USR, numărând navele rusești din Portul Constanța

Un număr de 43 de nave rusești au intrat Portul Constanța și au ieșit din acest port în intervalul 6 martie-4 aprilie, transmite USR.

USR a prezentat o analiza vaselor rusești care au intrat Portul Constanța și au ieșit din acest port, „astfel încât Executivul să poată lua fără întârziere decizia sistării schimburilor comerciale cu Rusia”.

„În intervalul 6 martie – 4 aprilie 2022, au fost 43 de intrări și ieșiri în/din Portul Constanța ale unor nave aparținând Federației Ruse. USR vine, astfel, în sprijinul premierului Nicolae Ciucă, după ce acesta a lăsat a se înțelege că nu știe exact ce se întâmplă în Portul Constanța și că va fi făcută o analiză înainte de a lua o eventuală decizie de stopare a comerțului cu Federația Rusă”, potrivit unui comunicat de presă.

Cătălin Drulă, președintele interimar al USR, a reluat luni, după ședința Biroului Național al USR, solicitarea de sistare a comerțului cu Rusia.

„Am decis să cerem Guvernului sistarea oricărei forme de comerț cu Rusia. Asta înseamnă și gaz, și petrol. Și România, și Uniunea Europeană trebuie să facă același lucru: să înceteze să finanțeze campania de război a acestui dictator nebun care ucide copii nevinovați. Vasele aflate sub pavilion rusesc continuă să intre în Portul Constanța, am dat exemple clare de vase care intră sub pavilion rusesc, își descarcă marfa, banii circulă și Rusia e finanțată. Guvernul român trebuie, de urgență, să sisteze comerțul cu Rusia și să aibă curaj să meargă după banii rusești. Banii rusești sunt legați de multe firme, de multe interese politice, legate de mediul politic din România și nu există un apetit pentru a-i urmări până la capăt”, a declarat Cătălin Drulă.

O solicitare similară a fost formulată de președintele interimar al USR și pe data de 21 martie.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Author

11 Comentarii

  1. Și reduși și ticăloși iubitorii ăștia de leghebetei. Au încercat cu waxul, acum o dau cu ciolovecii. Bine că, astfel, se lămurește lumea cu privire la nemernicia lor.

  2. Deci vrei să le interzici micuțule USR, căci altfel nu le-ai număra. Da cu economia țării pe care ați pus-o la pământ ce facem? Că vine și nota de plată în curând. O să e dați afară din casă? S-o credeți voi bă că se va întâmpla asta.

  3. Politicienii tembeli ai lui Ciolosh sunt cei mai inraiti dusmani ai romanilor si intereselor acestora. USR trebuie desfiintat de urgenta.

  4. Dragii mei homalai și lesby din USR, știm, cunoaștem unde trebuie să ajungem, anume k Rrumanistanul să declare război Federației Ruse. Dar, voi veți lupta în prima linie, ori va asta ma Îngrijorează, ar fi păcat nu? Sa va dea orașele și satele voastre de baștină numele unor străzi,sau ulițe, post mortem?

  5. Cine sunt useristi? Niste naziști care vor sa bage Romania in război de partea lui Soros! Decontați băieți, decontați! La următoarele alegeri nu veți lua nici 5%.

  6. Imbecilul ăsta nu știe că navele rusești transportă și mărfuri care nu vin din Rusia. Navele sunt doar sub pavilion rusesc. Dar un tâmpitul de userist de unde să știe.

  7. Vreau de la useristi si solutii de inlocuire a marfurilor aduse de navele sub pavilion rusesc!Asa cu interzicem interzicem nu este o solutie!!!Daca sunteti in stare politicieni sa inlocuiti marfurile rusesti cu altele la preturi comparabile ok!Daca nu lasatima cu gargara!Pina la urma daca este sa stam si sa judecam nu stiu daca ucrainienii au fost intrebati de politicieni daca vor sa ajunga la razboi!Dat fiind faptul ca avem in Romania niste politicieni total nepregatiti cu oameni la conducerea tuturor partidelor si chiar a tarii total neprofesionisti este necesar un referendum in Romania cu intrebarea daca romanii sunt sau nu de acord cu masurile impuse impotriva Rusiei!Avem cele mai mici salarii,pensii din UE si ajungem la o saracie lucie !Si daca este sa ajungem la saracie macar sa fim intrebati daca suntem de acord!Sa stai in parlament si sa vorbesti de restrictii este usor avind salariu mare,mincare ieftina,motorina gratis,cazare moaca!

  8. Astia sunt „profesionistii” de tip Dulau? Astia care nu inteleg ce e ala „transport maritim”? Astia numara navele sub pavilion rusesc si traiesc in nebuloasa „asta e comert cu Rusia”. Bai habarnistilor, pavilionul navei nu inseamna nimic in raport cu marfa. Nimic. Zero. Simplificat: entiatatea proprietara de nava, numita in general „armator” a fost angajata de catre entitatea proprietara de marfa, numita in general „charterer” sa transporte o marfa din punctul A – sa zicem Constanta – catre punctul B – sa zicem Port Said Egipt. Charterii majori de cereale din portul Constanta sunt – mai toti – cu sediul in Elvetia si Luxemburg. In acest context, ce activitati comerciale executa Romania cu Rusia? A se tine cont ca dreptul de port se revoca in situatia de razboi intre statul care detine portul si statul de pavilion al navei. Nu este cazul. Acest drept se mai revoca in caz de blocada. Aceasta este in discutie, dar UE inca nu a instituit-o. Si o ultima chestie: in portul Constanta, o nava sub pavilion rusesc a descarcat o marfa cu destinatia originara Mariupol. Care, evident, avea un primitor ucrainean. Dar, din motive de singuranta, invocand clauza „safe harbour” din Charter Party, a decis de comun acord cu primitorul sa o descarce la Constanta.
    Drula, ai fost NUL ca minustru al transporturilor. Crezi ca de cand nu mai esti ministru intelegi mai mult?

  9. Bai Nenea Strula, cu marfa aia care deja e platita de firme romanesti ce faci?

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.