Se redeschide Pasajul Unirii

„Pasajul rutier Unirii se redeschide circulaţiei înainte de începerea noului an şcolar. După 77 de zile de muncă, fără niciun fel de întârziere, lucrările de punere în siguranţă a celui mai important obiectiv de infrastructură din Capitală s-au încheiat. Urmare a unei investiţii de 12 milioane de euro, Pasajul rutier Unirii, cu o lungime de aproximativ 900 de metri, a devenit cel mai sigur tunel rutier, din punct de vedere al infrastructurii din România, dar şi cel mai tehnologizat din ţară”, se arată într-un comunicat al primăriei Sectorului 4.

Conform sursei citate, peste 1.800 de ore de lucru au fost necesare pentru această transformare, timp în care constructorii au izolat toate infiltraţiile de la nivelul carosabilului, au închis fisurile din pereţii interiori ai pasajului prin injectarea unor mortare speciale, pe care, ulterior, i-au îmbrăcat cu peste 3.000 de panouri metalice.

Pentru a creşte vizibilitatea în tunel, au fost montate 498 de corpuri de iluminat şi bandă LED pe o suprafaţă de 4 kilometri.

Totodată, la suprafaţă au fost instalaţi 30 de stâlpi de iluminat, precum şi 150 de proiectoare (pe rampă), astfel încât iluminatul în pasaj să devină un ghidaj de siguranţă pentru şoferi.

„Pasajul Unirii are, în momentul de faţă, cel mai performant sistem de ventilaţie. De ultimă generaţie, conceput special pentru aerisirea pasajelor rutiere, precum arhicunoscutul tunel rutier Mont Blanc ce leagă Franţa de Italia, sistemul este complet automatizat şi are două regimuri de funcţionare. Acesta este compus din 60 de ventilatoare, care intervin de îndată în momentul în care nivelul noxelor în tunel ajunge să fie unul foarte ridicat şi, totodată, evacuează fumul către zonele de ieşire, în caz de incendiu”, se precizează în comunicatul citat.

În paralel cu aceste lucrări, s-a intervenit la înlocuirea reţelelor edilitare de apă şi canal, a celor electrice, în vederea instalării noului sistem de iluminat, precum şi la montarea unui nou sistem de supraveghere video.

Pasajul a fost dotat cu două defibrilatoare automate pentru situaţii de urgenţă, cât şi cu amplificatoare pentru semnalul de telefonie mobilă.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1
Author

6 Comentarii

  1. Cum sa dai atatea milione de euro sa zugravesti un tunel facut de Ceausescu. Si nou daca sapau si turnau betoane nu costa nici jumate.
    Couca sa trimita controlul si proiectanti sa verifice costul.

  2. „…sistemul este complet automatizat şi are două regimuri de funcţionare”. Orice sistem are doua regimuri de functionare: cind merge si cind nu merge, finca (sic!) e stricat. Cit priveste supravegherea video, nu am inteles: e montata sau nu? Nu de alta, dar defibrilatoarele alea costa o caruta de bani si daca apar „ai nostri”…

  3. Bucurestenii au, deja, pe tabel, un nou primar general. Mergeti la vot, useristi incap in Piata Victoriei, decat.

  4. La prima ploaie torentiala se va umple ca un wc turcesc!Precis nu au prevazut un bazin pfluvial de recuperare! Zugravi si electricieni! Constructori ioc!

  5. La preturile mafiotilor abonati ai primariilor cu 12 milioane de euro doar l-au vopsit. De structura de rezistenta declarata de specialisti ca fiind periculoasa nimeni nu mai zice nimic. Iar bomboana pe coliva este sistemul de ventilatie care nu a fost si nu este necesar in cazul acestui pasaj a carui traversare acoperita nu dureaza mai mult de 30 de secunde . Bani dati cu dedicatie!

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.