Capitala va avea tramvaie făcute la Arad

Valoarea contractului este de aproximativ 200 de milioane de euro, iar finanțarea este asigurată din fonduri europene.

De (R.C.)
Capitala va avea tramvaie făcute la Arad

Valoarea contractului este de aproximativ 200 de milioane de euro, iar finanțarea este asigurată din fonduri europene.

Primarul general al Capitalei, Nicușor Dan, a semnat, marți, contractul pentru cumpărarea a 100 de noi tramvaie. Primul va intra în circulație în august anul viitor.

Contractul a fost semnat cu reprezentanții Astra Vagoane și are o valoare de aproximativ 200 de milioane de euro, sumă asigurată din fonduri europene.

„Contractul prevede furnizarea primului tramvai peste 15 luni, în luna august a anului viitor, urmând ca, începând de la acel moment al livrării prototipului, să fie furnizate 4 tramvaie în fiecare lună.
Este vorba despre tramvaie cu lungimea de 36 de m, potrivite pentru București. Dacă fosta administrație nu s-ar fi încăpățânat să insiste să dea în mod nelegal acest contract unei firme turcești (situație despre care s-a pronunțat și CNSC și Curtea de Apel București), am fi avut aceste tramvaie în Capitală începând cu vara anului 2020”, a declarat Nicușor Dan.

Cele 100 de tramvaie noi vor avea podeaua complet coborâtă, minim 5 uşi duble și vor fi dotate cu echipament de climatizare destinat asigurării atât a aerului condiţionat, cât şi a încălzirii. De asemenea, s-a solicitat ca tramvaiele să aibă o capacitate de cel puțin 220 de călători total, din care minim 56 pe scaune, să aibă nivel de zgomot redus și echipamente pentru validarea cardurilor.

Potrivit Primăriei Capitalei, pentru persoanele cu dizabilităţi, care folosesc scaune cu rotile, se va prevedea o platformă rabatabilă sau culisantă cu acționare manuală şi se vor amenaja 2 locuri speciale. De asemenea, prin instalaţia IT care va echipa tramvaiele se vor oferi informații (audio-video) pentru călători, va exista o instalație de supraveghere video, precum și wi-fi. Va exista și posibilitatea transportării bicicletelor printr-un sistem de prindere și fixare rabatabil, care să nu ocupe spațiul destinat călătorilor.

Distribuie articolul pe:

19 comentarii

  1. da” de ce nu susțineți si trenul Hyperion de la Craiova care costa doar 5 milioane euro, ha? Daca tot v-a lovit patriotismul (local).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.

@2025 Cotidianul.ro. Toate drepturile rezervate