Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a expediat prin e-mail, către toate companiile care furnizează energie electrică și gaze naturale operatorilor casnici din România, un chestionar care conține o rubricație detaliată în urma completării căruia va fi posibilă o centralizare exactă a numărului de facturi greșit întocmite, în raport cu prevederile Ordonanțelor 118/2021 și 3/2022, anunță instituția.
”Așa cum am spus la începutul săptămânii, dorim să avem date certe, ASUMATE, pentru a putea cuantifica dimensiunea EXACTĂ a facturării eronate în domeniul energiei electrice și gazelor naturale, în România. Ne-am ținut de cuvânt și, imediat am construit un chestionar care să ne permită radiografierea precisă a fenomenului și, în raport cu acest lucru, să putem aborda concret și rapid controlul remedierii eventualelor greșeli. Imediat cum centralizăm toate datele, le vom da publicității”, a declarat Horia Constantinescu, președintele ANPC.
Formularul expediat de ANPC către furnizorii de energie poate fi găsit la linkul
https://forms.gle/ZczGfVbZTkew3Nh69
Conducerea ANPC a avut o întâlnire cu operatorii economici din domeniul energiei electrice și gazelor naturale, în ultima zi a lunii ianuarie, pentru a se asigura că aceștia sunt pregătiți să aplice prevederile Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 3/2022.
Secretarul de stat în Ministerul Energiei Dan Dragoş Drăgan a declarat, miercuri, în şedinţa de Guvern, că în urma controalelor realizate la toţi furnizorii de energie electrică şi gaze naturale, la nivel săptămânii trecute, a fost identificat un număr 89.195 de facturi greşite la gaze, iar la energie electrică, au fost identificate peste 450.000 de facturi greşite.
Trebuie facuta distinctia intre facturile gresite(eroare umana, tehnica) si cele abuzive, altfel o tot scaldam.
Mult comodă și adormită “Autoritate” ANPC cel mai probabil Furnizorii de gaz și de energie electrică ciupeau de mult discret și aleator conuimatorii. Acum că s-a scumpit, și ei au sarit calul cu , a ieșit la iveală practica. Dacă nu se pune hățul și pe producători e pierdere de vreme. Cum românii se învață repede și se complac cu răul debandada și hoția așa va rămâne. Cum acei care fac scandal acolo sus sunt și acționari la companiile producătoare, când vor afla ce dividente capătă pe anul 2021 cu vor începe să țipe cu liberalismul și se pune batista pe țambalul reglementării prețului. Și ALRO moartă rămâne. Și Ludovic Orban și finanțistul lui Vasilică Cîțu rămân liberi și iau pensie specială de prim ministru. ANRP trimite “chestionare” la furnizori în loc să trimită DNA și să anunțe măsuri simple și clare în favoarea consumatorilor, și în timpul acesta “Asistentul tău personal IOANA” de la E. ON ne oferă contracte oneroase, cu atenționarea că Oferta este valabilă 3 zile după care ne așteaptâ în luna Martie cozi (zice IOANA) monstru, în Pandemie, la ghișeele E.ON ca și anul trecut. Mai este guvernată România?
N-a fost nici o GRESEALA! Si-au stabilit „pretul” asa cum isi doreau si au trimis LINISTITI facturile bazandu-se pe zicerea Catzului: „Toti consumatorii vor trebui sa-si plateasca facturile”. Sper ca v-aduceti aminte, nu? S-a mizat pe faptul ca cei afectati, dupa ce vor face scandal, cand vor vedea ca nimeni nu-i baga in seama, or sa plateasca si ca bagatorilor de maini in buzunarele oamenilor le va tine ticalosia. Nu si-au imaginat un scandal asa de mare incat cei de la guvernare se vor simti fortati sa ia atitudine si sa faca ceva. Ghinion! Nu le-a tinut pe deplin. Macar Catzului s-a apucat cineva sa-i CONSTRUIASCA un chestionar (ca m-ati facut martzi cu chestia asta, auzi tu!, CONSTRUIREA unui chestionar!)!?! Si consider ca este dreptul nostru, al multilor platitori, sa aflam o pozitie oficiala clara, fara echivoc, cu privire la „cauzele” care au provocat „criza” din domeniul energiei. Nu de alta dar poate reusim sa aflam cumva cand, plecand de la poluarea aerului, sa ne asteptam la instituirea de taxe aferente absorbtiei de oxigen (inspiratie) si eliminarii un atmosfera de bioxid de carbon (expiratie).
Facturile au fos calculat gresit la ordin de servicii secrete. Pentru a tine populatia ocupata cu altceva astfel incat sa nu se observe cum libertatile cetatenesti sunt ingradite si cum amerlocii ne imping incet incet in razboi cu rusii.
…am vazut la tv, cu stupoare, cum acest sef pus sa ne apere a cerut furnizorilor sa educe populatia…in privinta consumului…adica tine cu ursul, desi este fffff bine platit sa ne protejeze…eu zic sa fie demis!…
Don’saf de la ANPC eu ce sa fac ? Imi iau racitor si cumpar gheata ? Si de unde s-o cumpar ca nu mai sunt ghetarii si aia care o cumpar de la mall se topeste pina ajung acasa . Imi aduc din pivnita lampa cu petrol ? Stii cit e litrul de petrol lampant ? Sau ma dau pe aproape de cei citiva ciobani ce-i mai avem sa-mi dea un „Bulgare de Seu ” sa-mi fac opait ?Si la radio unde bag bateria ,dar la televizor ? Si de unde ii dau corent copilului pentru laptop ca tot se invata online ? Hai safu ca te-au pus acolo ca esti dastept sa ne aperi pe noi parpaditii .
Vreti sa va spund cinisnul real din politca, care sta la baza a tot ce s-a intamplat de 1 an de zile? Nu e din propria experienta ci mare parte din consumatorii casnici. De anul trecut, angajatii firmei nu mai merg pe teren sa citeasca contoarele de energie conform continutul contractului intre parti,dar incaseaza salariul, totul estimativ=cu aproximatie. Ai stabilit 60kw/luna si ai consum de 90kw/luna, daca nu citesc ei contoarele la 6 luni, te trezesti cu un consum urias si factura ingrozitoare. Problema e alta, faci plangere la ANPC si entitatea ANPC face ancheta, de la energie spun ca au fost pe teren sa citeasca si dau un consum fals, consum rotunjit de ei conform planului de consum semnat de titular la debutul contractului. Asta este o facatorie cu baza politico-escrocanta pentru ca:
– totul e pregatit minutios de anul trecut,
– obligativitatra cetateanului de a semna urgent un alt contract desi aveai contract in derulare,
– nu exista comunicare online reala pe email, exista prin robot pe chat sau telefon dar astepti de dai in balbaiala pe banii, timpul si propria sanatate. Si sunt destule motive sa crezi ca totul e doar impotriva cetateanului consumator. Morala: fiecare este obigat sa citeasca consumul si anunte consumul societatii. Nu exista alte optiuni in afara de estimare(escrocherie) si autocitire.
Până acum, nu am văzut în presă avertismente înainte de Ordonanța compensării, nici pe timpul aplicării ei, că la PERSOANE JURIDICE s-a inventat o chestie foarte mișto, primești prețuri favorabile pe factură în perioada nov. 2021 – martie 2022 DOAR DIN MOMENTUL DEPUNERII CERERII. Cine s-a dumirit doar în ianuarie că trebuie să depună cerere, GHINION!, factura pe noiembrie și decembrie e cu prețul de trei ori mai mare…
Asa, mergeti toti dupa fenta. Problema preturilor marite nu vine de la furnizori, ci de la modalitatea prin care energia electrica si gazele naturale trec printr-o piata asa zis libera (de un liberalism salbatic) unde preturile producatorilor cresc de cateva ori, aceasta crestere regasindu-se in buzunarele baietilor destepti si ale statului. Statul incearca sa ne imbrobodeasca aratand cu degetul catre furnizori, adica catre cei care cumpara la randul lor energia electrica si gazele la preturi de cateva ori mai mari decat ar fi normal, asa ca oare la ce pret le pot vinde catre clientii finali? Asta e conspiratie pentru a arunca lumea in haos.