Sindicatul de la Şantierul Naval Mangalia, strigăt de ajutor

Şantierul Naval Mangalia se confruntă cu o scădere drastică a volumului de muncă, iar în lipsa unor măsuri concrete există riscul iminent de întrerupere temporară a activităţii pentru majoritatea angajaţilor pentru o perioadă îndelungată, potrivit unui comunicat transmis luni.

Astfel, sindicaliştii solicită autorităţilor organizarea unei întâlniri cu lucrătorii din Mangalia pentru a oferi informaţii despre modalitatea de administrare a şantierului în eventualitatea retragerii partenerului străin, „având în vedere notificările privind încetarea contractului de asociere şi cererea de despăgubire transmise de către Damen Holding BV”.

„În numele celor 1.500 de lucrători români rămaşi în şantierul naval din Mangalia, adresăm această petiţie către dumneavoastră, în contextul situaţiei critice cu care ne confruntăm.

Scopul acestei petiţii este de a obţine sprijinul necesar pentru protejarea locurilor de muncă şi redresarea şantierului naval din Mangalia, considerat un obiectiv strategic de interes naţional, unde statul român, prin Ministerul Economiei, deţine 51% din acţiuni. Şantierul naval din Mangalia (DSMa) se confruntă cu o scădere drastică a volumului de muncă, iar în lipsa unor măsuri concrete, există riscul iminent de întrerupere temporară a activităţii pentru majoritatea angajaţilor pentru o perioadă îndelungată.

Rezultatele financiare negative şi datoriile colosale către creditori (Grupul Damen) amplifică riscul de insolvenţă, iar divergenţele dintre acţionari pot conduce la un litigiu la Curtea de Arbitraj”, se menţionează într-o scrisoare deschisă adresată prim-ministrului Marcel Ciolacu, transmisă de Sindicatul Liber Navalistul, afiliat Federaţiei Sindicatelor Libere din România, membră a Blocului Naţional Sindical.

Reprezentanţii organizaţiei se declară „profund îngrijoraţi de disputele dintre acţionari şi de consecinţele negative potenţiale ale acestora asupra angajaţilor societăţii DSMa”.

„Este esenţial ca interesele angajaţilor să fie luate în considerare şi să se acorde o atenţie deosebită stabilirii unei strategii care să asigure continuitatea şi stabilitatea locurilor de muncă din şantierul naval din Mangalia. În concluzie, situaţia actuală a şantierului naval DSMa din Mangalia este una deosebit de urgentă şi critică, iar viitorul locurilor de muncă şi al comunităţii locale depinde de soluţiile şi acţiunile care trebuie luate urgent. Economia municipiului Mangalia se bazează în mare parte pe veniturile generate de şantierul naval, acesta fiind principalul angajator local”, precizează sursa citată.

Reprezentanţii sindicatului şi-au exprimat speranţa că vor fi identificate şi implementate soluţiile necesare pentru a depăşi această perioadă dificilă cu sprijinul Guvernului României şi al tuturor părţilor implicate.

„În acest sens, vă rugăm să luaţi în considerare organizarea unei întâlniri cu lucrătorii din Mangalia şi reprezentanţii acestora, preferabil la şantierul naval din Mangalia. Scopul acestei întâlniri este să ne comunicaţi informaţii despre modalitatea de administrare a şantierului în eventualitatea retragerii partenerului străin, având în vedere notificările privind încetarea contractului de asociere şi cererea de despăgubire transmise de către Partenerul Străin Damen Holding BV.

De asemenea, ne interesează şi viziunea generală a Acţionarului Majoritar, Statul Român, prin Ministerul Economiei, cu privire la misiunea şi obiectivele societăţii. Deşi obiectivul principal este realizarea de profit, rezultatele financiare negative sunt în contradicţie directă cu acest scop fundamental al oricărei afaceri. Considerăm că este esenţial să fim informaţi despre măsurile de redresare a şantierului, asigurarea unui portofoliu de comenzi şi protejarea forţei de muncă.”, se menţionează în comunicat.

În luna august a anului trecut, acţionarul minoritar din Şantierul Mangalia, Damen Holding BV, a anunţat, într-un comunicat de presă, anularea cadrului legal de funcţionare a asocierii cu statul român privind Şantierul Mangalia. Prezenţa Damen în România asigură peste 3.500 de locuri de muncă pe plan local, peste 400 de proiecte finalizate şi construcţia a peste 30 de nave de apărare şi securitate pentru 14 forţe navale şi gărzi de coastă din întreaga lume, inclusiv pentru ţări NATO şi UE.

Ulterior, Damen Holding BV a anunţat că va rămâne în România şi îşi va continua activitatea la Galaţi, chiar dacă s-a retras din Şantierul Mangalia.

În 2018, Damen a decis să investească în Mangalia şi a acceptat să transfere părţii române 2% din acţiunile companiei care operează Şantierul Mangalia (permiţând statului român să devină acţionar majoritar în această companie, cu 51%), în schimbul primirii şi păstrării controlului operaţional şi managerial al şantierului naval.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

6 Comentarii

  1. Toti pleaca de acolo, inainte era Daewoo Koreea. Ce-i acolo daca nici aia n-au rezistat ?

  2. Holandezii joaca tare, nu sint ei stapini pe actiuni si forteaza pe statul roman care nu este un bun administrator.

  3. Cum puteau functiona toate santierele navale inainte de 89? Iar acum n0–au de lucru? Buboiul este la guvernele succedate inultimii 34 de ani.

  4. Muncitorii români trebuie să plece în străinătate sau să se pensioneze ca să poată aduce muncitori străini neapărat de alte rase. Planul Kalergi e teoria conspirației.
    Prin lege, muncitorii străini sînt plătiți minim în mâna 550 dolari (2500 de lei), trebuie să aibe cazarea asigurată, au asigurări și medicale, nu plătesc biletul de avion pînă aici și nici viza, transport gratuit de la cazare la locul de muncă, uneori au masa asigurată.
    Din păcate nu e scorneala bandiților de la noi. Cam aceleași condiții mai bune decît oamenii locului și-n Ungaria (minim 550 eurola strpini) și-n State (minim 14 dolari pe oră la străini). În acelasă timp în România salarul minim net este 1900 de lei, în Ungaria 480 euro și statul Louisiana din SUA, de pildă, 7,5 dolari pe oră, jumate cît un străin
    Toate drumurile duc la Roma; cei ce conduc lumea pun de-un teatru de război mondial rasial.

  5. Mangalia și Craiova n-au funcționat niciodată bine. E vorba de oamenii care lucrează acolo. Sunt învățați cu bani multi și productivitate zero, au alte afaceri.

  6. CU LEBENITARII NU AI CUM SA FACI PRODUCTIVITATE . IAR CU HORECA NICI ATAT !!!

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.