Se pune la cale Blue Air 3

Înainte de anunțul cu anularea zborurilor până luni după ce conturile i-au fost poprite pentru neachitarea unor amenzi, compania Blue Air a dat publicității o informație potrivit căreia a semnat acordul de code-share cu Air Connect. Practic, Blue Air acordă drept de folosire a rutelor sale către o companie aeriana nou înființată și care are doar un avion ATR de 68 de locuri. Este practic un fel de leasing de avioane și echipaj, dar sub numele de Air Connect, datorită acestui acord code-share. Ar fi a trei versiune Blue Air! Prima a fost cea a lui Nelu Iordache. Acesta, după a avut mari probleme cu justiția, a vândut compania unor angajați ai companiei. Pandemia a lovit puternic Blue Air, ca toată industria aviatică, iar pierderile societății s-au ridicat la peste 500 milioane de lei în 2020. În plus, compania aeriană low-cost Blue Air a fost amendată de ANPC cu suma record de 2 milioane de euro. Sancțiunea a fost primită în urma numeroaselor sesizări depuse de călători. Invocând imposibilitatea efectuării zborurilor, Blue Air și-a anulat cursele până luni.

Air Connect este controlată din Dorin Ivașcu, Președinte al Consiliului de Administrație, Tudor Constantinescu, Director General și Florin Necula, Director Operațional. Dorin Ivașcu, conform Epoch Times, este „fostul ofiţer al Direcţiei de Informaţii Externe şi director al TAROM de pe vremea comunismului”. Ivașcu a spus însă pentru Hotnews că ar fi lucrat pentru vechea Securitate comunistă. Adevărul a scris că „după ce a căzut regimul comunist, Dorin Ivaşcu a fondat LAR (Liniile Aeriene Române), prima companie aeriană privată din ţară care opera iniţial aeronavele lui Ceauşescu şi ale serviciilor de securitate din subordine. În 1998, a făcut un parteneriat cu Regional Air Services din Tanzania şi a preluat Aeroportul Tuzla de la Aviaţia Utilitară Română”. În prezent, Ivașcu controlează aeroportul Tuzla.

„Blue Air – cea mai mare companie aeriană ultra low-cost din România și noua companie aeriană regională Air Connect au încheiat un parteneriat strategic de tip codeshare pentru a oferi opțiuni de călătorie extinse pasagerilor, atât pentru zboruri interne în România, dar și pentru cele regionale. Pe baza Memorandumului de Înțelegere finalizat – cele două companii aeriene vor lansa, începând cu 12 septembrie 2022, un parteneriat extins de tip codeshare cu scopul de a optimiza costurile, de a îmbunătăți conectivitatea și de a-și uni forțele pentru a explora sinergii suplimentare pe piața regională europeană cu plecare din București. În cadrul acordului, Blue Air va transfera operarea unor servicii interne și internaționale selectate din UE, către Air Connect. Controlul comercial și riscul pentru aceste rute rămân la Blue Air, care va continua să fie responsabilă de vânzări, marketing și asistență pentru clienți, dar se așteaptă să realizeze economii de costuri și raționalizări de peste 15-20% în cadrul cooperării, prin implementarea tipului de aeronavă ATR-72 pe serviciile regionale și de tip navetă. Air Connect va fi responsabilă de controlul operațional”, a transmis Blue Air, într-un comunicat.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1
Cosmin Pam Matei 4636 Articole
Author

5 Comentarii

  1. Air Connect va prelua servicii interne si internationale selectate de UE- ca tot este tovarasul Dorin Ivașcu omul „intern si extern „cu state vechi in servici,
    Daca transfera si operarea probabil ca va transfera si fondurile-
    iar Blue Air va ramane cu comertul si marketingul ,normal pt.ca nu puteau sa plece cu ajutorul de stat de 70 mil euro,probabil vor transfera la Air Connect fondurile de operare etc.
    N-am gresit cand am spus ca este lupta intre servicii Tanczos Barna-Wizz Air, si serviciile ns,Barna s-a prins, a blocat conturile netinind seama de oamenii din aeroport ,trebuie sanctionat!
    Grindeanu care pare luat pe valuri,ar trebui sa le atraga atentia securistilor de la Blue si Connect sa nu-s mai bata joc de transporturi, de romani si si sa se opreasca din influenta si furat!

  2. Bine ca oameni ca Nelu Iordache, care a lansat mari proiecte stau la puscarie, iar securistii ii conduc firmele.

    Asa faceau comunistii, taiau gainile care fac oua de aur.

  3. Cred ca mai indicat sa fie introducerea „blu air pandaimos” e unica solutie!

  4. @Cosmin Pam Matei
    Cand vreodata a fost Dorin Ivascu director TAROM ?
    Ar fi mai bine sa va verificati sursele in mod serios, ca va faceti de „bacanie”.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.