Ce-au pierdut şi ce-au cîştigat operatorii de telefonie în 2009

Instabilitatea economică din 2009 a tăiat din veniturile principalelor companii de pe piaţa telecomunicaţiilor, Operatorul Cosmote fiind singurul care a înregistrat o creştere. În timp ce veniturile companiei au crescut cu 36,1% ajungând la 423,2 milioane de euro, Orange România a raportat pentru 2009 venituri în scădere cu 19,5%, ajungând la 1,31 miliarde de euro […]

Ce-au pierdut şi ce-au cîştigat operatorii de telefonie în 2009

Instabilitatea economică din 2009 a tăiat din veniturile principalelor companii de pe piaţa telecomunicaţiilor, Operatorul Cosmote fiind singurul care a înregistrat o creştere. În timp ce veniturile companiei au crescut cu 36,1% ajungând la 423,2 milioane de euro, Orange România a raportat pentru 2009 venituri în scădere cu 19,5%, ajungând la 1,31 miliarde de euro […]

Instabilitatea economică din 2009 a tăiat din veniturile principalelor companii de pe piaţa telecomunicaţiilor, Operatorul Cosmote fiind singurul care a înregistrat o creştere.

În timp ce veniturile companiei au crescut cu 36,1% ajungând la 423,2 milioane de euro, Orange România a raportat pentru 2009 venituri în scădere cu 19,5%, ajungând la 1,31 miliarde de euro şi rămâne în continuare liderul de pe piaţă.

Nici operatorul Vodafone România nu stă pe roze la capitolul venituri, compania înregistrând în trimestrul trei al anului trecut venituri în scădere cu 23,8%, faţă de aceeaşi perioadă a lui 2008. Și companiile care activează pe segmentul telefoniei fixe au resimţit efectele crizei, astfel că veniturile Romtelecom au scăzut anul trecut cu 7,2%, de la 869,9 mil. euro în 2008, la 807,7 mil. euro, potrivit raportului OTE.

Pe de altă parte, operatori au avut de câştigat la capitolul clienţi. La sfârşitul anului trecut, baza totală de clienţi Cosmote număra peste 6,9 milioane de utilizatori, în creştere cu 17,4%. Orange România avea la 31 decembrie 2009 peste 10,9 milioane de clienţi, în creştere cu 6,2%.Aceeaşi creştere a fost înregistrată şi la sfârşitul anului 2008 faţă de 2007, când perioada nu a fost marcată de criza economică. Tot la sfârşitul anului trecut, Vodafone România şi-a mărit numărul de utilizatori la 9,6 milioane.

În cazul Romtelecom, numărul liniilor de telefonie fixă a fost la sfârşitul anului trecut de 2,74 milioane, în scădere cu 7,4% faţă de 2008. Cu toate acestea, compania a înregistrat creşteri de 24,1% ale clienţilor pe segmentul de internet broadband ajungând la 807.362 utilizatori şi o creştere cu 37,5% a contractelor de televiziune prin satelit, de la 643.185 în 2008, la 884.136 la sfîrşitul lui 2009.  

În timp ce veniturile companiei au crescut cu 36,1% ajungând
la 423,2 milioane de euro, Orange România a raportat pentru 2009 venituri în scădere
cu 19,5%, ajungând la 1,31 miliarde de euro i
rămâne în continuare liderul de pe piaă.

Nici operatorul Vodafone România nu stă pe roze la capitolul venituri, compania
înregistrând în trimestrul trei al anului trecut venituri în scădere cu 23,8%,
faă de aceeai perioadă a lui 2008. i
companiile care activează pe segmentul telefoniei fixe au resimit efectele crizei, astfel că veniturile
Romtelecom au scăzut anul trecut cu 7,2%, de la 869,9 mil. euro în 2008, la
807,7 mil. euro, potrivit raportului OTE.

Pe de altă parte, operatori au avut de câtigat
la capitolul clieni. La sfâritul anului trecut, baza totală de clieni Cosmote număra peste 6,9 milioane de
utilizatori, în cretere cu 17,4%.
Orange România avea la 31 decembrie 2009 peste 10,9 milioane de clieni, în cretere
cu 6,2%.Aceeai cretere a fost înregistrată i la sfâritul
anului 2008 faă de 2007, când perioada
nu a fost marcată de criza economică. Tot la sfâritul
anului trecut, Vodafone România i-a
mărit numărul de utilizatori la 9,6 milioane.

În cazul Romtelecom, numărul liniilor de telefonie fixă a fost la sfâritul anului trecut de 2,74 milioane, în
scădere cu 7,4% faă de 2008. Cu toate
acestea, compania a înregistrat creteri
de 24,1% ale clienilor pe segmentul de
internet broadband ajungând la 807.362 utilizatori i o cretere cu 37,5% a
contractelor de televiziune prin satelit, de la 643.185 în 2008, la 884.136 la
sfîritul lui 2009.  

Distribuie articolul pe:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.