Scamatoria bugetului, explicată de un fost șef al Fiscului

Fostul șef al Fiscului Gelu Ștefan Diaconu explică modul cum guvernarea actuală ar fi împărțit de fapt banii.

Scamatoria bugetului, explicată de un fost șef al Fiscului

Fostul șef al Fiscului Gelu Ștefan Diaconu explică modul cum guvernarea actuală ar fi împărțit de fapt banii.

Fostul șef al Fiscului Gelu Ștefan Diaconu explică modul cum guvernarea actuală ar fi împărțit de fapt banii.

”1. In 2018 au cheltuit mult mai putin decat au zis (sanatatea – 65% din suma alocata in proiectul de buget, cultura – 66 %, economia 66%, tineret si sport 65%, energie 49%, turism 58%, mediu de afaceri 74%).

2. In 2019, vin si zic: va alocam mai mult!

3. Fara sa spuna ca alocarile sunt mai mari doar fata de executia mult mai mica, nu si fata de prevederile initiale. Realizati minciuna?

4. Si la fel va fi si in 2019. Vor taia cheltuielile, vor muta o parte din ele la pensii si salarii, pentru ca altfel e imposibil sa le iasa cifrele. Romania tot nu se va dezvolta. Bugetul este unul mincinos 100%

Si anul acesta ca si in anii trecuti PSDragnea pacaleste opinia publica prin folosirea aceluiasi mecanism de alocare discretionara a resurselor statului, sustras controlului parlamentar:

– la inceputul anului se prezinta parlamentului, ministrilor si opiniei publice un buget umflat pe baza de estimari optimiste “livrate” atat de Comisia Nationala de Prognoza (indicatorii macro) cat si de catre ANAF (venituri suplimentare)

– se aloca “suplimentar/din pix”, fata de anul anterior, sume importante la educatie, sanatate, cultura, infrastructura, agricultura, cercetare, sport, turism, etc. adica pentru domenii la care opinia publica este sensibila si unde s-au facut promisiuni electorale fara acoperire

– se tureaza masina de propaganda folosindu-se ziaristii platiti de PSD, postacii si aparatul de partid

– se dezbate destul de formal in parlament proiectul care este greu de modificat data fiind majoritatea parlamentara “mufata” la avantajele oferite de Dragnea&co

– odata aprobat, bugetul intra in executie cu mare intarziere (anul acesta s-a pierdut deja un trimestru luind in calcul timpul necesar deschiderii creditelor bugetare!!) datorita blocajului administrativ/”filtrului” instituit de ministerul finantelor

– pana la prima rectificare din perioada iulie-septembrie, sumele alocate institutiilor (mai ales pentru investitii) inregistreaza un nivel al executie foarte redus si prin urmare sunt redistribuite fie la salarii pentru acelasi ordonator sau altora, fie la bugetul de asigurari sociale

– in raport de veniturile colectate de ANAF se cauta cu disperare alte surse de venit (fonduri europene, noi taxe, lichiditatile companiilor de stat, etc.) pentru a face posibila, la cea de-a doua rectificare din luna noiembrie, incadrarea in tinta de deficit de max. 3%.

Astfel, prin cele doua rectificari promovate prin ordonante de urgenta, sumele alocate domeniilor de interes public mentionate mai sus devin mult mai mici! Ele vor fi taiate drastic la fiecare rectificare, transferate la pensii si salarii, la rezerva asigurata discretionar guvernului sau la MFP (pentru actiuni generale ).

Si acum, doar cu titlu de exemplu cateva date din tabel.
Dupa cum puteti observa, sanatatea a cheltuit doar 65% din suma alocata in proiectul de buget inaintat parlamentului, cultura (rusine, in anul Centenarului!!) 66 %, economia 66%, tineret si sport 65%, energie 49%, turism 58%, mediu de afaceri 74%, etc., etc.

Din suma alocata initial ordonatorilor de 183,5 miliarde lei, 21 de miliarde de lei au fost taierile de la rectificare transferate la asigurari sociale si alte destinatii, 4,8 miliarde de lei alocari suplimentare pentru MFP-ac tiuni generale si aproape 1 miliard de lei pentru institutii care nu avusesera (de regula) acoperite fondul de salarii.

Si in acest an, proiectul de buget “revolutionar” (dupa cum l-a calificat Orlando!), care va fi supus dezbaterii parlamentului nu va avea nici o legatura cu executia bugetara efectiva!

Si uite asa, an dupa an, consumul resurselor statului cu precadere pentru pensii si salarii, pentru sustinerea pletorii politice si supradimensionate din aparatul birocratic al statului este principala cauza a ramanerii in urma a Romaniei din punct de vedere al calitatii vietii si civilizatiei.

Va las pe dvs. sa trageti alte concluzii. Concluzia mea este doar una singura: acest guvern este cel mai nociv din istoria recenta a Romaniei!!!
P.S. Oricat m-am straduit sa fiu pe intelesul tuturor, nu cred ca d-na Dancila poate intelege asa ceva”, este analiza lui Diaconu.

Distribuie articolul pe:

3 comentarii

  1. Aveti o marota cu acest lingau al lui Basescu, pe nume Gelu Stefan Diaconu! D-le CPM, rasfoieste Cotidianul de pe vremea cand acest individ era set la Fisc si ce potlogarii facea! Azi a devenit un fel de guru, citat de tot felul de neinformati!

  2. Viitorul arată bine? Cum se dezic Dragnea, Tăriceanu și Vâlcov de bugetul pe care l-au negociat la celebra masă fără Dăncilă.
    Pe 25 ianuarie, Dragnea posta pe Facebook o fotografie în care apărea discutând bugetul pe 2019 alături de Tăriceanu și Daniel Chițoiu(ALDE), miniștrii Teodorovici și N. Bădălău și consilierul D. Vâlcov.

    ”Cu cifrele pe masă. Viitorul arată bine!”, scria Dragnea pe Facebook.

    2 săptămâni mai târziu, Dragnea, Tăriceanu și Vâlcov se distanțează de Bugetul pe care ei înșiși l-au creat.

    Primul care și-a renegat bugetul a fost Dragnea.
    Într-o declarație de presă, Dragnea a criticat duminică alocările din proiectul de buget pentru serviciile secrete, toate cele 3 servicii mari (SRI, SIE și SPP având prevăzute creșteri față de 2018).

    Tăriceanu a fost al 2-lea lider prezent în fotografie care s-a distanțat de bugetul negociat:
    „Nu ştiu să vă spun, pentru asta discutaţi cu ministrul de Finanţe şi eu cred că vă poate da mai multe detalii”, a spus luni Tăriceanu când a fost întrebat de reporteri dacă mai e nevoie de ajustări la proiectul de buget. Întrebat când va fi aprobat proiectul de buget pe 2019 în Guvern, Tăriceanu a continuat pe același ton: „Eu nu fac parte din Guvern. Vă rog ca această întrebare să o adresaţi Executivului”.

    Vâlcov, consilierul dnei Dăncilă, a venit și el luni cu o nuanțare legată de OUG 114, cea care stă la baza bugetului pentru 2019. Într-o declarație pentru Bloomberg, citată de Profit.ro, el a cerut BNR să modifice formula de calcul al indicelui ROBOR, în funcție de care e stabilită taxa pe activele băncilor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.