T1 2017 – ING a ajuns la 8% cotă de piață în creditare

ING România a înregistrat rezultate solide în primul trimestru al anului 2017, continuând să se concentreze pe experiența clienților și dezvoltatea serviciilor digitale.

Profitul brut a ajuns la 120 milioane RON (+22 milioane RON față de aceeași perioadă a anului trecut) datorită creșterii considerabile a veniturilor (52 milioane RON) și menţinerii sub control a costurilor.
Portofoliul de credite a ajuns la 18,5 miliarde RON la finalul lunii martie 2017, o creștere de 28% pe parcursul ultimelor 12 luni. Cota de piață în creditare a crescut la 8%, de la 6,3% în martie 2016.
Tot în ultimele 12 luni, ING a atras mai mult de 125.000 de noi clienți activi, o creștere netă de 14% față de finalul lunii martie din 2016.

Veniturile totale au crescut cu 19%, atingând 323 milioane RON, datorită creşterii afacerii și a numărului de clienți activi. Costurile operaționale au ajuns la 176 milioane RON, cu 15% mai mult comparativ cu aceeași perioadă din 2016, tot ca urmare a dezvoltării afacerii, dar și a investițiilor în infrastructura IT, a costurilor cu noii angajați și a costurilor de reglementare.

Costurile de risc s-au majorat, ajungând la 27 milioane RON, de la 19 milioane RON raportate în primele trei luni ale lui 2016, în urma creșterii volumului de credite. Rata creditelor neperformante continuă să rămână sub media pieței și, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2016, a scăzut cu 0,9 puncte procentuale, până la nivelul de 3,7%. Profitul brut atinge 120 milioane RON, cu 22 milioane RON mai mult față de finalul lunii martie 2016, datorită creșterii veniturilor (+52 milioane RON), dar și a unui bun control al costurilor operaționale și de risc.

Portofoliul de credite a ajuns 18,5 miliarde RON la finalul lui martie 2017, o creștere de 28% pe parcursul ultimelor 12 luni. Principalii factori de creștere au fost creditele pentru persoane fizice și companii mari. În cazul creditelor pentru persoane fizice, trendul pozitiv s-a resimțit și în primele trei luni ale lui 2017, ducând ING la o cotă de piață în creditare de 8%, de la 6,3% în martie 2016. Creditele în RON au crescut cu 45% comparativ cu primul trimestru din 2016, apropiindu-se de nivelul de 13 miliarde RON. Portofoliul de credite este bine echilibrat între segmentele persoane fizice și juridice. Împrumuturile pentru IMM-uri au crescut cu 33%, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.

Fondurile atrase de la clienţi au ajuns la 23 miliarde RON, cu 20% mai mult față de martie 2016, astfel încât ING a atins o cotă de piață de 8% pentru depozite, de la 7,3% în martie 2016.

„Începutul lui 2017 a continuat creșterea organică pe care ING a raportat-o și în utimii ani, cu o cotă de piață care crește constant atât în segmentul creditării, cât și al depozitelor, cu un portofoliu bine echilibrat și o atenție sporită pe dezvoltarea serviciilor digitale și pe inovație. Obiectivul nostru rămâne să construim banca digitală a viitorului. Astăzi, 30% dintre clienții activi care folosesc servicii bancare digitale au ales ING, iar aceștia realizează 51% dintre tranzacțiile digitale bancare în România”, a declarat Michal Szczurek, CEO ING Bank România.

În ultimele 12 luni, ING a atras mai mult de 125.000 noi clienți activi, o creștere netă de 14% comparativ cu nivelul raportat în martie 2016. Numărul clienților care își încasează în prezent venituri recurente într-un cont ING a crescut cu 21% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, însumând aproape 600.000 de persoane.

Adaptându-se constant la așteptările clienților și la stilului lor de viață, oferta ING CardComplet aduce mai mult confort și mai multe beneficii – comisioane zero la retrageri de numerar, de la orice ATM, din orice loc din lume, pentru cei care își încasează salariul la ING și care fac cel puțin o plată pe lună, cu cardul sau prin Home’Bank. Iar pentru a face mai ușoară utilizarea aplicaţiei ING Home’Bank pentru mobil, au fost lansate în 2017 opţiunea de a alege un nume de utilizator personalizat şi autentificarea prin amprentă digitală.

În martie 2017, eforturile și rezultatele ING au fost recompensate public în cadrul premiilor Mastercard Bank of the Year. ING a fost desemnată Cea mai inovatoare instituție financiară iar ING Home’Bank a câștigat premiile pentru Cel mai bun serviciu online și Cea mai bună aplicație de mobil.

Rezultatele ING Group

ING a anunțat rezultate solide pentru primul trimestru din 2017 datorită creșterii afacerilor și scăderii costurilor de risc. Profitul net a scăzut la 1.143 milioane euro de la 1.257 milioane euro raportat la finalul lui martie 2016, scădere explicabilă prin vânzarea ultimelor acțiuni NN Group care au avut loc anul trecut în aceeași perioadă și care au însumat 506 milioane euro net.

Astfel, rezultatul net din activităţile curente în primul trimestru din 2017 reprezintă o creștere a operațiunilor cu 52,2%, la nivelul celor 1.143 milioane euro, de la cei 751 milioane euro raportați la finalul lui martie 2016.

Mai multe detalii privind rezultatele financiare ale ING Group sunt disponibile aici.

Notă: (*) Rezultate financiare consolidate ale ING România, pregătite în conformitate cu International Financial Reporting Standards (IFRS) şi normele ING Group pentru contabilitate managerială.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.