Seri muzicale a căror principală temă este iubirea

Mozart cu Don Giovanni şi Rimski-Korsakov cu poveştile Şeherazadei În ajunul zilei dedicate îndrăgostiţilor, Orchestra Naţională Radio, sub bagheta dirijorului său principal – Tiberiu Soare – şi cu participarea pianistei Karina Şabac, unul dintre artiştii români cu o frumoasă carieră internaţională, vă invită la o seară muzicală a cărei principală temă este… iubirea! Celebra uvertură […]

Seri muzicale a căror principală temă este iubirea

Mozart cu Don Giovanni şi Rimski-Korsakov cu poveştile Şeherazadei În ajunul zilei dedicate îndrăgostiţilor, Orchestra Naţională Radio, sub bagheta dirijorului său principal – Tiberiu Soare – şi cu participarea pianistei Karina Şabac, unul dintre artiştii români cu o frumoasă carieră internaţională, vă invită la o seară muzicală a cărei principală temă este… iubirea! Celebra uvertură […]

Mozart cu Don Giovanni şi Rimski-Korsakov cu poveştile Şeherazadei

În ajunul zilei dedicate îndrăgostiţilor, Orchestra Naţională Radio, sub bagheta dirijorului său principal – Tiberiu Soare – şi cu participarea pianistei Karina Şabac, unul dintre artiştii români cu o frumoasă carieră internaţională, vă invită la o seară muzicală a cărei principală temă este… iubirea! Celebra uvertură a lui Mozart la opera Don Giovanni, al cărei libret este bazat pe aventurile legendarului personaj seducător Don Juan, şi cunoscuta suită Şeherazada, inspirată de O mie şi una de nopţi şi semnată de Nilolai Rimski-Korsakov, vor face parte din programul evenimentului programat vineri, 13 februarie, la ora 19.00, la Sala Radio.

În prima parte a serii, după ce veţi aprecia uvertura operei Don Giovanni, o veţi aplauda pe Karina Şabac, care va interpreta alături de Orchestra Naţională Radio unul dintre cele 27 de concerte de pian ale marelui Amadeus: Concertul nr. 20 pentru pian şi orchestră.

Karina Şabac a studiat în România şi apoi peste hotare, la Berlin, Los Angeles şi New York. A cântat în recitaluri şi ca solist pe importante scene internaţionale, ca Berlin Philharmonie şi Konzerthaus, Walt Disney Concert Hall din Los Angeles, Concertgebouw Amsterdam, München Gasteig ş.a. A organizat ca director artistic festivalurile de muzică Rumänische Kammermusikabende, în Berlin şi ZARVA Festival – Vaals and Valkenburg, în Olanda. A susţinut concerte şi a predat cursuri de perfecţionare în China, Statele Unite şi România, concerte solo în Marea Britanie, Franţa, Germania, Olanda, Portugalia, România, Rusia şi Ucraina.

Din 2011 este asistentă a dirijorului german Marcus Bosch (GMD Nürnberg), în festivalul anual Heidenheim Opernfestpiele din Germania. În 2014 a fost invitata Festivalului Cetatea muzicală din Braşov, organizat de Fundaţia culturală Sherban Lupu şi a susţinut în România concerte şi lecţii de măiestrie pentru tinerii muzicieni din şcolile de muzică din Baia Mare, în cadrul unui proiect al Clubului Rotary.

În cea de-a doua parte a serii vă veţi bucura de celebra suită simfonică Şeherazada, cea mai cunoscută creaţie a compozitorului romantic rus Nikolai Rimski-Korsakov, inspirată din O mie şi una de nopţi. Lucrarea străbătută de farmecul oriental şi personajele pitoreşti ale basmelor, cântată în primă audiţie la Sankt Petersburg, în 1889, va fi interpretată cu participarea solistică a violonistului Virgil Zvorişteanu – concert maestru al Orchestrei Naţionale Radio.

Tiberiu Soare, unul dintre cei mai apreciaţi muzicieni români ai momentului, îşi desfăşoară activitatea de dirijor din anul 1999, lucrează alături de orchestrele a numeroase filarmonici şi teatre de operă din ţară şi este invitat să dirijeze prestigioase ansambluri din străinătate.

Începând din anul 2012, Tiberiu Soare este dirijor şef al Orchestrelor şi Corurilor Radio România, înregistrând alături de aceste ansambluri numeroase succese atât pe scena Sălii Radio, cât şi în cadrul evenimentelor în aer liber sau al turneelor internaţionale. În septembrie 2010, Tiberiu Soare a fost invitat să dirijeze primul său concert la pupitrul Orchestrei Filarmonice din Londra (London Philharmonic Orchestra), alături de celebra soprană Angela Gheorghiu.

Printre recentele sale succese internaţionale se numără şi concertul dirijat în mai 2013, eveniment desfăşurat cu participarea Angelei Gheorghiu şi a tenorului Teodor Ilincăi la Royal Festival Hall din Londra, alături de Orchestra Filarmonică Regală (Royal Philharmonic Orchestra). Tiberiu Soare a dirijat în toamna anului 2013 trei concerte în străinătate, alături de soprana Angela Gheorghiu: Praga (Sala Smetana), München (Filarmonica din Munchen) şi Paris (Opera Royal – Palatul Versailles). La finalul lunii iulie 2014,

a fost de asemenea aplaudat în Germania, unde a dirijat Hof Symphoniker Orchester într-o gală de operă al cărei principal invitat a fost Angela Gheorghiu. Evenimentul a avut loc la Regensburg (Bavaria, Germania), în cadrul unui festival anual – Schlossfestspiele (Festivalul de la Castel).

În noiembrie 2014 a dirijat trei concerte, alături de Angela Gheorghiu, în legendare săli de concert din Europa: Théâtre des Champs-Elysées – Paris, Musikverein Graz – Austria, Sala Concertgebouw – Amsterdam. În seara de 31 decembrie s-a aflat din nou la pupitrul unei orchestre europene – Orchestra Simfonică Saarbrücken – într-un nou concert de gală alături de cunoscuta soprană Angela Gheorghiu la Baden-Baden (Festspielhaus) – Germania.

Concert aniversar: 75 de ani de existenţă ai Corului Academic Radio

Corul Academic Radio

Corul Academic Radio, un reper al vieţii culturale româneşti şi un apreciat ambasador al României peste hotare, împlineşte în 2015 frumoasa vârstă de 75 de ani, fiind cea mai longevivă formaţie vocal-simfonică din România!

Primul concert a cappella al anului, dedicat acestei aniversări, este unul de muzică universală, cu cele mai frumoase partituri destinate corului mixt, eveniment programat miercuri, 18 februarie, la ora 19.00.

Veţi audia lucrări semnate de compozitori celebri ca Mendelssohn, Schumann, Ceaikovski, Schubert, Rachmaninov, Bernstein ş.a. Concepţia repertorială a concertului îi aparţine lui Dan Mihai Goia, de 15 ani dirijorul Corului Academic Radio.

Acum, la ceas aniversar, trăiesc un sentiment de mare bucurie şi de emoţie! Mulţumesc Bunului Dumnezeu că la finele carierei mele profesionale am marea şansă de a mă afla în fruntea Corului Academic Radio, un colectiv profesionist de elită, format din muzicieni pasionaţi şi devotaţi artei sunetelor. Aceştia continuă cu perseverenţă, pasiune şi intransigenţă drumul presărat cu trudă, dar şi cu valoroase realizări artistice ce au bucurat şi bucură pe deplin mintea şi sufletul melomanilor de pretutindeni…”, mărturiseşte dirijorul Dan Mihai Goia

Seara de muzică universală se desfăşoară cu participarea pianistei Carmen Săndulescu, a sopranei Svetlana Sîcencova şi a organistei Simona Săndulescu. Evenimentul este prezentat de Liliana Staicu, manager al postului Radio România Muzical.

Creat în scopul susţinerii repertoriului vocal-simfonic, Corul Academic Radio – ce numără astăzi 55 de muzicieni prezintă în concerte numeroase capodopere ale muzicii vocal – simfonice, oratorii, cantate, madrigale, poeme, balade şi lucrări a cappella din creaţia românească şi universală.

Fondat în anul 1940, sub conducerea dirijorului şi compozitorului Ioan Croitoru, Corul Academic Radio s-a impus ca o formaţie de elită, condus fiind de-a lungul anilor de Dumitru D. Botez, Gheorghe Danga, Dumitru D. Stancu, Constantin Petrovici, Emanuel Elenescu, Alexandru Şumski, Carol Litvin, Aurel Grigoraş şi Dan Mihai Goia.

Corul Academic Radio a efectuat turnee de concerte în Germania, Bulgaria, Spania, Grecia, Cipru, Israel etc., colaborând cu orchestre de renume, sub baghete de prestigiu din ţară şi din străinătate.

Concomitent cu asigurarea programelor stagiunilor muzicale, Corul Academic Radio efectuează şi înregistrările speciale pentru compact-discuri şi pentru fondul muzical Radio, promovând valori importante ale creaţiei româneşti tradiţionale şi contemporane, inclusiv prime audiţii, numeroase dintre acestea fiind dedicate formaţiei.

O seară Valentine’s Jazzy cu sensibilitate nuanţată

Bateristul Vlad Popescu la Teatrul ACT

La Teatrul Act, virtuozitatea improvizării e predilectă în jazz. Dintr-o aventură gândită între prieteni, Stagiunea de jazz de aici, organizată, la iniţiativa bateristului Vlad Popescu, de Radio România Cultural şi Orchestrele şi Corurile Radio, a devenit un eveniment model al ambianţei de calitate ce promovează diversitatea generoasă a jazzului.

Primul concert din 2015 al stagiunii de la Teatrul Act, are loc astăzi, la ora 19.00, în spaţiul deja familiar improvizaţiei de pe Calea Victoriei nr. 126. Multă muzică bună, cu o chitară, un contrabas şi o baterie, într-un jazz live session deosebit.

Doi dintre membrii permanenţi ai stagiunii, Vlad Popescu – baterie şi Adrian Mircea Flautistu – contrabas, îl invită pe chitaristul Alex Man pentru o seară You and the Night and the Music. Este un standard scris de Arthur Schwartz, ales intenţionat de protagonişti pentru a anticipa ziua îndrăgostiţilor din 14 februarie. O seară Valentine’s Jazzy cu sensibilitate nuanţată şi eclectică, amintind publicului unele dintre cele mai frumoase love – themes ale muzicii de gen.

Multe dintre poveştile despre iubire s-au scris pe muzică de jazz, altele au fost transpuse în versiuni celebre, cu ecouri puternice în timp. De la Cole Porter la Richard Rodgers, de la Jerome Kern la Victor Young, de la Eden Ahbez la Bronislaw Kaper, laitmotivul iubirii e în continuă evoluţie în abordarea muzicală a serii, nu rămâne pe loc şi nici nu riscă să cadă în sentimentalism nostalgic.

Concertele şi recitalurile săptămânii la Ateneul Român

Dirijorul Jin Wang

Orchestra simfonică a Filarmonicii George Enescu vă invită la Concertul simfonic sub bagheta dirijorului Jin Wang. Solistă: Claire Huangci.

În program:

Piotr Ilici Ceaikovski – Fragmente din baletul Lacul lebedelor şi Concertul nr. 2 pentru pian şi orchestră în Sol major, op. 44

Pianista Claire Huangci va cânta la Ateneul Român

Serghei Prokofiev – Suita Romeo şi Julieta (fragmente)

Concertul poate fi audiat joi, 12 şi vineri 13 februarie, la ora 19.00, la Sala Mare.

Vox Novus Festival Romania

Violista Cornelia Petroiu

Cornelia Petroiu – violă prezintă Classigard în cadrul Vox Novus Festival Romania

În program:

Gerald Glynn – Corona p.a.a.Fifteen-Minutes-of-Fame Classigard – 15 one minute world premieres

Travis Kneisly – Monomer

Hinse Mutter – Putere

C. T. Williams – Wondering Thought

Jean-Pierre Vial – Serial Triller

Christine Lee – Stumbled

José Jesus de Azevedo – Souza Indecision

Héctor Oltra Garcίa – Distortion on Stamitz

Grisha Krivchenia – Minute Meditation

Giorgos Papamitrou – Arabesque

Dawid Boverhoff – Pencil

Steven Harry Markowitz – Just Thinking Out Loud

Tyler Kline – Lάnt ί nghêi

Nathan Kelly – April Rain

Michael Lanci – Fleeting Vision

Robert Lopez – I’m sick of Avant Garde

Drake Mabry – Silent Durations XXVII

Douglas DaSilva – Evora

Adrian Enescu – Breakfast

Sâmbătă, 14 februarie, la ora 19.00, Sala Mică.

Clasic e Fantastic

Dirijorul Cristian Mandeal

Orchestra de Tineret RomâniaMoldova, sub bagheta dirijorului Cristian Mandeal, vă aşteaptă duminică, 15 februarie, la orele 11.00 şi 19.00, la Sala Mare, pentru un concert excepţional.

În program:

Wolfgang Amadeus Mozart – Uvertura operei Răpirea din serai

Ludwig van Beethoven – Uvertura Egmont

Gioacchino Rossini – Uvertura operei Wilhelm Tell

Franz Liszt – Preludiile

Theodor Rogalski – Doua schiţe simfonice: Înmormântare la Pătrunjel, Paparudele

Enescu, triumfător la Royal Festival Hall

Criticul muzical Martin Anderson la Royal Festival Hall

Unul dintre cei mai faimoşi dirijori ai momentului se apropie pentru a patra oară de pupitru, trecând printre muzicienii care salută publicul în picioare. Royal Festival Hall răsună de aplauze de minute în şir. Vladimir Jurowski ridică deasupra capului partitura Simfoniei a III-a enesciene stârnind un nou val de ovaţii, la capătul unei seri în care George Enescu s-a reîntors triumfal pe una dintre cele mai încărcate de istorie scene de concerte din lume.

Puţin mai târziu, maestrul Jurowski îşi face apariţia la recepţia oferită de Ambasada României şi Institutul Cultural Român de la Londra, cu sprijinul Invitation Romania Travel. Aplauzele se reiau, celebrul şef de orchestră fiind imediat invitat să se adreseze celor prezenţi. Maestrul Jurowski vorbeşte cu modestie despre dificultăţile de care s-a lovit la descifrarea partiturii enesciene, despre orele îndelungate de studiu şi repetiţiile istovitoare, dar şi despre jubilaţia de a descoperi în profunzime creaţia unui mare compozitor pe nedrept neglijat de circuitele concertistice internaţionale ale ultimelor decenii. „La 60 de ani de la moarte, cred că a venit în sfârşit timpul lui Enescu”, spune cu voce sigură şeful London Philharmonic Orchestra, „şi mai cred că el poate deveni compozitorul secolului 21”. Carismaticul muzician evocă apoi întâlnirea sa cu opera enesciană la invitaţia Festivalului Internaţional George Enescu de a lua parte la ediţia din anul 2013. „Ar fi fost păcat să cântăm această lucrare doar o singură dată”, adaugă maestrul, “era firesc să o aducem şi la Londra. Mă bucură foarte mult reacţia publicului din această seară, cu atât mai mult cu cât pentru majoritatea spectatorilor era o lucrare necunoscută. La fel cum m-am bucurat şi de succesul Octetului pentru coarde al lui Enescu, cântat de Ansamblul Cameral al LPO la Institutul Cultural Român”.

Actriţa Felicia Marinca la recepţia de la Londra

Printre cei peste 2.000 de melomani care au aplaudat sâmbătă seara admirabila performanţă a London Philharmonic Orchestra s-au numărat Timothy Walker, directorul London Philharmonic Orchestra, Sir Noel Malcolm, cel mai important enescolog britanic, Martin Anderson, editorul lui Enescu în Marea Britanie, Marshall Marcus, directorul European Union Youth Orchestra, critici de specialitate, membri ai Camerei Lorzilor şi ai corpului diplomatic, dar şi nume cunoscute ale diasporei româneşti din capitala britanică, precum Sir George Iacobescu, Nicolae Raţiu, Andrew Popper, violonistul Remus Azoiţei, pianista Anda Anastasescu, actriţa Anamaria Marinca, pianistul Sergiu Tuhuţiu, pianista Alexandra Dăriescu. A fost de asemenea prezent, ca invitat din ţară, Mihai Constantinescu – directorul Festivalului Internaţional George Enescu, căruia i se datorează turneul bucureştean din 2013 al London Philharmonic Orchestra.

Concertul din 7 februarie de la Southbank Centre a încheiat în modul cel mai fast cu putinţă Luna Enescu la Londra – un amplu program de evenimente construit în jurul premierei britanice a Simfoniei a III-a oferite de London Philharmonic Orchestra ca urmare a participării orchestrei, în urmă cu doi ani, la Festivalul Enescu de la Bucureşti.

Nick Jacman, director, şi Stewart McIlwham, Preşedintele London Philharmonic Orchestra, la Royal Festival Hall

Pe lângă concertul Ansamblului Cameral al LPO de la sediul ICR Londra, deschis cu un solo de vioară de maestrul Remus Azoiţei, programul a mai cuprins încă un concert cameral, Duelul viorilor, cu Gabriel Croitoru şi Liviu Prunaru, acompaniaţi de pianistul Horia Mihail, o expoziţie fotografică despre viaţa marelui compozitor şi o dezbatere despre Enescu-umanistul, la care au participat specialişti în moştenirea muzicală enesciană şi promovarea acesteia din Marea Britanie şi România.

La recepţia de după concert a luat cuvântul şi ES dr. Ion Jinga, unul dintre susţinătorii cei mai fermi ai proiectului, care a arătat că întreaga serie de evenimente a Lunii Enescu, care a culminat prin seara de la Royal Festival Hall, „a fost o celebrare a unui mare muzician, dar şi a unui om deosebit, plin de generozitate, a unui constructor de instituţii culturale, a unui democrat care nu a abjurat de la acest crez nici când a fi democrat putea trece drept o crimă, a unui patriot care a contribuit, cu talentul şi renumele său, la reputaţia României, mai ales în momentele istorice cele mai dificile”.

Ambasadorul Jinga şi-a exprimat, în încheiere, convingerea că premiera de la Royal Festival Hall a însemnat un moment important în recunoaşterea internaţională a operei simfonice a lui Enescu şi şi-a arătat mulţumirea de a-l fi auzit pe Vladimir Jurowski promiţând că va continua el însuşi eforturile de a face opera marelui compozitor român cât mai cunoscută.

Pianistul Sergiu Tuhuţiu la Royal Festival Hall

Dorian Branea, directorul ICR Londra, a arătat că programul Lunii Enescu, pregătit de aproape un an, a urmărit, pe lângă obiectivele evidente, să consacre o nouă formulă de promovare internaţională a operei şi personalităţii lui George Enescu. „Acest program a instituit, în opinia mea, un model de promovare internaţională a marelui nostru compozitor: un dirijor celebru şi o orchestră de prim rang cântă Enescu la Bucureşti la invitaţia Festivalului Internaţional George Enescu. Concertul e reluat apoi într-una dintre capitalele globale ale culturii. Institutul Cultural Român construieşte în jurul acestui eveniment un întreg program de promovare pentru a crea cât mai multe reverberaţii. Iată formula londoneză al cărei succes ne-a depăşit nouă înşine aşteptările”, a spus Dorian Branea.

Programul Lunii Enescu, cea dintâi colaborare de acest fel în domeniul promovării creaţiei enesciene peste hotare, a fost iniţiat de către ICR Londra şi organizat împreună cu Ambasada Românei, Festivalul Internaţional George Enescu, Muzeul Naţional George Enescu, Radio România şi revista The Gramophone, cu sprijinul Invitation Romania Travel.

Concertul Eluveitie la Bucureşti este sold-out!

Formaţia elveţiană soseşte la Bucureşti

Au mai rămas câteva zile până la concertul Eluveitie, Skalmold, Wind Rose de la Bucuresti, de pe data de 16 februarie, în cadrul turneului Origins Tour 2015.

Formaţia elveţiană Eluveitie a luat naştere în anul 2002 din iniţiativa solistului Chrigel Glanzmann şi s-a remarcat de la început prin genul unic abordat – o combinaţie între folk-metal, melodeath, Celtic şi pagan metal.

Numiţi pionierii noului val de folk-metal, muzicienii de la Eluveitie au cucerit rapid topurile internaţionale şi au devenit un nume de referinţă.

Până acum, Eluveitie a lansat 6 albume, care s-au bucurat de o primire excepţională atât din partea fanilor, cât şi din partea criticilor de specialitate.

Cel mai recent disc apărut este Origins, considerat unul dintre cele mai bune materiale ale elveţienilor.

Eluveitie va concerta la Bucureşti alături de formaţiile Skalmold şi Wind Rose.

Skalmöld, formaţia islandeză de viking metal, a fost întemeiată în 2009, în Reykjavík, iar numele ei se referă la o perioada întunecată din istoria Islandei, Veacul Săbiilor, când ţara s-a confruntat cu un război civil pustiitor.

Wind Rose a luat naştere în Italia, în anul 2009, şi a fost, încă de la început, adeptă a power-metalului, cu influenţe din progressive şi symphonic. În 2012, grupul a lansat primul LP, Shadows Over Lothadruin, care s-a bucurat de recenzii pozitive.

Pe 8 martie, vin ruşii în Fabrica!

O formaţie rusească apreciată

Ruşii de la I Am Waiting For You Last Summer, o trupă de muzică indietronic, electronic, post-rock, dubstep, ambiental, experimental, va concerta duminică, 8 martie, la ora 21.00, în Club Fabrica.

I Am Waiting For You Last Summer (IAWFYLS) tocmai au încheiat un turneu gigantic în Asia (noiembrie 2014 – februarie 2015) care a inclus ţări precum China (Bejing plus alte 6 locaţii), Singapore, India (6 locaţii), Malaezia, Vietnam, Taiwan, Indonezia etc.

Trupa s-a format în anul 2011 şi a susţinut până în prezent peste 100 de concerte. Au cântat alături de trupe ca: Maybeshewill (Marea Britanie), Emika (Marea Britanie), 65Daysofstatic (Marea Britanie), Husky Rescue (Finlanda) sau The American Dollar (SUA). Cu aceştia din urmă au fost într-un turneu. IAWFYLS au urcat pe scena celor mai cunoscute festivaluri din Moscova, St. Petersburg şi Kiev.

Albumul de debut a apărut în aprilie 2012 şi se numeşte Edge Party. În 2013 IAWFYLS a lansat cel de-al doilea album numit In Eternal Lines, cu care trupa a concertat într-un turneu în peste 70 de oraşe din Rusia, Ucraina şi Belarus, cu un număr mare de SOLD OUT-uri.

I Am Waiting For You Last Summer (IAWFYLS) are 45.000 ascultători pe Last.fm şi 1,6 milioane de ascultări în total.

Distribuie articolul pe:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.