Pascal Bruckner lansează la Bucureşti un nou roman
Bine cunoscutul autor Pascal Bruckner se întâlneşte cu cititorii din România, joi 4 aprilie, ora 18.00, în Librăria Cărtureşti-Verona, unde va avea loc lansarea celui mai recent roman al sau – “Casa Îngerilor” – publicat de “Editura Trei”.
Alături de Pascal Bruckner vor fi prezenţi criticul literar Simona Sora, jurnalistul Luca Niculescu şi directorul editorial al “Editurii Trei”, Magdalena Mărculescu.
“Casa Îngerilor” este primul roman pe care Pascal Bruckner îl scrie după aproape 7 ani. Este o comedie satirică ce ne poartă într-o călătorie înfiorătoare şi fascinantă prin tenebrele Parisului.
Parisul nu înseamnă numai clădiri impozante, magazine de lux şi vitrine strălucitoare. Parisul înseamnă şi oameni fără adăpost, cocioabe din carton, mizerie şi suferinţă.
„Celalalt Paris” e un oraş murdar, departe de capitala pudrată şi lustruită – imaginea stilizată ce le este oferită turiştilor.
Pascal Bruckner reflectează asupra decăderii umane şi a contrastului izbitor dintre viaţa „civilizată” şi cei aflaţi pe treapta cea mai de jos a ierarhiei sociale.
Oare cerşetorii sunt reversul fatal al societăţii noastre ultraigienizate?
„Intră în această «Casă a Îngerilor», care atinge punctul nevralgic al societăţii contemporane, scoţând în evidenţă ipocrizia tuturor, de la cinici la binefăcători şi de la boemi la cei implicaţi în cauze umanitare”, nota cronicarul de la “L’Express”.
„Casa Ingerilor ne invită să medităm la condiţia celor fără adăpost, la oamenii invizibili de pe trotuare, precum şi la nevrozele fiecăruia dintre noi”, consemna “Le Point”.
Pascal Bruckner este bine cunoscutul autor al mai multor romane, dintre care bestsellerul “Luni de fiere”, “Copilul divin” sau “Hoţii de frumuseţe”, precum şi a numeroase cărţi de eseu: “Paradoxul iubirii”, “Euforia perpetuă”, “Mizeria prosperităţii”, “Tirania penitenţei” sau “Noua dezordine amoroasă”, scrisă împreună cu Alain Finkielkraut. Toate aceste cărţi au apărut la “Editura Trei”.
Nu pierdeţi un dialog spumos şi incitant cu Pascal Bruckner în cadrul intim-cultural asigurat de Librăria “Cărtureşti-Verona”.
„Evreii din Hârlău. Istoria unei comunităţi”

Miercuri, 3 aprilie 2013, ora 11.30, la Institutul Cultural Român va avea loc lansarea cărţii “Evreii din Hârlău. Istoria unei comunităţi” de Carol Iancu, apărută în acest an la Editura Universităţii „Alexandru Ioan Cuza“ din Iaşi.
Hârlăul, străveche vatră de cultură şi spiritualitate românească, a fost timp de peste 250 de ani şi leagănul unei importante comunităţi evreieşti. Scrierea istoriei acesteia a însemnat pentru profesorul Carol Iancu, o „datorie a memoriei“ dar şi o necesitate ştiinţifică, deoarece nici un studiu de ansamblu nu i-a fost consacrat până în prezent localităţii. Bazat pe o vastă documentaţie adunată în arhivele din România, Franţa, Israel şi Statele Unite, şi pe numeroase mărturii orale, volumul de faţă relatează destinul unui grup minoritar care a reprezentat la sfârşitul secolului al XIX-lea peste 50% din populaţia localităţii şi care a jucat un rol economic deosebit în dezvoltarea sa. Universul religios şi cultural, şcoala israelito-română, mişcarea sionistă, tragedia Şoahului, exodul comunităţii sub regimul comunist, ataşamentul faţă de locurile natale al evreilor hârlăuani stabiliţi în Israel şi în alte ţări, toate aceste subiecte, tratate cu rigoare şi cu pasiune, sunt completate cu numeroase anexe, tabele, documente în facsimil şi ilustraţii.
Lucrarea va fi prezentată de prof. dr. Vasile Morar, prof. dr. Alexandru-Florin Platon şi dr. Aurel Vainer, preşedintele Federaţiei Comunităţilor Evreieşti din România. În deschiderea evenimentului va lua cuvântul prof. dr. Andrei Marga, preşedintele Institutului Cultural Român. Autorul cărţii va fi prezent la eveniment.
Carol Iancu este profesor de istorie contemporană la Universitatea “Paul Valéry” din Montpellier şi Directorul “Şcolii de Înalte Studii ale Iudaismului” (Ecole des Hautes Etudes du Judaïsme) din Franţa. Doctor Honoris Causa al Universităţii „Babeş-Bolyai“ din Cluj-Napoca, al Universităţii „Alexandru Ioan Cuza“ din Iaşi şi al Universităţii din Oradea, a fost ales membru al Academiei din Nîmes, fondată în 1682. Îndeplineşte şi funcţia de preşedinte al “Asociaţiei de prietenie iudeo-creştină” (secţia Jules Isaac) din Franţa. Este autorul a numeroase studii consacrate istoriei evreilor şi relaţiilor internaţionale, apărute în franceză, ebraică, engleză, germană şi română. Pentru prestigioasa sa activitate ştiinţifică şi pentru servicii aduse Educaţiei Naţionale a fost promovat „Ofiţer al ordinului Palmelor Academice“ printr-un decret al prim-ministrului Franţei (2012).
Grupul Editorial ALL vă aşteaptă la Festivalul “DaKINO”

În perioada 3-7 aprilie, Grupul Editorial ALL va fi prezent la Festivalul Internaţional de Film “DaKINO”, ediţia a 22-a, cu o ofertă de 50 de titluri, majoritatea având ecranizări nominalizate şi premiate la importante festivaluri internaţionale de film.
“Kamceatka”, de Marcelo Figueras (nominalizare la premiul Oscar pentru cel mai bun film străin), “Discursul regelui”, de Peter Conradi şi Mark Logue (8 nominalizări şi 4 premii Oscar, un premiu şi 6 nominalizări la Globul de Aur, 7 premii şi 7 nominalizări BAFTA, 3 premii şi 2 nominalizări Academia Europeană de Film), “Sus, în aer”, de Walter Kirn (5 nominalizări Oscar, 4 nominalizări şi premiul pentru cel mai bun scenariu la Globul de Aur, 4 nominalizări şi premiul pentru cel mai bun scenariu adaptat BAFTA), “Marioneta”, de Rober Harris (film premiat cu Ursul de Argint la Festivalul de film de la Berlin, 2010) sunt doar câteva din titlurile pe care le veţi putea găsi în standul ALL.
Cărţile ALL sunt însoţite de discounturi semnificative.
Standul ALL din cadrul Festivalului Internaţional de Film “DaKINO” se găseşte în incinta Centrului Cultural “Casa Artelor” Sector 3.
Allan Pease şi secretele comunicării nonverbale

Allan Pease
Allan Pease, renumitul expert în comunicare nonverbală şi unul dintre cei mai populari autori publicaţi de „Curtea Veche Publishing”, s-a întâlnit cu cititorii şi fanii săi la Cluj-Napoca. Întâlnirea cu Mr. Body Language, aşa cum este supranumit Allan Pease, marchează pentru Curtea Veche 12 ani de când editura publică seria sa de cărţi. În România, cărţile Allan şi Barbara Pease s-au vândut în peste 70.000 exemplare, consolidând o bază de cititori activi şi pasionaţi de subiectul excelenţei în comunicare, fie ea în plan personal sau în mediul de afaceri.
Allan Pease este expertul recunoscut pe plan internaţional şi supranumit „Mr. Body Language“ de aproape 40 de ani, de când a apărut prima sa carte referitoare la limbajul trupului, care a devenit un bestseller cu vânzări de mai multe milioane de dolari, ajungând să fie considerată „biblia comunicării“ pentru organizaţiile din lumea întreagă. Împreună cu soţia sa, Barbara Pease, autorul a scris 18 bestselleruri, iar cărţile lui se găsesc în peste 100 de ţări, sunt traduse în 53 de limbi şi s-au vândut în 25 milioane de exemplare în întreaga lume.
Recent, la evenimentul “How to be a People Magnet” organizat de Transilvania Business Seminars cei peste 800 de participanţi au aflat de la Allan Pease care sunt secretele pentru a deveni un “magnet de oameni”, o persoană agreată de cei din jur, ale cărei propuneri sunt acceptate. Primul şi cel mai important pas în orice întâlnire este să nu părem ameninţători, a punctat Allan Pease. Cum anume putem face asta? Simplu: cel mai important este să zâmbim! Identificând originile ancestrale ale câtorva dintre gesturile noastre cele mai frecvente, cum ar fi zâmbetul sau strângerea de mână, Allan Pease a punctat importanţa lor simbolică şi ne-a arătat pe care trebuie să le includem neapărat în repertoriul nostru nonverbal. Cu prilejul evenimentului, “Curtea Veche Publishing” a lansat în prezenţa autorului cea mai recentă carte din seria Allan şi Barbara Pease apărută în România: „Limbajul trupului în dragoste”. Cartea a fost pentru prima dată prezentată public în cadrul evenimentului “How to be a People Magnet”, iar autorul a declarat reprezentanţilor editurii că este foarte încântat de coperta ediţiei româneşti.
În „Limbajul trupului în dragoste” informaţiile sunt sintetizate în capitole amuzante şi practice, precum “jocul cuplării: arta cuplării şi semnele flirtului” sau “cum să atragi privirile sexului opus: foloseşte limbajul trupului pentru a-ţi mări ratingul de cuplare”. Aşadar, cartea are scopul de a ne face mai încrezători pe parcursul întâlnirilor noastre cu oamenii, în care vrem, poate, doar să lăsăm o impresie bună, de început de relaţie, sau avem, dimpotrivă, o miză mai mare, aceea de a ne găsi partenerul ideal. În acest nou volum dedicat comunicării dintre cele două sexe, Allan şi Barbara Pease detaliază probleme dintre cele mai captivante: gesturile comune mincinoşilor, modul în care ne divulgăm gândurile prin poziţia picioarelor, gestica specifică perioadei de curtare dintre bărbat şi femeie, zâmbetul şi puterea lui magică, semnalele nebănuite din spatele comportamentului de fumător, a felului în care ţinem paharul sau în care ne machiem etc.
Într-un discurs amuzant şi practic, ce a reuşit să ţină sala complet captivată timp de mai bine de cinci ore, scriitorul a identificat cele câteva comportamente-cheie cu ajutorul cărora putem pune bazele unei bune comunicări, punctând că impresia noastră inconştientă despre o persoană nouă se formează definitiv în primele patru minute. În plus, Allan Pease a subliniat clar diferenţele de percepţie şi de comunicare dintre femei şi bărbaţi, denunţând concepţia modernă conform căreia bărbaţii şi femeile sunt “la fel”, în care termenii de “egalitate” şi “diferenţă” sunt confundaţi. “Femeile şi bărbaţii sunt egali, în sensul în care ambele grupuri au libertatea deplină să facă orice îşi doresc, însă este evident că ei nu îşi doresc aceleaşi lucruri!” a punctat Allan Pease, care crede că femeile şi bărbaţii nu sunt la fel, iar asta afectează modul în care comunicăm.
Astfel, speakerul a identificat modalităţile în care mesajul poate fi clar transmis interlocutorului într-o întâlnire de afaceri. Femeile pot discuta fără dificultate în grup, însă pentru bărbaţi este important ca fiecare participant să vorbească pe rând. Mai mult, în comunicarea cu femeile cea mai importantă este empatia, în timp ce atunci când ne adresăm unui bărbat este necesar să comunicăm foarte clar, enunţând fapte concrete.