„Dacia”, ultimul obstacol în calea reformării României

Author

Angajaţii companiei „Dacia” au organizat un miting de protest. Aceştia nu au ieşit în stradă pentru că s-au săturat să ţină în spate o echipă de fotbal, Dacia Mioveni, care evoluează doar în Liga a II-a. Şi nici din cauză că ei sunt fani ai echipei Internazionale Milano, iar conducerea companiei a ales să pună sigla „Dacia” pe tricourile fotbaliştilor de la Udinese. Muncitorii, maiştrii şi inginerii n-au ieşit în stradă nici în semn de protest faţă de închiderea fabricii de permise false de la Piteşti.

Angajaţii „Dacia” au protestat din pricina modificărilor aduse Codului Muncii şi a scumpirii repetate a carburanţilor. Ca să nu se plictisească, aceştia i-au scos în stradă şi pe muncitorii altor societăţi din industria auto, dar şi pe salariaţi din administraţie, educaţie şi sănătate. Aproximativ 10.000 de oameni au scandat lozinci împotriva guvernului Boc şi a preşedintelui Băsescu.

Cei de la fabrica de automobile şi-au permis acest lux pentru că sunt angajaţi la patron, şi nu într-o instituţie bugetară controlată autoritar de oamenii partidului aflat la putere. Acum, putem înţelege de ce Guvernul României a avut grijă să distrugă fabricile şi uzinele în care lucrau mii de oameni. Şi de ce nu este interesat să atragă investitori care să creeze sute de slujbe într-un singur loc. Fiindcă unde-s mulţi apar tot felul de idei nesănătoase pentru societatea capitalistă multilateral dezvoltată de la noi, iar curajul creşte.

Dacia-Renault este, pe undeva, creaţia lui Călin Popescu Tăriceanu. În 1997, domnul Tăriceanu, în calitate de ministru al Industriei şi Comerţului, s-a întâlnit, la Paris, cu preşedintele Renault, propunându-i acestuia să achiziţioneze compania „Dacia”. Călin Popescu Tăriceanu se face vinovat şi de faptul că, pe vremea când era premier, economia României duduia. Acest lucru a dus la poluarea fonică a atmosferei, deranjându-i pe cei care făceau planuri pentru reformarea statului.

Totodată, nu trebuie uitat că Renault este o companie din Franţa. Din ţara al cărei preşedinte este Nicolas Sarkozy, omul care se opune intrării României în spaţiul Schengen.

Aşadar, sunt suficiente motive pentru închiderea fabricii de la Mioveni, prin introducerea de taxe şi impozite imposibil de plătit. Astfel, guvernul Boc ar scăpa de duşmanii francezi, dar şi de miile de muncitori gălăgioşi grupaţi în spatele ultimei redute de luptă împotriva reformării României.

Distribuie articolul pe:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *