Val de mesaje, după anunțarea noilor planuri pentru liceu

Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, arată că una din schimbările importante prevăzute de noile planuri-cadru pentru învățământul liceal este că

De B C
Val de mesaje, după anunțarea noilor planuri pentru liceu

Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, arată că una din schimbările importante prevăzute de noile planuri-cadru pentru învățământul liceal este că

Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, arată că una din schimbările importante prevăzute de noile planuri-cadru pentru învățământul liceal este că numărul de ore nu mai este alocat unor discipline în primul rând de către minister, ci au un cuvânt mai important de spus școala și elevul.

David menționează că dezbaterea planurilor-cadru pentru învățământul liceal a atras sute de mesaje pe adresa ministerului, ceea ce dovedește un interes crescut pentru acest subiect.

‘Mă bucur că proiectele de planuri-cadru pentru învățământul liceal au stârnit deja un interes atât de mare, primind în nici 24 de ore sute de mesaje. Este normal, iar asta arată că ne pasă de viitorul copiilor noștri! Avem câteva săptămâni pentru analize serioase și discuții constructive, decizia finală urmând a se lua în luna mai, într-un consens cât mai larg’, a declarat Daniel David, citat într-un comunicat transmis, sâmbătă, de Ministerul Educației.

Ministrul precizează că, în ciuda unor interpretări greșite legate de ‘afectarea unor discipline și ore’, de fapt decizia se duce mai mult spre școală și elevi, iar prin această descentralizare este încurajată autonomia și performanța, pentru a se păstra sau chiar a se crește numărul actual de ore la anumite discipline.

David a reiterat ideea că aceste propuneri trebuie gândite în interesul elevilor, susținând profesorii în acest demers, dar și implicarea părinților, astfel încât elevii să devină ‘buni specialiști, buni cetățeni și oameni echilibrați și mulțumiți de propria viață’.

‘Pentru a avea buni specialiști, ne trebuie accentuarea competențelor de specialitate, mai ales în clasele XI/XII; nu ne oprește nimeni însă să avem abordări mai transdisciplinare și la acest nivel (istorie la profilul real sau științe la profilul uman), dacă școala și elevii doresc asta (prin orele de CDEOȘ), dar acest lucru nu mai este impus de minister, ci lăsat la autonomia/libertatea școlii și elevilor. Tot într-o logică transversală și ținând cont de caracteristicile societății de astăzi, am lăsat tehnologia informației și comunicațiilor în toți anii din trunchiul comun (din nou, orele putând fi, unde se dorește, suplimentate prin CDEOȘ)’, a spus Daniel David.

Dezbaterea națională presupune patru întâlniri cu prezență fizică, organizate în centre academice istorice în București (11 februarie), Cluj-Napoca (14 februarie), Iași (25 februarie) și Timișoara (4 martie).

După dezbaterile cu prezență fizică va fi organizată o dezbatere online, în data de 6 martie.

Dezbatere națională pe planurile-cadru pentru liceu

Distribuie articolul pe:

22 comentarii

  1. Stau si ma intreb ce fac si ce au in cap in aceasta perioada profesorii de istorie (in primul rand) si cei de geografie !
    Cred ca ei ar trebui sa protesteze in toata tara pentru aceasta PORCARIE care se petrece !

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.