Slăbiciunile celui mai puternic constructor român de autostrăzi

UMB, compania deținută de Dorinel Umbrărescu, ambalează motoarele să termine în acest an două segmente de șosea rapidă, însă dă dovadă de slăbiciune pe alte segmente unde ritmul de lucru lasă de dorit. Conform celor de la Pro Infrastructura, ONG-ul care monitorizează lucrările de infrastructură mare din țară, UMB s-a extins prea mult, depășindu-și cu mult capacitatea de lucru în toate șantierele pe care le are deschise.

”UMB, prea puțină marmeladă la atâta pâine. V-am avertizat încă din toamna anului 2022 că UMB vrea tot caimacul și i se poate apleca. Iată ce vă ziceam în 22.09.2022: „În mod evident, ar depăși cu mult capacitatea lor actuală care nu poate fi dublată peste noapte, pe A7 având execuție directă cu termene foarte scurte”, au spus cei de la Pro Infrastructură. Conform acestora, UMB este întins ca marmelada pe prea multe felii de pâine, 10 la număr doar pe Autostrada A7, Autostrada Moldovei. ”Așa că a intrat în „Clubul 2% pe lună” alături de repetenții clasei, fapt evidențiat fără echivoc chiar de cifrele oficiale date de CNAIR, confirmând cele mai rele temeri ale noastre din 2022”, au afirmat cei de la Pro Infrastructură.

Pe cele 5 loturi ale A7 de la nord de Focșani, între Domnești și Pașcani, adică pe 137,7 km (54%) din totalul de 255,7 km contractați de UMB dintre Buzău și Pașcani, avansul fizic oficial raportat de CNAIR în noiembrie este cuprins între 1% (unu %) și 3% (trei %). Adică aproape nimic, la 6-7 luni de la emiterea ordinelor de începere lucrări în mai 2023. Iar termenul de execuție este de 30 luni la fiecare.

”Ați spune că se concentrează pe restul de 46% unde stau mai bine. Nu, nu stau. Focșani-Domnești este la 15% după 7-8 luni de la emiterea ordinului de începere (OIL), deci 2% pe lună, tot 30 luni execuție. Loturile 2 și 3 din Buzău-Focșani sunt la 23%, respectiv 25% după 9-10 luni de la OIL, adică 2,5% lunar. Aici este chiar mai sever contractul: 26 de luni execuție directă! Același ritm jalnic avem și pe loturile 1 și 4 din Buzău-Focșani care sunt la 23%, respectiv 27% după 11-12 luni de la OIL, deci vreo 2,2% avans fizic lunar, în medie. Acestea două sunt singurele tronsoane din cele 10 ale UMB de pe A7 care au termen de finalizare în 2024, mai precis în august. În condițiile date, imposibil de respectat.

Dacă aceste cifre de „progres” fizic erau făcute de orice alt antreprenor, îi vedeam la televizor pe ministrul Grindeanu și pe șeful CNAIR Pistol, fluturând amenințător rezilierea contractelor. Dar statul este doar pentru unii mumă, pentru ceilalți e ciumă.
Este fix predicția noastră devenită realitate. UMB nu și-a putut dubla capacitatea peste noapte: pe 54% din A7 nu face mai nimic, iar pe restul de 46% gâfâie. Ba chiar putem spune că am fost optimiști fiindcă și alte șantiere suferă! Pe A3 Nădășelu-Zimbor-Poarta Sălajului nu mai au mobilizarea din trecut. Și mai ales Tronsonul 4 DEx12 Craiova-Pitești este foarte întârziat.
Într-adevăr, UMB încearcă să închidă cât mai repede din șantiere, vezi A0 Nord lotul 2 și DEx12 Slatina-Colonești, dar forța considerabilă a UMB este clar împrăștiată pe mult prea multe fronturi”, au mai punctat reprezentanții ONG-ului.

Conform acestora, UMB este, de departe, cel mai puternic și mai muncitor antreprenor din infrastructura rutieră din țara noastră. ”Dar ar fi bine să recunoască spășit că, din ambiția stupidă de a face TOATĂ autostrada care-i trece prin fața sediului, s-a întins peste dublul capacității reale. UMB are în tolbă 80% din autostrăzile finanțate prin PNRR, adică 341 km din totalul de aproape 430 km din program pe A8, A7, A3 și A1. Și riscă să iasă din termenele contractuale, să pună România în poziția ratării țintelor (și banilor) din PNRR, să-și păteze reputația greu construită în toți anii ăștia și, cel mai grav, să treacă peste limitele roșii auto-impuse și să-și omoare, la propriu, muncitorii”, au conchis oficialii Pro Infrastructură.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 3
Cosmin Pam Matei 4703 Articole
Author

13 Comentarii

  1. Mafiotilor securisti de la PRO infra STRUCTURA le este dor de americanii dupa care regreta dar si dupa alti constructori de afara ale caror tronsoane se surpa de trei ori pe an. Este clar ca Dorinel cel strans la punga nu are nevoie de tamaitori publici.

  2. De ce as crede cifrele unui oneghe ? Intotdeauna, cine plateste, comanda !

  3. Pro Infra Structura – ong-ul lui Drula ….. Cotidianul se declaseaza profesional citand din elucubratiile unor neo-marxisti. Sau poate Cotidianul are ceva interese financiare alaturi de USR……

  4. Abia are 30 de ani ! ONG de gandaci! Mai bine era bagat pe toata autostrada Pitesti Sibiu !

  5. daca se lucreaza scump, macar sa se faca ceva. Din pacate, lucram scump, prost si lent. Sii ce este mai grav, nu mai avem angajati cu scoala si dragoste pentru meserie…

  6. Noi vedem cu ochii, că doar mergem prin ţară. Vreţi să manipulaţi, de ce vă revoltaţi aşa de mult împotriva unul muncitor român? Străinilor nu le ziceţi nimic, ba îi aplaudaţi când contestă, lenevesc, tărăgănează, ca să dureze cât mai mult o lucrare. Vă revoltă cumva că şi capitalul românesc prinde chiag?

  7. Romania fara ONG-uri? zeci de oameni de bine ar muri de foame sau ar trebui sa se angajeze, iar fara experienta nu prea gasesc patroini filantropi, zilele astea o protestatoare de profesie renunta ca nu mai primeste sprinjin pt celulita…

  8. Ce sa faca si onegheul lui peste… Ataca pe romanii care vor sa faca ceva. Onegheului ii lasa gura apa dupa strainii gen bechtel care iau miliarde si lasa 3 stalpi in camp in urma lor

  9. Pot mirosi de la o posta banii platiti pentru acest articol.
    Macar puneti P de la publicitate.
    Mai sunt si oameni naivi care inca mai cred in presa.

  10. ONG-ul asta mai stie ceva decit sa critice? Din ce bani traieste? Sigur, UMB a luat cam mult, dar a aratat ca poate.. Altii n-au facut mai nimic, au tras de timp si au incasat bani..

  11. Cei care ,,muncesc’ in ONG-uri ar trebui sa faca lucruri concrete nu sa critice toata ziua .
    Mergeti si lucrati in santiere si dupa aceeia aveti credibilitate atunci cand afirmati ceva.
    La munca nu la dat cu gura.

  12. Guvernul si Statul Roman sa ajute de urgenta compania constructoare de autostrazi condusa domnului Umbrarescu, care este un mare roman, daca se afla in nevoie. Sunt convins ca singura companie romaneasca constructoare de autostrazi isi va respecta angajamentele asumate. Atentie domnule Grindeanu, nu lasati prada ONG-urilor ticaloase si compania aceasta, cum au facut cu Nelu Iordache, Casuneanu si toti ceillati constructori romani de autostrazi care acum zac prin puscarii. Cum e posibil ca astazi, primari si manageri constructori de mare valoare sa zaca in puscariile capitaliste romanesti…?!

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.