Transportatorii cer plafonarea prețurilor la combustibili

Federaţia Operatorilor Români de Transport (FORT) solicită Guvernului României plafonarea preţurilor carburanţilor la tarife maximale după modelul statelor vecine.

„Aceasta este unica soluţie ce se poate aborda pe termen scurt pentru consumatorii persoane fizice şi juridice, până când toţi factorii instituţionali rezolvă dilema sau trilema economică ce a generat fenomenul de la pompe”,se menţionează într-un comunicat remis luni de organizaţie.

„Ţări precum Ungaria şi Slovenia, în care politicienii nu invocau stocurile de ţiţei ce ar trebui să ne liniştească pe toţi, aşa cum se întâmpla în urmă cu trei luni în România, au plafonat preţurile carburanţilor pentru consumatorii interni, persoane fizice şi juridice. Ne dorim să aflăm la 3 luni de la acele declaraţii, de la orice oficial al statului român, care este legătura între stocurile invocate şi preţurile de la pompă. Se pare că acest guvern, nu a găsit încă, în trei luni, un specialist care să răspundă întrebării de mai sus”, spun transportatorii.

FORT consideră benefică iniţiativa legislativă parlamentară prin care cota TVA aplicată în serviciile publice de transport rutier de pasageri ar urma să scadă la 5% însă, solicită Guvernului ca aceasta să ia forma unei Ordonanţe de urgenţă pentru a putea avea efecte imediate, urmând ulterior să fie transmisă Parlamentului pentru promulgarea prin lege.

„Fără aceste măsuri, atât sectorul transporturilor dar şi celelalte activităţi economice şi sociale se blochează în contextul în care pentru luna iulie au fost deja anunţate, ‘pe surse’, preţuri la pompe cu 3 lei mai mari în medie decât cele actuale”, concluzionează FORT.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1
Author

9 Comentarii

  1. guvernul nu intervine impotriva acestor hoti care scumpesc combustibilul cum si cand vor muschii lor,ducand tara in faliment total.Solutia este iesirea tuturor oamenilor in strada,blocarea benzinariilor,pana cand preturile se vor plafona,si celor care nu vor sa se conforme inchiderea acestora.

  2. Popescu e regina energiei din Romania, Werner e regele, noi nu suntem Polonia Ungaria sau Bulgaria , la noi e incoruptie, au fost votați să facă o treabă și ei o fac

  3. Hopa, iaca vecinu Orban nu e chiar atat de prost (si rau)?
    By the way, jermanii deja se gandesc sa taxeze extraprofitul companiilor energetice, tot dupa modelul vecinilor.

  4. Spuneti cand si blocam toate drumurile . Cand , incepe miscarea impotriva societetii de stat austriaca care ne jecmaneste ? Data si incepem !

  5. @Stanica – bugetul tzarii sta in picioare pe taxele, accizele si TVA-ul pe carburanti si energie… din ce crezi tu ca platesc astia salariile si pensiile speciale.

  6. Transportatorii vor ca statul sa le plateasca combustibilul, sa le plateasca contributiile la pensie si sa le subventioneze salariile. In capitalism, patronii trebuie doar sa castige !

  7. Putin e vinovat, nu Werner Popescu care au vândut pe nimic energia și acum cumpără la preturi de patru ori mai mare de la aceeasi. Gălbejiți mai speră la cinci la sută la vot. Își comanda sondaje că poate cine știe crede cineva scorul de 25 la suta

  8. Cer plafonarea preturilor dar microbuzele de transport cresc preturile la fiecare 3 luni sau la 6 luni. Misto, da?

  9. Trenul este cel mai ieftin mijloc de transport. Cand vrei sa te deplasezi ca futbolistii, scoti banul din patista.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.