mileniul 3 au facut autostrazi cu 2 benzi! E crima: se depasesc tiruri cu 90km/h si se fac cozi de masini dupa ei! Pretul pe km este pentru 3 benzi dar o banda e furata!

  6. Dupa Teapa Bechtel urmeaza Teapa Webuild in care „Autostrada” de Macaroane se va inmuua la prima ploaie.
    Recensamintul Recent explica Totul. Absolut Totul!
    Holocaustul FSN a facut ca cei mai Buni Romani sa fie Izgoniti din Republica cu Fata Umana pentru a face loc Parazitului Navetist Iohannis – Klaus Iohannis spre Tronul Principatelor.
    SLAVA MACARONI HIGHWAY A REGIMULUI FANARIOT IOHANNIS – KLAUS IOHANNIS !

  7. Nu se vor conecta cele trei provincii romanesti nici cu autostrazi si nici cu cai ferate de mari viteze… Nu se vrea dezvoltatea tarii ci distrugerea ei…daca erau seriosi aduceau companii serioase si faceau cel putin o autostrada care sa lege Bucurestiul de Nadlac si nu pe bucati. Guvernul Nastase a avut un contract complet si poate se facea daca d’l Basescu nu-l rupea..oare de ce? De ce-a spus ca romanii nu au nevoie de autostrazi? Nu vom afla adevarul prea curand.

  8. La moara sacii cu minciuni, inca o certitudine de furat masiv. Ce drumuri, ce sosele, bre, ce suveranitate in Romania daca hoiturile semneaza la bruselles orice fara informarea cetatenilor care traiesc in Romania si in Romania, apa trece pietrele raman la furat din plin.

  9. Politica blocarii modernizarii rutiere/de cale ferata e singura politica consecvent aplicata dupa Lovitura de Stat KGB/GRU/Comintern
    cu scopul sesizat deja de unii cititori de mentinere a Romaniei in inapoiere! O fi zis Basoidul ce-a zis, dar a facut-o inainte de a
    decide personal LA ORDINUL REGIMULUI SOVIETIC Ilici Iliescu GENOCID!!! Minerii, de ex., au ajuns la timp la Bucuresti cu trenurile si pe soselele ceausiste pentru a TERORIZA BUCURESTENII cu aspect intelectual…In 33 de ani si doar cu eforturi proprii Romania putea
    sa posede cateva autostrazi de la un punct cardinal la altul si inca cu minim TREI BENZI PE SENS!!! Acest aspect, NUMARUL BENZILOR, l-am semnalat din 2012 in mod repetat si daca s-ar fi tinut cont, mai ales ca Occidentul mareste de decenii acest numar procedand cu RATIUNE, adica incepand cu apropierea de marile orase unde s-a ajuns la 5-6 benzi pe sens, treptat extinzandu-se pe tronsoane intregi
    la 3-4 benzi!!! Macar in al 12-lea ceas se putea decide o reparatie a politicii obstructioniste prevazandu-se TREI benzi pe sens pe tronsoanele dificile de munte, in rest 4-5 ceea ce ar fi facut atractiva atat traversarea Romaniei, cat si atragerea de investitii!!!

  10. Bechtel si Impregillo sunt firme mari si serioase. Acesti doi antreprenori au mari realizari la activ, in multe domenii , nu numai in infrastructura rutiera.
    Dar daca beneficiarul vrea sa sifoneze bani si este neloial fata de tara sa, avem situatiile povestite de ceilalti comentatori.
    Lipsa de seriozitate si dezinteresul fata de realizarea obiectivelor declarate fac din guvernantii nostrii niste parteneri de smangleli, de aceea nu avem obiective de investitii terminate, ci numai niste cioate incepute si abandonate.

  11. Si de ce nu i-am scuipat in ochi pe aia de-au facut gresit autostrada, ba am fost nevoiti sa le mai platim si daune, iar acum sa-i lasam sa castige un alt contract? Pentru ca ne lasam scuipati de curti de arbitraj partinitoare (ca doar n-o sa tina cu Romania) si pentru ca suntem condusi de tradatori! Cetateni, vreti autostrazi? Militati pentru construirea lor de catre niste companii ale statului roman, la niste preturi normale, fara costuri umflate si fara furaciuni si excludeti firmele spoliatoare! Stai sa-mi dau doua palme sa ma trezesc la realitate.

  12. Gunoaiele penale si vinzatori de tara din guvernul RO dau banii la nazistii ucraineni in loc sa faca infrastructura

  13. Amatorii astia vor copia proiectul existent facut la meserie de specialistii de pe timpul lui Ceausescu. Dar pe milioane multe.

  14. BEST ia humoroid-tomlina Marco Silba e o canal ie abjecta, adica un AGENT SOVIETIC RASPUTINOID SCABROS, AGRESIUNEA CRIMINALA contra STATULUI SUVERAN SI INDEPENDENT Ucraina fiind declansata de cateva luni, Romaniei fiindu-i blocata modernizarea infrastructurii de 33 de ani!!! Mai mult, tocmai acum statul investeste intr-un tronson de o exceptionala importanta!!! BEST iile sovietice le recunosti imediat dupa HIDOSENIA MORAL-CARACTERIALA!!!

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.