Disfuncţie între Ministerul Transporturilor şi DIICOT. Motivul, Gruia Stoica

În timp de DIICOT vrea sechestru pe conturile lui Gruia Stoica, ministerul condus de Dan Şova i-a restituit omului de afaceri garanţia în valoare de 10 milioane de euro depusă de proprietarul GFR.

Disfuncţie între Ministerul Transporturilor şi DIICOT. Motivul, Gruia Stoica

În timp de DIICOT vrea sechestru pe conturile lui Gruia Stoica, ministerul condus de Dan Şova i-a restituit omului de afaceri garanţia în valoare de 10 milioane de euro depusă de proprietarul GFR.

În timp de DIICOT vrea sechestru pe conturile lui Gruia Stoica, ministerul condus de Dan Şova i-a restituit omului de afaceri garanţia în valoare de 10 milioane de euro depusă de proprietarul GFR.

Banii ar fi trebuit viraţi către DIICOT, potrivit unei solicitări a Direcţiei.

Informaţia a apărut pe blogul jurnalistului Dan Turturică.

Acesta scrie că, sub mandatul lui Şova, subalternii săi au găsit un tertip pentru a-i returna garanţia proprietarului Grup Feroviar Român, printr-un act semnat noaptea. Asta în condiţiile în care angajaţi din minister îşi dăduseră avizul pentru a transfera banii către DIICOT.

Decizia oamenilor lui Şova este investigată atât de Corpul de Control al ministerului, cât şi de cel al premierului. Cel mai probabil, ministrul Dan Şova va trebui să dea explicaţii chiar dacă nu a semnat ordinul de returnare a garanţiei, scrie Dan Turturică.

Pe de altă parte, DIICOT a refuzat să facă orice comentariu, dar nu a negat informaţia.

Grupul controlat de Gruia Stoica a vrut anul trecut să cumpere pachetul majoritar de acţiuni al CFR Marfă, însă tranzacţia nu s-a finalizat.

Vânzarea a 51% din CFR Marfă către Grup Feroviar Român nu a putut fi finalizată până la termenul limită, 14 octombrie 2013, pentru că unele bănci creditoare ale CFR Marfă nu şi-au dat acordul pentru schimbarea acţionariatului, iar Consiliul Concurenţei nu a avut timpul necesar pentru a se pronunţa asupra tranzacţiei.

Ministrul Transporturilor de la acea vreme, Ramona Mănescu, preciza în noiembrie anul trecut că ministerul și-a îndeplinit toate obligațiile din contractul de privatizare, iar cumpărătorul ar fi putut plăti restul de bani, renunțând la condițiile suspensive. De asemenea, ea a mai spus că ministerul analizează posibilitatea ca statul să rețină garanția depusă de cei de la GFR.

Premierul a solicitat atunci ministrului Mănescu să reia în perioada imediat următoare procedurile de privatizare în cazul CFR Marfă.

În urmă cu două luni actualul ministru al Transporturilor, Dan Șova, a anunţat că procesul de privatizare a CFR Marfă va fi reluat în acest an, iar privatizarea va fi realizată prin intermediul noului Departament de Privatizare ce va funcționa în subordinea Ministerului Economiei, condus în prezent de pesedistul Constantin Niţă.

În ceea ce privește eșecul privatizării CFR Marfă de anul trecut, Şova a susţinut că autoritățile nu pot fi acuzate de acest lucru.

„Nu știu dacă trebuie să răspundă cineva pentru eșecul privatizării CFR Marfă cu Grup Feroviar Român (deţinut de Gruia Stoica, aflat în prezent în arest – nr.). Noi am cerut executarea scrisorii de garanție, dar nu în temeiul contractului, ci în temeiul unei cereri a DIICOT, dar nu avem încă un răspuns exact a ceea ce s-a întâmplat. Cred că vom avea un răspuns exact în cursul zilei de mâine (marți, 25 martie ). Dacă e să văd un eșec din prisma autorităților eu nu-l văd. Autoritățile au făcut ceea ce trebuia făcut”, a spus Dan Șova.

La jumătatea lunii februarie, Gruia Stoica şi avocatul său Doru Boştină au fost trimişi în judecată. Omul de afaceri este acuzat de procurori de fapte de corupţie.

Procurorii spun că Stoica i-ar fi oferit avocatului Doru Boştină 3.000.000 de euro mită pentru a frauda o licitație.

În schimbul acestor bani, Boştină trebuia să afle preţul oferit de CFR Marfă la licitaţia pentru transportarea cărbunelui în beneficiul Complexului Energetic Oltenia.

Distribuie articolul pe:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.