Ți-a întârziat avionul sau ți s-a anulat zborul? Iată ce trebuie să faci

Informația că erupția vulcanului Etna din Sicilia va perturba circulația avioanelor ridică o problemă: Cine plătește pentru zborurile anulate sau întârziate? Cum sunt protejați călătorii? Ce drepturi au aceștia? Cotidianul.ro oferă câteva răspunsuri la aceste întrebări, mai ales că „Un pasager corect informat este cel care va putea acționa corect, legal și de bun simț“. Așadar:

Cod roșu pe cerul Europei după erupția Etnei

Drepturile pasagerilor în transportul aerian, prevăzute de UE, se aplică:

  • Dacă zborul este efectuat pe teritoriul UE (indiferent dacă este operat de o companie din UE sau din afara UE)
  • Dacă aterizați pe un aeroport din UE venind din afara Uniunii, iar cursa este operată de o companie din UE
  • Dacă decolați de pe un aeroport din UE către o țară din afara Uniunii, indiferent dacă zborul este operat de o companie din UE sau din afara UE
  • Dacă nu ați primit deja anumite compensații (despăgubiri, redirecționare, asistență din partea companiei aeriene) pentru probleme legate de zbor în baza legislației relevante a unei țări din afara UE.

Călătoriile din Regatul Unit către țări din UE

Începând cu 1 ianuarie 2021, normele UE privind drepturile pasagerilor care utilizează transportul aerian nu se aplică în cazurile de refuz la îmbarcare, anulare sau întârziere a zborurilor din Regatul Unit către UE dacă zborul este operat de un transportator din Regatul Unit sau de un alt transportator din afara UE, chiar dacă ați rezervat zborul înainte de această dată. Cu toate acestea, normele UE continuă să se aplice și după 1 ianuarie 2021 în cazul în care zborul dumneavoastră din Regatul Unit către UE este operat de un transportator din UE, cu excepția cazului în care ați primit deja compensații în temeiul legislației Regatului Unit.

UE înseamnă, în acest context, cele 27 de state membre, inclusiv Guadelupa, Guyana Franceză, Martinica, Réunion, Mayotte, Saint-Martin (Antilele Franceze), Azore, Madeira și Insulele Canare (dar nu și Insulele Feroe). Normele UE se aplică, de asemenea, zborurilor către și dinspre Islanda , Norvegia  și Elveția.

Zborul de plecare și zborul de întoarcere sunt întotdeauna considerate zboruri separate, chiar dacă sunt părți ale aceleiași rezervări. În unele cazuri, compania care operează zborul (operatorul aerian) s-ar putea să nu fie cea de la care achiziționați biletul. În caz de probleme, doar compania care operează zborul poate fi trasă la răspundere. În cazul în care o companie aeriană închiriază o aeronavă cu tot cu echipaj de la o altă companie aeriană (sistem „wet lease”), responsabilitatea operațională pentru zbor îi revine companiei care închiriază aeronava deoarece, în temeiul legislației UE (Regulamentul 261/2004), ea este cea care operează zborul.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1

2 Comentarii

  1. In loc de orele 12,00 pleci la 14,00 și trebuia să aterizezi la 15,30, dar aterizezi la 16,35. Deci, decolezi la 14,00 in loc de 12,00 și aterizezi la 16,35 in loc de 15,30, pentru că, recuperează ceva timp de zbor și timpul de la care se pleacă pentru recuperare e de 3 ore, nicio șansă de recuperat bani. Mai stai și aștepți pe Otopeni 2,1/2 ore până la plecarea unui microbuz pentru care ai platit anticipat bilet, ajungi după miezul noptii in loc de orele 20,15. Credeți că sunt fraieri cei care au făcut legea? Sub nicio formă! E valabil doar pentru cei care au cel puțin 4 ore întârziere ie aeroport fara că avionul sa recupereze din timpul de întârziere.

  2. Asta se numeste publicitate mascata la pipitze cu blugii pe kr si ochelari de soare sau baietzasi firchizuiti cu tarabe de apartament,in standby dupa fraieri,la care sa le perceapa cate o taxa pentru scoaterea drepturilor.Iar apoi,gibonul sau tuta va realiza ca nu a facut ata cat fata.Mai trebuia sa spuneti si HelpAir si GATA.Ce aveti voi ? DREPTURI ? Da.Dreptul sa luati teapa ! Pai,cand am ramas in San Francisco,fiindca in Europa era urgie de zapada si avionul nu a mai plecat,erau pasageri care dadusera 4000 $/bilet (Business sau First) si colac peste pupaza li s-a pierdut si bagajul.Ce au primit ? O MARE mecla marca British Airways si doar prima noapte la hotel.A doua,pe gresie sau la hotel pe banii proprii.Nii,ma,chiar atat de naivi sunteti ? Sau de-abia acum ati descoperit avionul ?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.