Sistemul garanție-returnare intră într-o nouă etapă

Producătorii de băuturi care se încadrează în normele Sistemului Garanţie-Returnare (SGR) pot semna, începând de miercuri, contractele de prestări servicii cu RetuRO în platforma dedicată, se arată într-un comunicat de presă al administratorului de sistem.

Contractele de prestări servicii pot fi accesate în contul de utilizator de către toţi producătorii de băuturi din categoriile apă îmbuteliată, băuturi răcoritoare, bere, cidru, vin, băuturi spirtoase, care pun pe piaţă ambalaje primare nereutilizabile din plastic, aluminiu sau sticlă, cu dimensiuni între 0,1 litri şi 3 litri, care au finalizat înregistrarea pe www.returosgr.ro.

Potrivit sursei citate, documentul poate fi accesat din contul de utilizator, la secţiunea „Producător/ Documente şi Contracte”, iar mai multe detalii privind semnarea contractului sunt disponibile în platformă, accesând secţiunea „Profilul meu/Tutoriale video şi ghiduri utilizatori/Semnare contract”.

Contractul de prestări servicii pentru producători a fost disponibil pentru consultare, în perioada 18 aprilie – 2 mai 2023, pentru cei înregistraţi în baza de date a SGR.

În această săptămână vor fi disponibile pe site-ul de profil, în secţiunea „Info Producători”, cerinţele privind codul de bare şi logo-ul SGR.

Înregistrarea în baza de date a Sistemului de Garanţie-Returnare şi semnarea contractelor cu administratorul sistemului reprezintă o obligaţie legală conform Hotărârii de Guvern nr. 1074/2021.

„Companiile vizate pentru înregistrare sunt producătorii şi importatorii de băuturi, dar şi companiile care comercializează băuturi către consumatorii finali, inclusiv magazinele online, operatorii care vând prin intermediul automatelor, industria HoReCa, dar şi cei care comercializează aceste produse ca şi gamă complementară (ex. librării, magazine de electrocasnice şi electronice etc). Toţi operatorii economici care încă se află în etape intermediare sunt încurajaţi să finalizeze cât mai repede procesul de înregistrare pe platforma www.returosgr.ro, acesta fiind o condiţie legală obligatorie pentru desfăşurarea, în continuare, a activităţii comerciale. Hotărârea de Guvern care reglementează funcţionarea Sistemului Garanţie Returnare prevede sancţiuni pentru producătorii şi comercianţi care nu vor fi înregistraţi în platforma informatică. Sistemul Garanţie Returnare este unul dintre cele mai ample şi de impact proiecte de mediu pe care le va implementa România, în următorii ani”, se menţionează în comunicat.

Reprezentanţii RetuRO Sistem Garanţie-Returnare menţionează că, pe toată perioada înscrierii, se oferă asistenţă prin call-center, la numărul de telefon: 021/2070009. Accesul la un operator este disponibil de luni până vineri între orele 9:00 – 18:00, cu excepţia sărbătorilor legale.

Până în prezent, în platforma RetuRO s-au înscris 63.233 de operatori economici (comercianţi şi producători), dintre care 1.557 sunt producători. Din totalul operatorilor economici aflaţi în sistem, 42.466 au parcurs toate etapele procesului de înregistrare.

RetuRO Sistem Garanţie Returnare S.A. a fost creat de un consorţiu din trei acţionari privaţi (Asociaţia Berarii României pentru Mediu, Asociaţia Producătorilor de Băuturi Răcoritoare pentru Sustenabilitate şi Asociaţia Retailerilor pentru Mediu) şi un acţionar public, statul român, prin Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor (MMAP).

Administratorul SGR va asigura transparenţă asupra cantităţilor de ambalaje pentru băuturi puse pe piaţă şi returnate de consumatori, contribuind la dezvoltarea durabilă a României, prin gestionarea responsabilă a deşeurilor de ambalaje, în vederea atingerii ţintelor de reciclare impuse României de către Uniunea Europeană.

SGR este conceput pentru a încuraja returnarea ambalajelor de băuturi de unică folosinţă în vederea reciclării şi reprezintă unul dintre cele mai importante proiecte de economie circulară din România.

Începând cu data de 30 noiembrie 2023, românii vor plăti o garanţie de 50 de bani când vor cumpăra o băutură îmbuteliată (apă, băuturi răcoritoare, bere, cidru, vin, băuturi spirtoase) de la un comerciant. Ulterior, după golirea ambalajului, consumatorul va trebui să îl aducă într-unul dintre punctele de returnare organizate de comercianţi, iar în schimb consumatorul va primi înapoi, pe loc, valoarea garanţiei plătite iniţial, fără a fi condiţionat de prezentarea bonului fiscal.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Author

2 Comentarii

  1. Ne-am intors de unde am plecat istetilor.Pe timpul lui Ceasca se returna borcane,sticle fara sa mai platim in plus.Ce fac astia acum e o smecherie de marketing sa le creasca vanzarile .Azi un 50 de bani,maine un cinzeci,se aduna la pusculita producatorilor.Se mizeaza ca sute de mii de consumatori nu vor aduce inapoi ambalajele.Nu face drumul pentru un Gheoghe sau Ion de la tara sa vina cu sacosele pline de borcane goale la oras.Nici nu cred ca la magazinele satesti patronii vor primi inapoi ambalajele pentru reciclare.Astia pun in buna traditie romaneasca carul inaintea boilor.Faceti intai conditii sa se poata adunca ambalajele reciclabile si in ultima comuna ,si pe urma dati legea.N-ai cu cine…Daca ar durea prostia s-ar auzi numai urlete din dealul Cotroceniului si Palatul Parlamentului.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.