Șantierul naval de la Mangalia a intrat în insolvență

Tribunalul Constanța a deschis procedura de insolvență a companiei Damen Mangalia. CITR filiala București a fost numit administrator judiciar. Principalele termene dispuse de instanță în acest dosar sunt:
– 02.08.2024: înregistrarea cererilor de admitere a creanţelor asupra averii debitorului
– 22.08.2-024: termenul de verificare a creanţelor, de întocmire si publicare în BPI a tabelului preliminar de creanţe
– 27.08.2024, ora 12: data primei şedinţe a adunării creditorilor.

„În acest proiect complex vom contribui cu tot know how-ul echipei CITR acumulat pe parcursul a peste 22 de ani în gestionarea unor restructurări prin procedura insolvenței cu impact major în economia noastră. În următoarea perioadă echipa CITR va analiza activitatea companiei pentru a înțelege în profunzime businessul și pentru a identifica condițiile in care este posibila redresarea. Ne propunem să asigurăm cât mai multă stabilitate și claritate tuturor celor implicați. Așa cum v-am obișnuit, vom asigura transparența întregului proces.” spune Paul Dieter Cîrlănaru, CEO CITR.

Rolul administratorului judiciar, conform mandatului legal, este acela de a găsi soluțiile optime pentru redresarea companiei. Primul pas din procedura de insolvență va fi înțelegerea businessului și a părților care fragilizează performanța companiei, definirea strategiei de redresare și planul pentru realizarea acesteia.

Despre Damen Shipyards Mangalia

Este situat pe litoralul Mării Negre din România și este o societate de tip Joint Venture creată de Damen și Guvernul României, în care Damen responsabil de managementul operațional al șantierului.

Șantierul a fost cunoscut inițial sub numele de Șantierul Naval 2 Mai Mangalia și a început să construiască nave noi în 1976. În 1997, Daewoo-Mangalia Heavy Industries S.A. a preluat controlul șantierului și și-a schimbat focalizarea către construirea de nave mari de containere, vrachiere și cisterne. La sfârșitul anului 2017 Damen a achiziționat acționariatul Daewoo și în vara lui 2018 a preluat controlul operațional.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1
Cosmin Pam Matei 4692 Articole
Author

7 Comentarii

  1. Ar trebui preluat de statul român şi făcut companie națională. Dar va ajunge fier vechi, fiindcă aşa e porunca de la stăpâni.

  2. Milogilor, ăștia de driapta, asta înseamnă capitalismul!Și insolvență, și faliment, și concurență, și șomaj.
    Acum vreți să vină statul să salveze uzine, șantiere, fabrici? Păi, ce mă, e superman? La vot când votați cu driapta nu pentru capitalism îi votați?
    Am o informație pentru ăștia care îl tot citați pe Einstein, neștiind nimic despre el. Bă, ăsta era socialist, din ăla cu economia planificată. Citiți!

  3. visul umed al olandezilor de vreo 10-15 ani, sa puna mana pe santiere si porturi

  4. S-o prapadit saracul si asta ! N-o avut zile,maica.Gata.Altul mai gras ca si pe asta l-am ras.Mafia imobiliarelor,se aude ? V-a iesit asa cum ati dorit.Pregatiti taierea la bucata,datul de spagi si planurile pentru condominiuri gen Miami Beach Marina.Si hai mai repede odata,ca corvetele-vedete de Bucuresti,in special,si-au tras deja sfoara prin piersica,si-au pus ochelarii de soare si intra imediat pe A2.

  5. La 2 km de șantierul naval 2 mai , Daewoo sau Damen este șantierul naval “de stat” . Invit pe nostalgicii comuniști să îl viziteze , numai ca să vadă cam unde duce bună administrare a statului .
    Șantierul Daewoo 2 mai în care coreenii aveau 51% și statul român restul a picat după 20 de ani de funcționare la turație maximă . Era un model pentru celelalte șantiere navale din România . Însă fusese construit în anii 80 special pentru nave mari – Aframax , a căror piață a fost încet încet cucerită de chinezi . Când ai docuri uscate de 350 m lungime cu macarale de 400 tone și linii de de debitare sudare pentru cordoane de 25 m lungime nu ai cum să fi eficient construind bărcuțe ,
    Damen l-a cumpărat în ideea ca obțineau contractul cu fregatele de la stat , însă și aici “ai noștri “și -au discutat vești prostia și corupția . Iat statul român e acum bun de plata

  6. Colonia UE, de pe vremea lui Dragnea Statul Roman a preluat managementul de la olandezi. Mai ții minte cand PSD a pus-o in CA pe invățătoarea aia din Giurgiu?
    Acum hai să miorlăim că străinii sunt de vină, vor să ne distrugă.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.