Companiile petroliere din Europa vor închide 10 rafinării până în 2020

Companiile petroliere din Europa vor închide, până în 2020, zece rafinării, pe fondul scăderii cererii pentru carburnați la minimul ultimilor 19 ani, scrie B1.ro Potrivit unor directori din industria rafinării de petrol intervievați de Bloomberg, din cele 104 rafinării din regiune, zece se vor închide permanent până în 2020, în țări precum Franța, Italia și […]

Companiile petroliere din Europa vor închide, până în 2020, zece rafinării, pe fondul scăderii cererii pentru carburnați la minimul ultimilor 19 ani, scrie B1.ro Potrivit unor directori din industria rafinării de petrol intervievați de Bloomberg, din cele 104 rafinării din regiune, zece se vor închide permanent până în 2020, în țări precum Franța, Italia și […]

Companiile petroliere din Europa vor închide, până în 2020, zece rafinării, pe fondul scăderii cererii pentru carburnați la minimul ultimilor 19 ani, scrie B1.ro

Potrivit unor directori din industria rafinării de petrol intervievați de Bloomberg, din cele 104 rafinării din regiune, zece se vor închide permanent până în 2020, în țări precum Franța, Italia și Republica Cehă.

O nouă scădere a consumului de petrol, pentru al cincilea an consecutiv, este anticipată de Agenția Internațională pentru Energie de la Paris. Astfel, pentru acest an se preconizează cel mai redus nivel din 1994 până în prezent, de 13,6 milioane de barili pe zi.

Două treimi din rafinării, în pierdere

Conform companiei britanice Essar Energy, cea care deține a doua rafinărie din Marea Britanie după capacitatea de producție, două treimi din rafinăriile din Europa au încheiat anul 2011 cu pierderi.

”Strict din punctul de vedere al scăderii cererii din Europa ar trebui să se închidă în fiecare an o rafinărie mare sau două mai mici. Iar acest scenariu nu ia în calcul impactul negativ al rafinăriilor mai competitive din alte regiuni”, a declarat David Wech, directorul companiei de consultanță JBC Energy din Viena.

Companiile petroliere europene au înregistrat o scădere puternică a profitului, pe fondul creșterii cu 50% în ultimii trei ani a exporturilor de motorină din Statele Unite. Alte cauze sunt reprezentate de scăderea cererii la export pentru carburanți produși în Europa, precum și perioada îndelungată de stagnare economică și recesiune din zona euro.

Distribuie articolul pe:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.