Verdictul în cazul Bogdan Gigină, amânat

Tribunalul Bucureşti a amânat, vineri, pentru 27 februarie, pronunţarea sentinţei în dosarul în care fostul ministru de Interne Gabriel Oprea este acuzat de ucidere din culpă, în legătură cu accidentul rutier din anul 2015, care a dus la decesul poliţistului Bogdan Gigină.

Gabriel Oprea a fost trimis în judecată de DNA, în mai 2018, la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, însă dosarul acestuia s-a plimbat pe la mai multe instanţe din motive de procedură, la Judecătoria Sectorului 1 şi apoi Tribunalul Bucureşti.

„În seara de 20 octombrie 2015, agentul de poliţie Gigină Bogdan-Cosmin, în vârstă de 28 de ani, a fost implicat într-un accident de circulaţie pe o stradă din municipiul Bucureşti, în urma căruia a suferit o hemoragie cranio-cerebrală, consecinţă a unui traumatism cranio-cerebral şi facial cu fractură craniană, leziuni care au cauzat decesul. La momentul producerii accidentului, victima Gigină Bogdan-Cosmin făcea parte dintr-un dispozitiv de însoţire a ministrului Oprea Gabriel, care preceda în trafic autoturismul în care se afla ministrul. La momentul producerii accidentului, ministrul Oprea Gabriel se deplasa către locuinţa sa”, susţine DNA.

Conform DNA, accidentul rutier care a determinat decesul poliţistului Gigină s-a produs ca urmare a nerespectării de către Gabriel Oprea, Petre Mazilu şi General MPM Impex SRL a dispoziţiilor legale şi a măsurilor de prevedere pentru exercitarea unor activităţi – activitatea de însoţire a ministrului de către poliţişti rutieri în cazul lui Oprea, respectiv activitatea de realizare a unor lucrări în carosabil în cazul firmei şi administratorului acesteia.

„Concret, începând cu preluarea, la începutul anului 2014, a funcţiei de ministru al Afacerilor Interne, inculpatul Oprea Gabriel a dispus – cu încălcarea dispoziţiilor legale privind însoţirea demnitarilor de către Poliţia Rutieră – însoţirea sa permanentă de către un dispozitiv de Poliţie Rutieră, iar din luna iunie 2015 a dispus ca din acest dispozitiv să facă parte şi un poliţist rutier motociclist. În acest mod, ministrul de Interne de la acea dată, Oprea Gabriel, şi-a conferit, în mod discreţionar, ‘drepturi’ neprevăzute de cadrul legal, ‘drepturi’ a căror exercitare a presupus punerea unor poliţişti rutieri în situaţii de risc sporit şi totodată a impus ca deplasarea echipajelor de Poliţie Rutieră să se facă în regim de viteză sporită”, spuneau procurorii.

În opinia procurorilor, Gabriel Oprea i-a pus pe poliţiştii rutieri care au executat această acţiune de însoţire într-o situaţie permanentă de risc sporit, obligându-i să participe la o activitate ce avea un potenţial ridicat de producere a unor evenimente rutiere.

„Referitor la inculpaţii Mazilu Petre şi General MPM Impex SRL, a rezultat că aceştia, cu încălcarea dispoziţiilor legale privind executarea semnalizării rutiere, nu au luat măsuri pentru instruirea angajaţilor cu privire la modalitatea corectă de realizare a semnalizării rutiere aferente lucrărilor executate pe partea carosabilă şi au pus la dispoziţia angajaţilor semne rutiere realizate artizanal, neconforme standardelor de siguranţă, faptă care a avut ca urmare realizarea total necorespunzătoare a semnalizării rutiere aferente unei lucrări executate pe strada Ştirbei Vodă din Bucureşti, în zona în care s-a produs accidentul”, mai susţineau procurorii.

Din probele administrate a rezultat că cei trei inculpaţi au prevăzut posibilitatea producerii unui accident rutier letal, însă au apreciat, fără temei, că un astfel de rezultat nu se va produce. Anchetatorii au luat în calcul faptul că, la momentul producerii accidentului, victima făcea parte dintr-un dispozitiv de însoţire a ministrului de Interne, circula cu o viteză de 84 km/h în condiţii de vizibilitate redusă determinate de întuneric şi ploaie, iar dinamica producerii accidentului şi lipsa unor manevre de frânare conduc la concluzia că poliţistul nu a văzut obstacolele de pe carosabil.

„Faţă de aceste elemente de fapt s-a verificat caracterul ilicit şi culpabil al următoarelor acţiuni care au dus la decesul victimei: prezenţa victimei ca motociclist într-o coloană oficială; viteza de deplasare şi neadaptarea acesteia la condiţiile meteorologice; modalitatea deficitară de semnalizate a obstacolelor existente pe carosabil. Cu privire la primele două cauze – prezenţa victimei ca motociclist într-o coloană oficială, viteza de deplasare şi neadaptarea acesteia la condiţiile meteorologice – a rezultat că aceste activităţi au fost determinate şi că îi sunt imputabile inculpatului Oprea Gabriel”, explica DNA.

Potrivit procurorilor, Gabriel Oprea este cel care a impus, folosindu-se de ascendentul funcţiei sale şi conferindu-şi în mod discreţionar drepturi neprevăzute de cadrul legal ce reglementează însoţirea demnitarilor, ca deplasarea să se facă cu viteză foarte ridicată, ceea ce a contribuit la producerea accidentului rutier care a dus la decesul victimei.

„Cu privire la cea de a treia cauză a accidentului rutier, respectiv modalitatea deficitară de semnalizare a obstacolelor existente pe carosabil, a rezultat că această cauză a accidentului este imputabilă societăţii comerciale General MPM Impex SRL (care executa pe suprafaţa carosabilă o lucrare la instalaţia subterană de gaze naturale) şi lui Mazilu Petre, administratorul societăţii comerciale. A rezultat că semnele de circulaţie nu erau reflectorizante şi că erau amplasate la aproximativ 11,5 metri înainte de zona lucrărilor. Potrivit prevederilor legale, semnele de circulaţie trebuiau să fie reflectorizante. Obligaţia de a asigura şi folosi semnalizare reflectorizantă şi de a o amplasa potrivit prevederilor normative în materie revine administratorului firmei General MPM Impex SRL Mazilu Petre”, preciza DNA.

Recomanda 3
Author

21 de Comentarii

  1. Este de toata mirarea cati habarnisti,poate si pupincuristi, securisti,fac pe prostii sarind in apararea nemernicului,Dottore izmana,fabricant de plagiatori la ” Academia securistilor „,cel ce ii cara servieta lui Miron Cozma,ajuns general cu 4 stele pe frontul pilosilor,” luptator cu merite deosebite „in sistemul ticalosit al lui Petrov.Il Capo dei tuti capii al sistemului. Cititi naibii rechizitoriul,si daca mai protestati apoi,inseamna ca sunteti la fel de ticalosi ca Izmana.Faptul ca se tot amana verdictul,dovedste ca Secu nu-l lasa de izbeliste pe nash,Seful Academiei lor,membru fondator.S-ar putea sa scape „izmana curata”. „”.Justitzea mea endependenta….

  2. Daca e Oprea tinta, de ce nu-l baga la plata ca mergea la curve cu masina statului si cu motociclist, deschizator de drumuri ? Apropo, tuasa Macrovei, cata puscarie meriti tu pentru ca ai intrat ca o beata drogata si ai accidentat grav un motociclist ?

  3. Gigina. fie iertat, a murit in seara de 20 octombrie 2015
    De 8(opt) ani Justitia Romana nu a fost in stare sa judece un accident de circulatie banal, transformat de derbedeii poolitici, media vanduta si masoni in roba, in Proces National
    Daca il condamna pe Oprea putem emigra cu constiinta impacata ca aceasta tara a ajuns in Comuna Primitiva unde ii este locul de fapt si de drept
    Ce sa le ceri umflatilor si gusatilor care ne conduc….

  4. Acuzati-l pe izmana de orice, dar nu de moartea politistului, este o rusine de proces. Plus ca familia decedatului a montat o cruce din fier forjat pe trotuar in dreptul locului unde a avut loc tragicul eveniment. Cine a aprobat, este legal, crucile nu sunt de obicei in cimitire?

  5. Si alta bomba:
    La examinarea cadavrului s-a constatat ca tov militian motociclist Gigina avea un picior mai lung si altul mai scurt, deci se pune problema cum a fost admis la Militie. Probabil pe pile.
    Accidentul a fost descris de un muncitor (Emil Alexie), martor la accident, care se adapostise de ploaie sub un pom, la 5 m de groapa. Acesta confirma ca groapa a fost imprejmuita, avea banda reflectorizanta galbena cu inscriptia ,,Distrigaz”, pe cele 4 picioare erau licurici care clipeau, avea semnalizatoare rutiere amplasate inainte: Lucrari, Drum ingustat si Acces interzis.
    Inainte de accident Gigina era in spatele coloanei, a iesit din coloana si a vrut s-o depaseasca, ca sa treaca in fatza. N-a mai depasit-o din cauza ca a intrat in groapa, cu gardul imprejmuitor cu tot……[Rumburak]

  6. REPET PTR SURZI SI CHIORI:
    Groapa a fost semnalizata corespunzator: imprejmuita, cu semnalizatoare intermitente si indicatoare rutiere.
    VOI NU VEDETI CA NIMENI DE LA FIRMA DE GAZE CARE A SAPAT GROAPA NU ESTE ACUZAT IN PROCES ?
    Obiectivul escrocilor este Oprea si atat. Este la fel ca in cazul in care mergi cu taxiul, iar taximetristul omoara pe cineva, dar ti se face dosar tie ca si client in taxi.

  7. Cum se leaga un banal accident (neadaptarea vitezei la carosabil) cu o dispozitie neobligatorie, o deplasare voluntara ? E betiva de Guseth ministru la justitie ? Dupa asa o acuza o sa plangeti din nou ca nu s-a facut dreptatea din capul vostru !

  8. Acest dosar s-a inscris in „dosariada” anti PSD, din timpul kaizerului cu gust de salam stricat! Adica pasagerul taxiului este vinovat de accident! Aici nici macar nu era asta, un motociclist din excorta a intrat in canal si a murit! Vinovatii?: el insusi si cine a lasat lucrarea nesemnalizata bine!! Sa vedem daca judecatorii, la trecerea furiei anti PSD si anti Oprea vor proceda ca la data accidentului, cind erau in stare sa-l condamne pe viata!!

  9. Groapa era semnalizata si imprejmuita cu niste chestii din plastic galben-rosu. Semnalizarile au ramas in gropa dupa accident, filmate chiar de reporterii de la televiziuni.
    Culmea e ca meletzeanul mai trecuse pe langa ea in aceeasi zi.

  10. @alcibiade: Ai imbatranit degeaba . Tot cu propaganda securista in cap ai ramas. Toti procurorii erau oamenii securitatii. Erau triati cu dosarele toti cei care vroiau sa dea admitere la drept.De ce nu si cei care dadeau admitere la politehnica??? Pana si primii secretari de judete tremurau in fata securitatii si implicit in fata procurorilor pentru ca nu stiau niciodata cu ce ii putea avea la mana. Iar la Ceausescu nu mergeau pilele.

  11. Dosarul este o alta facatura a binomului securist Coldea-Codruta. Protocoalele securitatii cu justitia au distrus total increderea populatiei in justitie. Daca procurorii dna au ramas la fel de disciplinati si talmaci, se pare ca unii judecatori au prins curaj si isi fac datoria.

  12. Ce justitie avem ?Oameni pt justitie…justitie pentru oameni.Bani aruncati in vant.Halal.

  13. Cred ca s-ar impune o lege in care sa se stabilieasca clar un termen in care procesele trebuie sa aiba o hotarare judecatoreasca , iar in caz de depasire a lor cei implicati in instrumentarea acestor procese: judecatotri , avocati si procurori pur si simplu sa isi piarda dreptul de a mai profesa.

  14. Nu sunt plăcător de Oprea dar totuşi asta-i o mascaradă de proces – CE ARE OPREA CU O BARTAI GROAPA NESEMNALIZATĂ ŞI CU LIPSA DE ANTRENAMENT DE CARE A DAT DOVADĂ ANTEMERGĂTORUL?

  15. Ce vina poate avea Gabriel Oprea care statea ca orice pasager in masina oficiala, daca militianul antemergator a dat in groapa?
    Cel mult ar fi vinovat soferul masinii lui Oprea, ca nu l-a urmat in groapa pe militianul antemergator. Ei, al dracului sofer indisciplinat, ca sa vezi, s-a abatut de la traseul militianului.
    Ce proces de tot rasul!……[Rumburak]

  16. In seara de 20 Oct 2015 un militian aflat in misiune, a dat intr-o groapa semnalizata, de bun motociclist ce era. De mentionat ca in aceeasi zi militianul mai trecuse pe langa groapa, dar atunci a ratat-o. Fapt ce l-a ambitionat in asa masura, incat ultima data groapa n-a mai scapat……[Rumburak]

  17. noaptea pe strazile bucurestilor este intuneric? nu era luminat bucurestiul?, motocicleta nu avea faruri? groapa nu este obstacol !, deci nu se vede ! viteza „sporita” / ce inseamna sporita fata de ce? exista in lege notiunea de sporita? cum s-a calculat viteza, nefiind probe de franare, rezistenta castii deformate cine a stabilit-o ptr a calcula viteza ( stas sau analiza de laborator post deformare?)s-a luat declaratia colegilor, de unde se stie ca era spre casa, inspre alt loc avea voie? de ce accidentele spre serviciu sunt accidente de munca , de ce accidentele din casa nu sunt decontate de asigurarile de accidente……deci daca era pe valea OLTULUI avea voie sa circule cu viteza” sporita ” spre CASA??? meserie te halesc !!!

  18. Cati bani s-au cheltuit cu aceasta mascarada de process la comanda pampalaului de la Cotroceni si a basketbalistei grasane?!?

  19. „Un exemplu clar de prostitutie a justitie”. Da asa este ! Daca si acest (editat) de gabriel oprea va fi condamnat penal, batjocura si blasfemia fata de Norma de Drept Penal si de Procedura Penala va fi totala. Unde sunteti voi, temute Sectii judetene de Cadre ale Partidului Comunist in fata carora tremura izmenele pe acesti nefericiti ai sortii care astazi decid libertatea oamenilor. Dumnezeule Doamne, cat ma tine batjocura si umilinta generala fata de romani.

  20. Ar fi pentru prima data in Istorie cand un om,fie el si o secatura politica,care nu are nici o legatura cu o groapa nesemnalizata, si un motociclist, fie el si dintr-o escorta sa fie condamnat ca acel motociclist a cazut in groapa si a decedat
    Procesul Ceausestilor,batjocura maxima a Justitiei romane,redivivus!
    Hai,ca se poate, pramatii pe pensii speciale ,condamnati-l pe zdreanta,cel cu ochii de faianta …
    In mod clar un exemplu de prostitutie a jUstitiei

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.