Principalele prevederi ale ordonanței adoptate vizează:
- Ajustarea prețurilor la proiectele de investiții în concordanță cu evoluția prețului la materiale și utilități, pentru a elimina blocajele în implementare, prin raportare la indici anuali publicați de INS și de creșterea costului în construcții estimată de Comisia Naţională de Strategie şi Prognoză. De asemenea, pentru majorarea valorii eligibile a cheltuielilor unui proiect, beneficiarul fondurilor externe nerambursabile trebuie să utilizeze cel puțin 50% din valoarea eligibilă alocată prin contractul de finanțare;
- Reglementarea problemelor de proprietate publică în special pentru administratorii care dețin terenuri proprietatea statului pentru a permite autorităților publice locale să implementeze proiecte cu impact asupra calității vieții oamenilor precum cele de regenerare și mobilitate urbană.
În prezent, trecerea imobilelor din proprietatea statului în administrarea beneficiarilor este un proces greoi, care poate avea o durată de până la 12 luni, iar prevederile adoptate miercuri asigură diminuarea timpului necesar acestor proceduri și accelerarea implementării proiectelor.
Era necesară stabilirea cadrului legal prin care imobilele proprietate a statului trec în administrarea temporară a autorităților locale beneficiare de proiecte finanțate prin fonduri externe nerambrusabile, în vederea diminuării timpului necesar acestor proceduri si a accelerării procesului de accesare și implementare proiectelor.
- Acordarea de sprijin pentru proiectele de cercetare și transfer tehnologic, astfel încât institutele de cercetare să aibă asigurate condițiile necesare pentru transferul rezultatelor cercetării în piață și pentru întărirea parteneriatelor cu mediul de afaceri;
- Implementarea instrumentelor de finanțare moderne pentru a asigura sustenabilitatea proiectelor, mai ales cele derulate de sectorul privat;
- Accesul gratuit pentru persoanele cu dizabilități, pensionari cu venituri reduse, veterani și văduve de război la reabilitarea termică a blocurilor de locuințe;
OUG aprobată miercuri actualizează Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 18/2009, astfel că următoarele tipuri de proprietari vor fi categoria celor pentru care se acorda ajutoare de natură socială, cheltuieli, a următoarelor categorii de beneficiari:
a) persoane cu handicap sau familii cu persoane cu handicap aflate în întreținere;
b) persoane singure/familii care, în ultimele 3 luni anterioare efectuării anchetei sociale de către autoritatea administrației publice locale, au realizat venituri medii nete lunare pe persoană singură/membru de familie sub câștigul salarial mediu net pe economie;
c) veterani de război şi soți/soții supraviețuitori/supraviețuitoare ai/ale acestora;
d) pensionari, indiferent de statutul acestora, ale căror venituri medii nete lunare pe persoană singură/membru de familie sunt sub câștigul salarial mediu net pe economie;
e) persoane aflate în sărăcie energetică (n.r. persoana singură/familia care, din motive de sănătate, vârstă, venituri insuficiente sau izolare față de sursele de energie, necesită măsuri de protecție socială și servicii suplimentare pentru a-și asigura cel puțin nevoile energetice minimale).
- Ca urmare a solicitării includerii unităților de cult în grupul țintă eligibil pentru finanțarea unor proiecte de regenerare urbană, s-a reglementat cadrul normativ pentru a permite accesul unităților de cult la fonduri europene pentru a reabilitarea patrimoniului istoric și valorificarea acestuia.
Prin proiectele de regenerare urbană care vizează intervenții la nivelul unităților de cult se urmărește:
- Renovarea, consolidarea sau reabilitarea clădirilor și terenurilor publice, inclusiv reconversia funcțională a acestora, cu o atenție specială asupra reducerii riscului seismic, ameliorării performanțelor energetice, a instalațiilor și infrastructurii asociate, inclusiv prin promovarea de soluții tehnice inovative;
- Conservarea, punerea în valoare și dezvoltarea moștenirii culturale și istorice;
- Reconsiderarea mobilității urbane, îmbunătățirea accesibilității și a legăturilor cu zonele înconjurătoare;
În Registrul entităților/unităților de cult se pot înscrie următoarele categorii de entități: asociații, fundații, unități de cult, instituții publice, precum și alte entități înființate prin intermediul instanțelor judecătorești.
Zice că în biserici tirajul horn însuflețește bolta sfinților și că la 8-14 grade corpurile se pastrează cel mai bine și că mucegaiurile nu atacă „unghia îngerească”; în biserică e bună racoarea, nu ține că de-ar veni Cristos și-ar întreba ce ați facut în 2000 de ani?, am raspunde: _Plastic!
„la nivelul unităților de cult se urmărește…inclusiv reconversia funcțională a acestora,”
-le baga jacuzzi
Daca se ocupa romanul Bolosh atunci se poate presupune cam pentru ce biserici va scoate banii. Bisericile ortodocsilor in majoritatea lor sclipesc a curatenie si ingrijire. Aproape toate cele vechi au fost renovate pe banii credinciosilor harnici si ai patriarhiei. Si atunci cui se dau banii?
lasati tovarashi, ca rezolvam si cu tacerea cultelor…dezbinare prin mita, astfel incat sa avem o masa de manevra lgbtq+ favoraaabilaaa….noi, sa mai sifonam niste bani din pnrr…