Activitatea şcolilor de şoferi va fi reglementată începând de anul viitor, ordinul 733 care prevede noile reguli intrând deja în vigoare.
Una dintre modificările legislative vizează licenţa de funcţionare, şcolile de şoferi având obligativitatea asigurării unei promovabilităţi de 50%, a anunţat ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu.
Şcolilor de şoferi riscă să rămână fără licenţă dacă nu respectă acest ordin, a mai transmis ministrul.
„A intrat în vigoare Ordinul 733 al ministrului Transporturilor, prin care reglementăm funcţionarea şcolilor de şoferi din România. De la începutul mandatului v-am spus că este una din temele pe care îmi doresc foarte mult să o reglementez aşa cum este la nivel european, pentru că ne dorim foarte mult creşterea calităţii actului de învăţământ pentru şcolile de şoferi şi cred că acest ordin are o importanţă foarte mare pentru pregătirea teoretică, dar şi practică a cursanţilor care doresc să capete cunoştinţele necesare obţinerii permisului de conducere şi pentru a putea desfăşura activitatea de conducător auto”, a declarat, Fenechiu.
O promovabilitate de „doar” 40% va fi permisă numai în primul an, evaluarea unei şcoli de şoferi se va face anual.
”Promovabilitatea este un criteriu. Noi dorim să avem cât mai puţini cursanţi care să îşi permită sau şcoli care să îşi permită să accepte să le dai nişte bani, să nu se ţină cursurile şi la sfârşit cursantul să nu ştie nimic. Se întâmplă, din informaţiile noastre, astfel de lucruri. Şi şcolile care îşi vor permite să îşi facă un obicei din asta nu vor mai fi acreditate pentru anul următor. Noi am cerut ca şcolile de şoferi să obţină un grad de promovabilitate a cursanţilor de minimum 40% în primul an şi minimum 50% începând din al doilea an. În acest fel, creăm premisele unei evaluări interne reale şi corecte a cursanţilor înaintea eliberării documentelor necesare înscrierii la examen”, a precizat ministrul.
Noile reglementări prevăd şi alte obligaţii pentru şcolile de şoferi.
„Până acum, existau situaţii în care cursanţii primeau lecţii de conducere auto – practică de la instructori autorizaţi, dar nu exista responsabilitatea nimănui în condiţiile în care cursantul era bine pregătit sau nu la finalizarea acestor şcolii. Interesul nostru este să asigurăm un serviciu cât mai bun celor care doresc să se pregătească pentru a obţine permisul de conducere auto”, a subliniat Fenechiu.
Obţinerea permisului se va realiza în condiţii de maximă transparenţă, camerele de luat vederi urmând să fie obligatorii, potrivit noilor reglementări.
Ordinul 733 a fost elaborat în urma unui dialog social între patronate, sindicate, federaţii şi asociaţii din domeniu. Au existat însă emulţumiri şi chiar proteste ale unor instructori autorizaţi.
„(…) Noi nu vrem să restrângem activitatea acestora. Ei se pot în continuare asocia în diverse forme, pentru că pot fi autorizate şi PFA-urile şi SRL-urile pentru a desfăşura aceste activităţi, dar să respecte condiţiile pe care noi le-am cerut, acelea de a desfăşura o activitate completă, teoretică şi practică, de a avea posibilitatea să dea un examen, de a îşi dota autoturismele cu camere de luat vederi şi de a avea responsabilitatea că, dacă nu promovează peste 40% din cursanţi în primul an şi peste 50% începând din al doilea an să nu mai fie acreditaţi pentru a funcţiona în continuare”, a conchis Fenechiu.
Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.